Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-11, 20:19
  #1
Medlem
Jag tror att jag börjat jävlas med fel geting. Jag tror det var en drottning. Den kom in på min altan som är inglasat men jag hade bara ett fönster som var några centimeter öppet( knappt någånting)och min altan är ca 30 kvm med massa fönster.
Helt plötsligt så ser jag en geting flyga framför mig och det såg ut som en fågel i mina ögon. Jag tog fram en toffla och väntade tills getingen skulle flyga mot något fönster så att jag kunde släppa ut henne eller döda den men den började flyga emot mig så jag gick in inomhus och kollade genom fönstret tills jag skulle få perfekt tillfälle o klappa till den.
Efter ca 1 minut så går jag ut och klappar till den med min tofflan så den ramlade ner på altangolvet och sedan började hon splattra som fan. Jag tänkte nu är den halvdöd jag behöver inte oroa mig längre och getingen var riktigt stor aldrig sett något liknande. Jag gick för att lägga tillbaka tofflan i skohyllan och när jag kom tillbaka så låg getingen kvar på altangolvet men någon sekund senare så fick getingen hybris igen och flög rakt emot mig igen, jag springer in igen och kollar genom fönstret för att se vad getingen skulle göra härnäst.. 5 sekunder efter så flyger getingen helt lugnt och sansat ut genom den lilla springan på 5 centimeter.


Vad jag har att vänta nu?
Kan drottningar hämnas?
Vad borde jag göra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback