Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-12, 07:31
  #13
Medlem
flukkes avatar
Med 2 kids hade jag gått på hus direkt.
Köpte ganska nyligen själv strax utanför Stockholm efter första barnet kom. Känns mycket trevligare att släppa ut barnen på en liten tomt än att sitta i en instängd lägenhet.

Finns hus att hyra också om man känner att det är enklare ekonomiskt.
Citera
2018-05-12, 19:35
  #14
Medlem
Åk till Danmark, åk sedan hem igen, lajva Syrienflyktingar. Stor villa efter liter pappersarbete

Ännu hellre, säg att du har tre fruar och barn med varje så får du tre villor att hyra. Hyrorna betlas givetvis av dig och, dvs, skattebetalarn,
__________________
Senast redigerad av peepgass 2018-05-12 kl. 19:41.
Citera
2018-05-13, 00:42
  #15
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Ganska uselt läge att köpa hus idag..lägger men 3-4 mille på ett hus nu så lär det sjunka ordentligt
tills det är dags att sälja om 15-20 år.. Rena förlustaffären skulle jag säga..

Låt barnen bo i det större rummet och skaffa en dubbelsäng modell "ihopfällbar" vore nog det jag skulle välja.

Sedan på sikt byta till en 4:a Barnen lär sig att dela och fungera ihop med andra om de delar rum och får nog bättre sociala kunskaper på löpet..Mina barn är vuxna nu men äldsta sonen och dottern delade rum tills grabben var 10 och flickan var 6 och det fungerade bra..Och dom fungerar bra som syskon även idag. Med varsina familjer.

Egna rum till barnen är inte alltid av godo, då en del ungar isolerar sig från övriga familjen och blir osociala.
Du har givetvis fel.
Barnen kommer att tacka föräldrarna när de är stora att de slapp bo så trångt.
Ekonomiskt finns inte på kartan att köpa hus alltså bostad till familjen som ett klipp handlar om att bo bra inte tjäna pengar på det.Fast det är i alla fall förbannat billigt att bo i egen kåk jämfört med lägenhet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback