Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-13, 01:11
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
I Lund, förr i tiden, fanns det en gubbe i ett hyreshus som tog köksstolen och gick ut och sate sig på trottoaren. Sen satt han där hela dagen, vad jag vet, och vinkade till alla som kom förbi. Detta var på en rätt så trafikerad gata in mot centrum så det passerade många människor förbi dagligen. Vet inte varför han satt där men det verkade som det var hans uppgift i livet. Dessutom verkade han glad av det och alla andra blev glada av att han var glad!

Ok, den gubbe som jag pratar om verkar inte alls så
där glad som du beskriver.
Citera
2018-05-13, 08:32
  #14
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Hur långa pass ni har och hur ofta ni byter av varandra?



Efter att ha bott på hostel/hotel i ca 5 år nu så har jag märkt att
det jämt blir problem ifall eller så att säga konstig stämning ifall man
inte byter av varandra tillräckligt ofta. Iaf om man har långtidsgäster där.

Och för att återgå till det med gubben, vad hade du tänkt ifall en gubbe
sätter sig framför dig i receptionen ca 10 timmar dagligen?
I början kanske trevligt, sen blir man förmodligen uttråkad efter nån månad eller nått år , när gubben drar iväg på "semester"
under nån vecka så märker man att flera andra personer börjar gå ner och ta för sig av
de allmänna utrymmena och stämningen blir bättre. När han kommer tillbaks återgår
det till som det var innan igen. Man kan ju bli trött på att bara se folk för mycket även om det inte
direkt finns någon egentlig konflikt. Eller? Om man jobbar ihop blir det ju en annan sak.
Men det här är ju alltså 7 dagar i veckan. Jämt.
Tex. Man stiger in: ser gubben. tänker-wtf..kan han dra....
hälsar lite på personalen, går upp. samma grej repeteras om och om igen varje dag.
När han inte är där. Trevligare stämning.

Jag tror du är i minoritet när det gäller att störa sig så på såna här grejer, varför blir det konstig stämning om det inte är ruljans på personalen?

Jag märker snarare att gästerna uppskattar när det är samma person de pratar med då information och frågor inte behöver upprepas i samma utsträckning.

Arbetstider varierar beroende på när på dygnet man arbetar, mina nattpass är ca 10 timmar, dagpersonalen jobbar runt 8. Ibland är det flera som jobbar samtidigt eftersom hotellet är rätt stort. Jag som nattpersonal är alltid själv större delen av passet.

Men jag jobbar som sagt på ett en rätt fin hotell- och konferensanläggning, inte ett sjabbigt vandrarhem, så jag kan tänka mig att stämningen är lite annorlunda.

Gubben som sitter där är troligtvis någon kufisk gäst som inte har nåt bättre för sig.

//tripportreat
__________________
Senast redigerad av Tripportreat 2018-05-13 kl. 08:40.
Citera
2018-05-14, 01:55
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Jag tror du är i minoritet när det gäller att störa sig så på såna här grejer, varför blir det konstig stämning om det inte är ruljans på personalen?

Jag märker snarare att gästerna uppskattar när det är samma person de pratar med då information och frågor inte behöver upprepas i samma utsträckning.

Arbetstider varierar beroende på när på dygnet man arbetar, mina nattpass är ca 10 timmar, dagpersonalen jobbar runt 8. Ibland är det flera som jobbar samtidigt eftersom hotellet är rätt stort. Jag som nattpersonal är alltid själv större delen av passet.

Men jag jobbar som sagt på ett en rätt fin hotell- och konferensanläggning, inte ett sjabbigt vandrarhem, så jag kan tänka mig att stämningen är lite annorlunda.

Gubben som sitter där är troligtvis någon kufisk gäst som inte har nåt bättre för sig.

//tripportreat


Ja det här hotellet är inte speciellt lyxigt. Tror jag stör mig mer när jag mår dåligt.
Har faktiskt varit väldigt deprimerad på sista tiden. Och kan vara så ibland periodvis.
är i behov av att prata med någon, men att göra det med någon som jobbar på
hotellet känns inte direkt bekvämt. Så jag är ganska tystlåten av mig.
Hur skulle du förhålla dig till någonting sånt har?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2940975

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback