Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-10, 19:58
  #1
Medlem
Falukorvarnas avatar
Jag har hört både bra och dåliga saker. Det tycks kretsa kring individen ifråga.

Finns många pizzabagare och dyligt som blir en del av bygden. Vet en arab som känner alla i byn och även får teckningar av stammisarnas barn! Har även hört att invandrare blir attackerade. Har också hört att etniska svenskar kan få problem med lokalbefolkningen. Ett scenario kan vara en rik stockholmare köper jaktmarker, mark som den lokala grannen ville ha... Vilket stärker min teori att det hela beror på just den individen.

Men hur är det att vara en asocial invandrare? Med asocial menar jag just det: Gör allt för att undvika människor, som att jobba hemifrån och handla på tidig morgon, inte hälsar på folk osv... Skulle folk lämna den personen ifred?
Citera
2018-05-10, 20:13
  #2
Medlem
Som asocial är det nog lättare i stan. På landsbygden pratar man med varann.

Det är nog mycket lättare att bli integrerad som invandrare om man väljer landsorten.
Citera
2018-05-10, 21:22
  #3
Medlem
Om man ändå inte skall jobba så kan man ju lika gärna bo på landet.
Citera
2018-05-12, 10:02
  #4
Medlem
Falukorvarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Som asocial är det nog lättare i stan. På landsbygden pratar man med varann.

Det är nog mycket lättare att bli integrerad som invandrare om man väljer landsorten.

Värre blir det nog om en invandrare är så pass asocial så att denne "beter sig konstigt." Kanske har problem med ögonkontakt osv. Byn kan tro att han eller hon sysslar med skumma saker, som att odla cannabis?

Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Om man ändå inte skall jobba så kan man ju lika gärna bo på landet.

Jobba hemifrån*
Citera
2018-05-12, 11:06
  #5
Medlem
Milldues avatar
Asociala invandrare har det inte lätt på landsbygden.. Utfrysning och aktiva "händelser" driver bort dem från livet på landet. Speciellt kriminella som begår brott och drar till sig andra kriminella vänner.

Saker som att post "försvinner" ur brevlådan eller att hela brevlådan får fötter. Trasiga fönster, Punka på Bilen, Cykeln, moppen eller vad det nu är..

Målarfärg och liknande på ytterdörren, Ständigt skitsnack om personen på "byn". Personen kommer att alltid ha det jobbigt så länge den bor kvar..

På orten jag bor har byborna gjort sig av med oönskade element och personer de anser inte passar in.

En MC grupp köpte ett hus..drog till sig en massa bråk och polisinsatser..

Huset "råkade" fatta eld och utreddes som mordbrand.. Inga skyldiga hittades och det lades ner.

Alla i byn vet vilka det var som tände på och de blev lite by hjältar. Ingen Skvallrade..

Det tar tid även för en Svensk att komma in i gemenskapen och bli accepterad och få "hjälp" av övriga.. Är själv inflyttad och sågs med misstanke i början..Men nu ringer grannar om ex utlands registrerade bilar åker omkring och spanar. Kommer om man ber om hjälp.. med bössorna om det behövs. Givetvis det samma från min sida.

Här röstar de flesta SD så byar som denna vore rena pesten för en asocial invandrare..

Trevlig och social som sköter sig och anpassar sig till livet på landet kommer att ha betydligt lättare att komma in i gemenskapen.
Citera
2021-03-04, 14:25
  #6
Medlem
Falukorvarnas avatar
Ja, nu är det dags att ta steget och flytta ut till landet. Men jag hittar inget bra ställe. Bara en massa hus i byar som säkert kommer fyllas med folk under sommaren. Jag vill alltså gå månader utan att behöva hälsa på någon. Var hittar man ställen som är isolerade. Kanske att man måste spendera en hel dag tills man kommer till närmsta väg?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback