Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-11, 19:41
  #1
Medlem
Tycker de flesta borde erkänna att de är White Trash.

Vi försöker - pga att skolan sagt till oss - att vi ska vara perfekta pappor, källsortera, tycka om invandring från mellanöstern, dricka hipster-kaffe och lokalproducerad IPA.

Men vill vi verkligen det?

Efter många om och men har jag omfamnat mitt inre White Trash, och vet ni vad? Jag är fan stolt. Jag är nöjd över den jag är trots att jag inte är världens bästa farsa, har thai-fru, enkelt kneg och lyssnar på 90-tals musiker som Eminem och diggar Morran & Tobias. Röstar självklart SD och är medlem i partiet.

Fuck it, jag bryr mig inte. Det är sån här jag är och jag tror att fler hade varit lyckliga i Sverige om de insett att vara WT inte är dåligt ute faktiskt helt fucking jävla OK.

Jag tycker att fler borde omfamna sitt eget inre White Trash och acceptera att de inte kommer bli den där skäggiga hipster-kaffe-drickaren med miljon-bostadsrätt utan snarare bli en volvo-körande korpfotbollsspelare.

Vad tror ni? Är WT det nya som kommer vara inne, eller kommer hipster-trenden hålla i sig?
Citera
2018-05-11, 19:46
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
WT är något som uppfunnits från usa och finns inte riktigt i Sverige WT skulle kunna vara dom som bor på gatan eller i husvagnar..WT i usa är dom som bor på trailerparks och det har vi inte i Sverige.
Citera
2018-05-11, 19:52
  #3
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
WT är något som uppfunnits från usa och finns inte riktigt i Sverige WT skulle kunna vara dom som bor på gatan eller i husvagnar..WT i usa är dom som bor på trailerparks och det har vi inte i Sverige.
WT har kommit att betyda annat än just trailer-trash i Sverige (det finns en massa trådar på FB om du vill fördjupa dig). Hipsterkulturen är också från USA, och lite annorlunda där. T ex, i USA räknas "asiatisk flickvän" av många som en hipster-accessoar, medan det i Sverige tycks indikera WT.

Men huvudsaken är väl att man fattar vad som åsyftas, och i den här tråden tycks det vara den svenska innebörden som gäller.
Citera
2018-05-11, 19:56
  #4
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta

Men huvudsaken är väl att man fattar vad som åsyftas, och i den här tråden tycks det vara den svenska innebörden som gäller.

Vilket inte finns i Sverige så den här tråden kan kastas i papperskorgen.
Citera
2018-05-11, 20:07
  #5
Medlem
nutkjells avatar
Håller nog med, WT så som det vitt och brett det defineras i sverige och inte minst det enorma föraktet upplever i varje fall jag som gammal klassisk simpel avsky mot under/arbetar-klass. Vill verkligen ej glorifiera under/arbetar-klassen i sverige, det är vad den är men tycker verkligen inte om det utbredda föraktet och folks rädsla att ej vara välmående nervös medelklass.
Citera
2018-05-11, 20:10
  #6
Medlem
Du har helt rätt i att äkta wt finns inte i Sverige men vi har den smaklösa låginkomsttagaren som i globala mått är rätt förmögen.

Det är en den svenska wt.

LHS (livets hårda skola), förkärlek för vargmotiv, rödtjut. Etc.
Citera
2018-05-11, 20:11
  #7
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Håller nog med, WT så som det vitt och brett det defineras i sverige och inte minst det enorma föraktet upplever i varje fall jag som gammal klassisk simpel avsky mot under/arbetar-klass. Vill verkligen ej glorifiera under/arbetar-klassen i sverige, det är vad den är men tycker verkligen inte om det utbredda föraktet och folks rädsla att ej vara välmående nervös medelklass.

Vilket förakt??? Jag kör truck på lager och skäms inte för mitt jobb.. WT finns som sagt inte i Sverige.
Citera
2018-05-11, 20:14
  #8
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Vilket förakt??? Jag kör truck på lager och skäms inte för mitt jobb.. WT finns som sagt inte i Sverige.

Läs den stora tråden om WT och beskåda föraktet.

Bra att du inte skäms över ditt jobb!

Men som ovan redan nämnts så betyder ju inte WT riktigt samma sak i sverige som i staterna.
Citera
2018-05-11, 20:24
  #9
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Läs den stora tråden om WT och beskåda föraktet.

Bra att du inte skäms över ditt jobb!

Men som ovan redan nämnts så betyder ju inte WT riktigt samma sak i sverige som i staterna.

Jag gör om frågan. Om WT skulle finnas i sverige vem bestämmer normerna för det? När är man WT jag skiter i om det redan finns trådar om WT flashback har en väldigt konstig syn på WT. WT har jag aldrig stött på i ett samtalsämne på krogen till exempel.
Citera
2018-05-11, 20:28
  #10
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Vilket förakt??? Jag kör truck på lager och skäms inte för mitt jobb.. WT finns som sagt inte i Sverige.

WT i Sverige är typ Jonny 43 som är blandmissbrukare saknar bostad och har några år på kåken i bagaget. Adidasbrallor, fula tatueringar, hälften av tänderna kvar och ängnar sig åt stölder mm för att finansiera missbruket. Kan ses cykla runt på stulna cyklar påtänd och skitig. Slutade plugget tidigt och är bara intresserad av det som sker i hans lilla värld.
Citera
2018-05-11, 20:29
  #11
Avstängd
Enligt flashback är man ju white trash om man råkar kolla på tv istället för att läsa böcker i sitt mahogneyinredda hemmabiblotek på sitt gods med en 50 årig congac.
Usch för undermänniskor som kopplar av med en 2.8 pripps blå framför tv:n efter en hård dag på jobbet.
Så vad som sägs på flashback skall nog tas med en nypa salt.
__________________
Senast redigerad av bul-11-33 2018-05-11 kl. 20:41.
Citera
2018-05-11, 20:36
  #12
Avstängd
scoremaxs avatar
Ja alltså, det syns mer på WT-kvinnor.

Ingen fysisk aktivitet, rökning, taskig attityd till allting, osv..sammanlagda summan gör WT.

Det är så många samspelande faktorer som gör den fulländade WT:n, så jag tror inte det går att fejka.

Jag ser mig själv som ”Redneck”, och ja, det passar mig bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback