Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-13, 00:04
  #25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
Många förstår inte att de är formidabla rovdjur i förhållande till sin storlek...


I Afrika är många införstådda med att "small and cute"="treatorous and dangerous". Det farligaste vi i Väst haft att deala med de senaste 1000 åren är Korsspindlar, och lite titt som tätt Smittobärande råttor (vilka Katter roligt nog, alltid varit ett utmärkt motgift emot), and that's it... Vi ligger "lite efter" där, kan man säga.


Man kan tycka att alla dessa djurfilmer som Dreamworks och Disney släppt genom åren, skulle hjälpt folk att underhålla tanken om att tänka sig ned på djurstadie och lära sig se saker utifrån de proportionella nivåer som gäller för respektive livsform på jorden, men.... TS ain't just THERE yet... Give it TIME. It'll GET there eventually (or become extinct).


För den som vill skaffa Katt:
If you can't handle "The Chamber of Horrors", you can NOT handle a Cat!
It's as SIMPLE as That.
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2018-05-13 kl. 00:07.
Citera
2018-05-13, 00:27
  #26
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Lägg ner bäbisspråket och ta ut tummen ur munnen.

Kattägare ska släppa ut sin katt, allt annat är djurplågeri. Småfåglar som nästan blir utrotade? Kan du inte cykla eöller?

BEBIS heter det, du kanske borde lära dig stava korrekt innan du kastar sten i glashus.

Vad fan har min förmåga att framföra en cykel med att Sveriges population av småfåglar nästan blir utrotade att göra? Dessutom var det inte jag som sa det, sabla infantil!

https://www.youtube.com/watch?v=2ZDeye1xJJE

Här har du, eftersom det verkar förbannat svårt att Googla själv.....
Citera
2018-05-13, 07:49
  #27
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
BEBIS heter det, du kanske borde lära dig stava korrekt innan du kastar sten i glashus.

Vad fan har min förmåga att framföra en cykel med att Sveriges population av småfåglar nästan blir utrotade att göra? Dessutom var det inte jag som sa det, sabla infantil!

https://www.youtube.com/watch?v=2ZDeye1xJJE

Här har du, eftersom det verkar förbannat svårt att Googla själv.....

Du är för dålig för att kasta sten. Bäbis passar dig.

Miljoner smådjur dödas står det, inte utrotningshotade småfåglar jävla pucko.
Citera
2018-05-13, 08:27
  #28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Du är för dålig för att kasta sten. Bäbis passar dig.

Miljoner smådjur dödas står det, inte utrotningshotade småfåglar jävla pucko.


Den som väljer att ha huskatt i ett katt-tätt område, kan alltid välja att mata fåglarna året om, vilket enkelt maximerar fågelbeståndet till en grad som gör kattnärvaron omärkbar i slutändan.

All you need is 2 säckar hampfrö á 400:- per år, och du kan därefter njuta av allsköns 'Fowl Language' SAMT *Missemussmissemissemjaaau*


I LOVE Nature.
It's hackable.


__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2018-05-13 kl. 08:38.
Citera
2018-05-13, 09:00
  #29
Medlem
Milldues avatar
Naturens gång... Var glad att din katt är frisk och alert och klarar av att jaga som en katt. Alltför många katter är i dålig form och kan inte fånga byten..

Min katts favorit sysselsättning var att jaga ekorrar (svårt byte för en katt) Han klarade dock att fånga några stycken i sin ungdom..Man riktigt såg hur katten planerade och försökte överlista de snabba ekorrarna.
Citera
2018-05-13, 10:32
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet



Nej, du är flashback-skadad.
Citera
2018-05-13, 12:01
  #31
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Du är för dålig för att kasta sten. Bäbis passar dig.

Miljoner smådjur dödas står det, inte utrotningshotade småfåglar jävla pucko.

Kunde hålla med dig, men då hade vi båda haft fel.
VAD fan tror du händer om katter FORTSÄTTER att släppas ut och dödar MILJONER?
Undra vem fan det är som är helt jävla tappad här, gör om och gör rätt förfan!

Det är äckel som du som släpper ut sin jävla katt och som ser till att vi oskyldiga drabbas av både det ena och det andra, katter förstör och skitar ner en hel jävla del, men det begriper väl inte en stackars fan som du.. Jag förväntade mig nog lite för mycket av dig, och jag blev genast besviken...
Citera
2018-05-13, 12:53
  #32
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Kunde hålla med dig, men då hade vi båda haft fel.
VAD fan tror du händer om katter FORTSÄTTER att släppas ut och dödar MILJONER?
Undra vem fan det är som är helt jävla tappad här, gör om och gör rätt förfan!

Det är äckel som du som släpper ut sin jävla katt och som ser till att vi oskyldiga drabbas av både det ena och det andra, katter förstör och skitar ner en hel jävla del, men det begriper väl inte en stackars fan som du.. Jag förväntade mig nog lite för mycket av dig, och jag blev genast besviken...

Sluta gapa kärring, hört talas om ekosystem/näringskedja?

Om det är nåt som förstör och skitar ner så är det alla miljontals råttor som finns i överflöd.

Ska i fortsättningen släppa ut katter i det fria och skänka en bön till dig.
Citera
2018-05-13, 14:00
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den som väljer att ha huskatt i ett katt-tätt område, kan alltid välja att mata fåglarna året om, vilket enkelt maximerar fågelbeståndet till en grad som gör kattnärvaron omärkbar i slutändan.
Eller också lockar man bara fram grannskapets alla fåglar så de blir enkel kattmat. Runt fågelbordet är det fullt, men omgivningen töms. Skall man mata fåglar där det finns katter gäller att tänka sig för och sätta upp matplatserna där katterna inte gärna går och försöka locka bort fåglarna från dessas revir snarare än tvärtom.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback