Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-12, 20:06
  #13
Medlem
Ogdens avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2018-05-12, 22:19
  #14
Medlem
Det finns en del som är ganska blyga och har svårt att kommunicera, varför det kan vara värt att försöka skapa "rätt" distans. Telefonsamtal brukar vara bra. Ge honom en lapp med ditt telefonnummer (om han inte redan har det) och be honom att ringa dig, kanske under något svepskäl som föranleder att han ringer vid en viss tidpunkt.
Citera
2018-05-12, 22:32
  #15
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsNice
Känner mig ringrostig inom detta ämne och behöver tips.

Just nu flirtar jag mest på håll med en jättefin singelkille och han flirtar tydligt tillbaka. Har försökt få mer kontakt med honom men han verkar bli nervös av att prata med mig så det är svårt att inleda samtal med honom. Hur ska man ta det vidare? Känner att jag visat tydligt intresse och vill inte vara påträngande. Han kanske bara vill flirta? Kanske inte är intresserad trots allt?

Varför verkar han stressad? Om du flörtar med han i hans jobbsituation kanske han känner att han har andra saker han måste göra, samt att han inte kan hålla på och ragga på kunder/klienter.

Om så är fallet så råka träffa på han i en vardaglig situation, eller när den inträffar så har du tid att bara prata med han då. Kom ihåg att fråga efter hans nummer och om ni kan ses, sedan fråga när ni kan ses. Säg att du hör av dig inom några dagar.

Om du tror att du är tillräckligt bra för han och att era liv blir bättre av att du behöver styra in det hela lite så kör på
Citera
2018-05-12, 23:25
  #16
Medlem
sketcells avatar
hur verkar han nervös ? och hur gamla är ni, låter ju rätt unga?

en kan ju aldrig vart olika människor drar gränsen för flirting, han kanske bara anser sig försöka vara trevlig och artig och inte flörta

vore bra att veta lite mer situationen, typ hur länge har ni träffats, och på vilket sätt? hur har han, och även du visat intresse?

kan ju också vara så att han är minst lika ringrostig
Citera
2018-05-13, 15:31
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsNice
Känner mig ringrostig inom detta ämne och behöver tips.

Just nu flirtar jag mest på håll med en jättefin singelkille och han flirtar tydligt tillbaka. Har försökt få mer kontakt med honom men han verkar bli nervös av att prata med mig så det är svårt att inleda samtal med honom. Hur ska man ta det vidare? Känner att jag visat tydligt intresse och vill inte vara påträngande. Han kanske bara vill flirta? Kanske inte är intresserad trots allt?

Du ger inte mycket info. Hur ofta pratar ni, vart pratar ni? Hur gamla är ni? Han kanske döljer något ?
__________________
Senast redigerad av TinderPlus 2018-05-13 kl. 15:49.
Citera
2018-08-09, 19:56
  #18
Medlem
erimitos avatar
Hallå MsNice!

Det du skriver liknar min ringrostiga situation. Kan inte skicka PM till dig, då jag är ny på forumet. Mejla gärna mig erimito2018@gmail.com, så reder vi ut om det är vi två? Var i landet möts ni?
Citera
2018-08-10, 14:48
  #19
Avstängd
gorkgassyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsNice
Känner mig ringrostig inom detta ämne och behöver tips.

Just nu flirtar jag mest på håll med en jättefin singelkille och han flirtar tydligt tillbaka. Har försökt få mer kontakt med honom men han verkar bli nervös av att prata med mig så det är svårt att inleda samtal med honom. Hur ska man ta det vidare? Känner att jag visat tydligt intresse och vill inte vara påträngande. Han kanske bara vill flirta? Kanske inte är intresserad trots allt?
Säg något till honom du din jävla fegis 😊
Ni kvinnor tror man kan läsa era tankar ibland.
Lycka till
Citera
2018-08-10, 17:09
  #20
Avstängd
Lamrons avatar
Fråga ifall han vill ta en fika eller gå på bio där det är mer avslappnat läge och ge lite beröring för att visa du är intresserad och ta det det där ifrån.
Enda tipset jag kan ge, är ingen expert i området då jag själv är singel.
Men rent logiskt säger ju detta mig att han borde fatta du är intresserad då
Man behöver inte komplicera till det.
Citera
2018-08-11, 11:43
  #21
Medlem
CompressorVanes avatar
Måste han hoppa på dig!?
Ryck upp dig och ta med han ut, vad är problemet!?
Fråga om han vill hänga med och äta nåt!?

Ni brudar är så jäkla stela själva. Om jag som kille inte drar och hänger i eran kjol
eller i byxbenen så får det vara!?

Uppryckning! Framåt marsch!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback