Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-11, 10:00
  #13
Medlem
Roidberts avatar
Ja. Den perfekta kroppen för en kvinna är att vara smal och ha lite muskler, och det behöver du inte någon träning för.
Citera
2018-05-11, 10:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Absolut. Du har helt rätt!

Träningen med kroppsvikten måste bli precis lika jobbig och passen lika långa som om man tränade med vikter och gym.

Eftersom TS frågar så får jag lite vibbar att hemmaträning inte är för den personen. De flesta hinner väl köra runt 20 min in på första passet hemma innan de börjar kolla klockan pga av att det är förjäkla tråkigt. Sen skjuter man upp träningen till nästa år istället. Finns nog inget motiverande att träna med den egna kroppsvikten om man inte gillar att träna. Men detta är mina egna åsikter.
Jo men många går ju inte till gym för att de känner sig obekväma eller att det kanske är omständigt som 30 min restid till gymet sen kanske samma skit för att komma hem.

Sen så är tempot inge vidare på gymet för de som har dålig självdisciplin i vilket som.

Bästa för de med låg kunskap och motivation är ju att få på pass skulle jag vilja säga om man nu inte har råd med en pt ett par gånger i veckan.
Citera
2018-05-11, 11:05
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Jo men många går ju inte till gym för att de känner sig obekväma eller att det kanske är omständigt som 30 min restid till gymet sen kanske samma skit för att komma hem.

Sen så är tempot inge vidare på gymet för de som har dålig självdisciplin i vilket som.

Bästa för de med låg kunskap och motivation är ju att få på pass skulle jag vilja säga om man nu inte har råd med en pt ett par gånger i veckan.

Håller med ditt resonemang här. Den träning som blir av är den bästa. Hur man skaffar spelar mindre roll. Hitta motivation för att träningen ska bli av år efter år.
Citera
2018-05-11, 11:32
  #16
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Ja, en 30+ som väger 73. Kan en sån kvinna skaffa sig den "perfekta" kvinnokroppen genom att enbart använda den egna kroppsvikten och hoppa över vikter och gym? Eller är den egna kroppsvikten som belastning enbart för lata lallare som tror sig träna?

Tips tankar?

Självklart. Sedan när behöver man gym och vikter överhuvudtaget, oavsett om man är kvinna eller man? Kvinnor framförallt, eftersom er fysik är mest beroende av att ni inte bör äta för mycket skit bara. Ni behöver väl egentligen inte ens träna för att se bra ut.

Till och med män kan träna till sig imponerande kroppar på bara kroppsträning. Har ni inte hört talas om chins? De riktiga lallarna är de som tror att kroppsträning skulle vara dåligt.
Citera
2018-05-11, 12:13
  #17
Medlem
Ja det är klart det går men kosthållningen är 90% av problemet. Det är väl svårare om man en gång blivit fet men det går.
Citera
2018-05-11, 14:08
  #18
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Ja, en 30+ som väger 73. Kan en sån kvinna skaffa sig den "perfekta" kvinnokroppen genom att enbart använda den egna kroppsvikten och hoppa över vikter och gym? Eller är den egna kroppsvikten som belastning enbart för lata lallare som tror sig träna?

Tips tankar?
Att du väger 73 kilogram säger inte mycket. Hur lång är du?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback