Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-11, 13:51
  #1
Medlem
Hej! Jag undrar om någon av er här vet någon sida som skickar iväg grejer utan att köra kreditupplysning? Alternativt något annat knep. Jag vet att det i regel inte finns något företag som gör så men det finns undantag till allt. Jag råkade exempelvis få hem några iPhone x, trodde inte beställningen gick igenom sen efter några dagar fick jag avi om att samtliga telefoner gick att hämta ut hos mitt postombud så visst finns det alltid undantag. Är i stort behov av en dator nämligen så om någon känner till ett sätt så hade jag uppskattat det något enormt
Citera
2018-05-11, 15:45
  #2
Medlem
Är det din avsikt att inte betala för dessa produkter?
Citera
2018-05-11, 17:08
  #3
Medlem
Blygfisens avatar
Jag tror du ljuger, tror inte på fem öre att du fått hem några mobiler i den prisklassen utan kreditupplysning.

Ditt sätt att skriva får mig att tro att du inte ens gått ur gymnasiet och försöker nu få tips om hur du skall begå bedrägerier.
Citera
2018-05-11, 17:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perrerodlok
Hej! Jag undrar om någon av er här vet någon sida som skickar iväg grejer utan att köra kreditupplysning? Alternativt något annat knep. Jag vet att det i regel inte finns något företag som gör så men det finns undantag till allt. Jag råkade exempelvis få hem några iPhone x, trodde inte beställningen gick igenom sen efter några dagar fick jag avi om att samtliga telefoner gick att hämta ut hos mitt postombud så visst finns det alltid undantag. Är i stort behov av en dator nämligen så om någon känner till ett sätt så hade jag uppskattat det något enormt


Vilka sidor får du ut telefoner?
Citera
2018-05-11, 17:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Är det din avsikt att inte betala för dessa produkter?

Jag har redan skickat tillbaka alla förutom en, blev som sagt något knas när jag beställde, fick aldrig någon orderbekräftelse sen efter två dagar så dök det in en rös med brevavi.

Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Jag tror du ljuger, tror inte på fem öre att du fått hem några mobiler i den prisklassen utan kreditupplysning.

Ditt sätt att skriva får mig att tro att du inte ens gått ur gymnasiet och försöker nu få tips om hur du skall begå bedrägerier.

Ja, man ska ju anpassa språket efter läsarna . Du får tro vad du vill, ser inte ens hur det är relevant. F. ö är det inte bedrägeri att handla saker på faktura, inte heller att handla saker på faktura och inte betala, det är en risk bankerna/företagen tar när dom väljer att bevilja kredit, därav ockerräntorna som gör upp för uteblivna betalningar. Nu har jag dock inte sagt att jag inte ska betala utan det är ditt antagande.
Citera
2018-05-11, 17:54
  #6
Medlem
För att klargöra en del saker, jag är inte hos kronofogden eller liknande, jag har ingen deklarerad inkomst och blir således nekad kredit så fort en kreditupplysning tas. Min ekonomi suger, men inte pga höga kreditlån utan pga privata lån till fel människor. Återigen så uppskattar jag om någon vet en sida/företag som säljer datorer och skickar varan innan någon form av kreditupplysning görs. Den ska användas till goda ändamål.
Citera
2018-05-11, 20:31
  #7
Medlem
Blygfisens avatar
Bättre du jobbar svart och köper en dator för dina egna pengar, oavsett ifall din dator ska vara till ett gott ändamål eller inte.
Citera
2018-07-21, 10:08
  #8
Medlem
Tjena!
Jag söker hemsidor där man kan köpa fiskeutrustning, fritidsutrustning samt verktyg.
Har skulder på 500-600 000kr så ingen Klarna ellet liknande.
Inget gnäll, min situation är som den är.
Mvh
Citera
2018-08-08, 14:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perrerodlok
Hej! Jag undrar om någon av er här vet någon sida som skickar iväg grejer utan att köra kreditupplysning? Alternativt något annat knep. Jag vet att det i regel inte finns något företag som gör så men det finns undantag till allt. Jag råkade exempelvis få hem några iPhone x, trodde inte beställningen gick igenom sen efter några dagar fick jag avi om att samtliga telefoner gick att hämta ut hos mitt postombud så visst finns det alltid undantag. Är i stort behov av en dator nämligen så om någon känner till ett sätt så hade jag uppskattat det något enormt


Vart beställde du mobilerna någonstans? Behöver verkligen en ny mobil. Skulle vara sjukt schysst asså! 😊
Citera
2018-08-16, 17:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldie1993
Vart beställde du mobilerna någonstans? Behöver verkligen en ny mobil. Skulle vara sjukt schysst asså! 😊

Citat:
Ursprungligen postat av Johanurban
Tjena!
Jag söker hemsidor där man kan köpa fiskeutrustning, fritidsutrustning samt verktyg.
Har skulder på 500-600 000kr så ingen Klarna ellet liknande.
Inget gnäll, min situation är som den är.
Mvh

OK visa att du är seriös så kan jag ge dig några sidor. Antingen här eller i pm. har både fritidsutrustning och verktygssidor
Citera
2018-08-16, 17:57
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perrerodlok
Hej! Jag undrar om någon av er här vet någon sida som skickar iväg grejer utan att köra kreditupplysning? Alternativt något annat knep. Jag vet att det i regel inte finns något företag som gör så men det finns undantag till allt. Jag råkade exempelvis få hem några iPhone x, trodde inte beställningen gick igenom sen efter några dagar fick jag avi om att samtliga telefoner gick att hämta ut hos mitt postombud så visst finns det alltid undantag. Är i stort behov av en dator nämligen så om någon känner till ett sätt så hade jag uppskattat det något enormt

OK visa att du är seriös så kan jag ge dig några sidor. Antingen här eller i pm. har både fritidsutrustning och verktygssidor har även andra.
Citera
2018-09-01, 14:24
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kskingen
OK visa att du är seriös så kan jag ge dig några sidor. Antingen här eller i pm. har både fritidsutrustning och verktygssidor

Har tyvärr inte vart medlem så länge så ja kan inte skicka meddelanden haha...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback