Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-11, 13:38
  #1
Medlem
Hej.

Vi har flyttat in i en ny lägenhet.

Alla rum har samma typ av dimmer. I ett rum funkar det dock inte. Dom lampor som funkar i övriga rum lyser inte alls. Vissa av dom tänds snabbt upp och sen slocknar när man skruvar i lampan. Sen funkar det inte. Har testar 5 olika glödlampor och alla skalla vara dimmbara. Har även testat med en sån penna som känner spänning och det går fram el genom sladden. Har även testat med olika sladdar mellan koppling och glödlampa.

DOm vi köpte lgh av som jag litar på har aldrig haft problem säger dom.

Någon som vet vad felet kan vara innan jag måste ringa en elektriker.
Citera
2018-05-11, 14:27
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Hej.

Vi har flyttat in i en ny lägenhet.

Alla rum har samma typ av dimmer. I ett rum funkar det dock inte. Dom lampor som funkar i övriga rum lyser inte alls. Vissa av dom tänds snabbt upp och sen slocknar när man skruvar i lampan. Sen funkar det inte. Har testar 5 olika glödlampor och alla skalla vara dimmbara. Har även testat med en sån penna som känner spänning och det går fram el genom sladden. Har även testat med olika sladdar mellan koppling och glödlampa.

DOm vi köpte lgh av som jag litar på har aldrig haft problem säger dom.

Någon som vet vad felet kan vara innan jag måste ringa en elektriker.
Om du har led dimmer ska du ha led lampor har du kollat det?
Citera
2018-05-11, 14:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Om du har led dimmer ska du ha led lampor har du kollat det?

Har testat både LED och halogen. Och som sagt. Dessa lampor funkar i dom andra rummen som har samma dimmer.
Citera
2018-05-11, 18:00
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Hej.

Vi har flyttat in i en ny lägenhet.

Alla rum har samma typ av dimmer. I ett rum funkar det dock inte. Dom lampor som funkar i övriga rum lyser inte alls. Vissa av dom tänds snabbt upp och sen slocknar när man skruvar i lampan. Sen funkar det inte. Har testar 5 olika glödlampor och alla skalla vara dimmbara. Har även testat med en sån penna som känner spänning och det går fram el genom sladden. Har även testat med olika sladdar mellan koppling och glödlampa.

DOm vi köpte lgh av som jag litar på har aldrig haft problem säger dom.

Någon som vet vad felet kan vara innan jag måste ringa en elektriker.

Typ av dimmer och typ av ljuskälla måste vara kompatibla.

Att säga att en ljuskälla är dimbar säger därför inget. Dimmern måste även fungera ihop med ljuskällan.

Allt fungerar inte med allt bara för att allt är dimbart.
Citera
2018-05-11, 18:10
  #5
Medlem
Trafon kan vara kass om det är 12volt
Citera
2018-05-11, 21:45
  #6
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Är säkringen i dimmern hel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback