Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-05-18, 23:41
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Har börjat se fler och fler poliser med stora blaffiga tatueringar på armarna, sleeves och liknande.

Jag tycker det ser oseriöst ut och skulle jag bli gripen av en sån skulle det kännas olustigt.

Vad tycker ni? Är det jag som är gammaldags?

Och rakade huvuden- svårt att se skillnad på rätt och fel där rätt skall gå före fel?

Som den kvinnliga skolchefen med linne på en officiell konferens för att tatueringarna på överarmarna skulle synas.
Hon var dessutom blonderad+ permanentad. Men det var förmodligen även det "en gammaldags värdering" när en sådan som hon slutligen utreddes för brott(gällde Yara- fallet)
Ett trött och sönderknullat WT IMHO(googla för bilder på Maria Persson Yara)
Citera
2018-05-18, 23:46
  #62
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Du framstår själv som lågutbildad och oseriös, så jag föreslår att du slutar klanka ner på poliser som gör samhällsnytta.
Men stick från tråden då så slipper du läsa om de stackars poliserna.
Citera
2018-05-18, 23:52
  #63
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Har börjat se fler och fler poliser med stora blaffiga tatueringar på armarna, sleeves och liknande.
Jag tycker det ser oseriöst ut och skulle jag bli gripen av en sån skulle det kännas olustigt.
Vad tycker ni? Är det jag som är gammaldags?

Det ser allt lite slampigt ut...
Citera
2018-05-18, 23:53
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Men stick från tråden då så slipper du läsa om de stackars poliserna.

Flashback är ett diskussionsforum. Det är inte meningen att man bara ska delta i trådar vars TS man håller med om.
Citera
2018-05-19, 00:05
  #65
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Så du har alltså svårt för att skilja på utseende och agerande?

Ser inte seriöst ut med tatueringar. Mest 90-talister som har det och det är väl förmodligen du med.

Det var bättre förr. I detta hänseende iaf.
Citera
2018-05-19, 00:06
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Ser inte seriöst ut med tatueringar. Mest 90-talister som har det och det är väl förmodligen du med.

Det var bättre förr. I detta hänseende iaf.

Vad menar du med "förr"?
Citera
2018-05-19, 00:57
  #67
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Mossig attityd som i ordning och reda

Mossig attityd som i ordning och reda? Det var märkligt sagt av dig. Och varför som ett svar till mig?

Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
hårt mot hårt

Vad har det med ämnet att göra? Hårt mot hårt (dvs att eskalera) har aldrig fungerat någonsin men det kan du ju starta en annan tråd om istället.

Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
och att hålla en viss standard som myndighetsperson

Självklart ska de det. Jag gav ju i min kommentar uttryck för just en sådan vilja.


Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
dom som skall representera staten och hålla ordning och reda.

Korrekt. Applåd till dig.
Citera
2018-05-19, 00:58
  #68
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Ser inte seriöst ut med tatueringar. Mest 90-talister som har det och det är väl förmodligen du med.

Det var bättre förr. I detta hänseende iaf.

Det som inte ser seriöst ut är att ha en sådan mossig inställning... Då framstår man ju som en del i den här tråden och sådana poliser vill förhoppningsvis ingen ha.
Citera
2018-05-19, 01:09
  #69
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Oseriöst som i att komma med hawaiiskjorta och kortbyxor på en begravning.

Det här är en så jävla ignorant och korkad kommentar så jag vet inte vad. Det som betyder något på en begravning är att man är där för att man bryr sig och vill ta avsked. Vem fan bryr sig om vad du har på dig din jävla modebög? Dra åt helvete.
Citera
2018-05-19, 10:20
  #70
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Det som inte ser seriöst ut är att ha en sådan mossig inställning... Då framstår man ju som en del i den här tråden och sådana poliser vill förhoppningsvis ingen ha.

Kanske är jag fördomsfull, men min erfarenhet säger mig att många som är tatuerade i vuxen ålder har gemensamt att de var elaka i skolan. Jag som allt var lite mobbad kan väl ändå sägas ha lite insyn i det hela. Varför skulle det vara bra om mobbare representerade det svenska polisväsendet?
__________________
Senast redigerad av Pust 2018-05-19 kl. 10:27.
Citera
2018-05-19, 11:25
  #71
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Hur gubbig får man va, en gangster? Wtf. Ja för 70 år sedan var det väl bara busar och sjömän med ink, kom in i matchen..

Det är väl detsamma idag.. möjligen med tillägget "Idioter".
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback