Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-06-14, 01:08
  #25
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av origami
Tack. Det är nu en månad sedan han gick bort. Livslusten är ganska noll. Går på jobb och äter men har inte riktigt lust att träffa någon eller göra något. Folk säger att det tar sin tid, men det här är ett riktigt jävla helvete.

Tack för styrkeönskningarna och hoppas åt din närkrets bra hälsa och mycket kärlek!

Ja, den närmaste tiden efter att man förlorat en förälder är man ganska mycket på botten. I mitt fall hjälpte det att jag hade egna ungar att ta hand om som ju då också var en del i att föräldern på något plan ändå levde vidare.

Att föräldrar går bort är ändå en del av livet och något man så småningom om tar sig ur. Förmodligen går du om inte så länge ut ur den akuta sorgfasen. Sen kommer sorgen att finnas där, men med tiden mer gå över i en saknad som blir en del av livet.

Att du är ledsen är också ett tecken på att du är i kontakt med dina känslor och hade en bra relation med din pappa. Det är bra saker!
Citera
2018-06-18, 14:57
  #26
Medlem
Resurrecteds avatar
Jag kan inte annat än beklaga sorgen. Min far gick också bort för inte allt för längesen så jag lider med dig... Jag är iaf glad att vi inte skiljdes åt som ovänner samt att jag hann ta farväl av honom. Givetvis finns det mycket jag kom på att jag ville säga efteråt, dvs när det var för sent, men det tror jag är helt oundvikligt då man aldrig kan tänka på allt en sån gång. Det viktigaste är som sagt att det inte finns något gammalt groll liggandes. Om ni stod varann nära så är jag helt övertygad om att han visste om att du älskade honom.
Citera
2018-06-18, 15:34
  #27
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av origami
Tack. Det är nu en månad sedan han gick bort. Livslusten är ganska noll. Går på jobb och äter men har inte riktigt lust att träffa någon eller göra något. Folk säger att det tar sin tid, men det här är ett riktigt jävla helvete.

Tack för styrkeönskningarna och hoppas åt din närkrets bra hälsa och mycket kärlek!
Först och främst beklagar jag din förlust. Det är faktiskt helt OK att känna noll livslust när en nära anhörig gått bort och jag får intrycket av att ni hade en bra relation. Bara att du fanns där när det började bli allvar betydde nog mycket för honom. Tro mej och här är det förstahandsinformation som talar, det blir bättre med tiden, jag lovar. Dagen kommer när det faktiskt går att skratta igen. Minnena av sjukdomstiden bleknar medan de bra minnena tar större utrymme. Go with the flow och låt tiden rulla på ett tag, orken kommer igen.

Vi är i det läget att nästan hela vår äldre generation försvunnit på några få år. Ibland kommer tankarna att vi aldrig hann säja allt eller göra allt. Men, det finns ju ingen gång i livet man säjer att: "-Jahapp, då har vi varit igenom allt. Då var vi väl klara eller?" Det kommer alltid nya saker. Ta hand om dej så kommer orken tillbaka vad det lider.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback