Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-05-11, 13:45
  #1
Medlem
Fraktalbanans avatar
Substans och dos: Changa DMT. B. caapi + chacruna 0,3g rullat i spliff

Tidigare erfarenheter: Svamp, LSD, Cannabis

Ålder: 26

Kön: Man

Vikt/längd: 178/78

Får börja med att detta skedde i vintras. Så ingen färsk upplevelse, men tagit väldigt lång tid att smälta och jag har sammansatt rapporten av vad jag skrev efter stunden, prat med tripsittaren och minnen som kommit upp med tiden. Kan säga i alla fall att en sån här upplevelse är svår att ta med sig, det är som om minnet blir raderat efteråt och själva upplevelsen gör sig inte rätt i ord.

Det hela utspelade sig på en fest en mörk och kall februarinatt. Jag hade haft changat på lut rätt länge men inte vågat testa. Jag hade inte tagit något eller druckit på festen men kändes trevligt och avslappnat. Så kände bara att ikväll gällde det. En vän ställde upp som sittare och vi gick iväg till en avskild plats ute på en bänk vid en tvättstuga.

Jag hade inga direkta förväntningar i stunden så kände mig inte ett dugg nervös. Tog upp spliffen och tände. Tyckte att det smakade typ lite hash och luktade ganska pruttigt, min vän tyckte verkligen det luktade fan om spliffen

Redan efter första blossen kändes det som jag blev ganska bäng och som om någon lagt sin hand mot min panna. Jag fortsatte puffa och hör ett ljud omringa mig som lät som ett mekaniskt muller. Ljudet blev starkare och starkare tills det kändes som att det slet sönder allting. Allting i hela mitt synfält centrerar sig perfekt i mitten och allt binds ihop med geometriska linjer och det börjar komma ut siffror och stråla röda färger ur ett kodlåset jag stirrat på. Jag säger "wow" och tappar spliffen och bara säckar ihop. Jag minns att min sista tanke var att jag trodde att jag höll på att dö.

Nu börjar det flyga färger i ljusets hastighet mot mig i neonrosa och neongrönt. Till slut saktar det ner och jag hamnar som på inuti ett rymdskepp. Det känns som jag har varit här tidigare och att det är verkligare än något annat jag någonsin upplevt. Jag ser massor av högteknologiska prylar överallt som utvecklar sig konstant och har liv. Jag ser också varelser omkring mig som har ansikten åt varje sida av huvudet och ansiktena förändras hela tiden (kolla Tool's skiva 10000 days för typ hur det såg ut). Varelserna känns neutrala , varken goda eller onda, dom observerar mig nyfiket och är här för att svara på mina frågor. Vi har en telepatisk konversation om var jag har hamnat och vad min värld är. Svaret jag fick var så mindblowing så jag trodde jag helt skulle tappa det. Konversationen var inte i språk utan känslor mer (svårt att förklara och minnas) Vid det här laget höll trippen på att ta slut och allt bara som rann iväg.

Det första jag såg när jag var tillbaka var min väns ansikte, som var fyllt av geometriska linjer och färger. Han pratade till mig men jag fattade inget, allt lät bara som nonsens. Efter några minuters pusta började språket och min mänsklighet komma tillbaka bit för bit. Men jag kände mig tom och hade knappt något ego eller minnen kvar, jag bara skakade efter vad jag hade upplevt. Jag frågade hur länge jag var borta och min vän svarade lite mindre än en halvtimme. Alla trippiga effekter började släppa och jag kände för att gå tillbaka till festen. Men jag kände mig inte redo än att möta omvärlden så gick in i ett sovrum för att krama om en kudde och greppa att jag var här och ingen annanstans. Efter ungefär en halvtimme släppte känslan och skakningarna och jag återgick till festen som om inget hade hänt. Men jag kände mig som en ny bättre version av mig själv och njöt av att prata med folk och observera omgivningen resten av kvällen.
Citera
2018-05-11, 15:07
  #2
Medlem
KahlanAmnells avatar
Spännande. Men du glömde skriva vad det var för mindblowing info du fick av dom interdimensionella varelserna? 😏 (Edit: något borde väl fastnat fast det är svårt att förklara och minnas)
Citera
2018-05-11, 16:08
  #3
Medlem
Fraktalbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Spännande. Men du glömde skriva vad det var för mindblowing info du fick av dom interdimensionella varelserna? 😏 (Edit: något borde väl fastnat fast det är svårt att förklara och minnas)

Jag önska jag hade kunnat ta med mig något (eller gör jag?) Det enda jag vet är att det handlade om den femte? dimensionen jag besökte och syftet med att leva i den tredje.
Citera
2018-05-11, 17:53
  #4
Medlem
Härlig rapport,det var lätt att hänga med och leva sig in i det du skrev. 5/5!

Jag har fått denna spännande substans i födelsedagspresent, och längtar efter dagen då jag känner mig redo att pröva.
Hur kändes uppgången?
Anledningen till att jag frågar är att jag fått höra från flera håll att det är en riktigt intensiv uppgång, där det mer eller mindre känns som att du "sugs in" i en annan dimension.
Citera
2018-05-11, 18:03
  #5
Medlem
Fraktalbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiiwa
Härlig rapport,det var lätt att hänga med och leva sig in i det du skrev. 5/5!

Jag har fått denna spännande substans i födelsedagspresent, och längtar efter dagen då jag känner mig redo att pröva.
Hur kändes uppgången?
Anledningen till att jag frågar är att jag fått höra från flera håll att det är en riktigt intensiv uppgång, där det mer eller mindre känns som att du "sugs in" i en annan dimension.

Tack så mycket och grattis! <3

Är det fribas form du har fått? I så fall vet jag inte. Men det sägs slå väldigt snabbt medans changa är känt för lite mer smooth och långsammare in till upplevelse.

Min egen uppfattning av changa efter rökt ca 5 gånger är att uppgången är helt fantastisk. Det börjar med att det känns lite som ett cannabisrus och sedan börjar känna sig ett med omgivningen. Liksom börjar flyta med vinden osv. Före man åker iväg börjar man se omgivning förändras och få mönster sen sköljer hyperspace över en bara. Inte riktigt känts för min del att jag bara sugs in i en annan dimension, utan det leder upp till det fint sen är jag där helt plötsligt.
__________________
Senast redigerad av Fraktalbanan 2018-05-11 kl. 18:11.
Citera
2018-05-11, 18:21
  #6
Medlem
Aye, det är fribas jag fått. Då blir det lite svårare för dig att svara, förstår jag.
Jag har varit sugen på att testa DMT i många år, men känner att jag inte vill pröva förs jag verkligen känner mig redo.
Är van vid LSD och svamp, men det går ju som inte att jämföra riktigt.

Din rapport fick dock suget att öka något enormt !
Hade planerat för MDMA om ett litet tag, men det känns nästan som att det snart är dags för DMT.

tack ör svaret, hur som helst !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback