Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-11, 11:04
  #1
Medlem
Hallå Flashback!

Jag är anställd utomlands i EU hos ett företag en bra tid och nu har jag fått att kunna jobba hemifrån och utomlands, men som en independent contractor. Samma arbetsuppgifter i princip. Allt genom en dator. Jag kommer befinna mig i ett land där jag inte får starta eget i början. Så frågan är, vart kan jag starta egenföretagare utan att behöva bo & befinna mig i landet?

Har sökt och frågat så gott jag kan på internet och olika förslag dyker upp men inget som en fattiglapp som jag klarar av. Betala uppemot hundratusen för att starta Lubian LLC i Malaysia och bankkonto i Singapore. Starta företag och bankkonto i UAE som LLC.

Ska det verkligen vara så svårt att kunna jobba som independent kontraktor och samtidigt resa runtom i världen?
Citera
2018-05-11, 11:13
  #2
Medlem
Du kan väl fortsätta där du är?
Citera
2018-05-11, 11:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du kan väl fortsätta där du är?

Saken är ju att jag vill resa och bo utanför nuvarande land eftersom jag kan göra jobbet var som helst bara jag har en dator & internet.
Citera
2018-05-11, 12:01
  #4
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gripen2
Så frågan är, vart kan jag starta egenföretagare utan att behöva bo & befinna mig i landet?

Belize
Citera
2018-05-11, 14:02
  #5
Medlem
holmiums avatar
Man får alltid väga kostnader mot varandra. Blir infrastukturen omfattande för att undgå skatt i Sverige så kanske det inte lönar sig.

Du kan ju alltid ansöka om A-skatt och betala in skatter och avgifter själv i Sverige.

Dessa båda förslag är tyvärr inga lösningar på problemet med den evigt växande cancersvulsten skattefinansierad sektor i Sverige. Så jag hoppas verkligen att du finner smidiga och legala vägar som gör att du inte betalar skatt i Sverige. Genom att eliminera skatteinbetalningar gör du Sverige och det svenska folket en stor tjänst genom att skära av näringstillförseln till cancersvulsten, samtidigt som du kan behålla mera av frukterna av ditt eget arbete.
Jag är dessutom övertygad om att du använder pengarna på ett bättre och mera konstruktivt sätt än om dessa går till den svenska staten och dess kommuner via skatteinbetalningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback