Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-10, 18:58
  #1
Medlem
oldtimedrunks avatar
Har börjat se fler och fler poliser med stora blaffiga tatueringar på armarna, sleeves och liknande.

Jag tycker det ser oseriöst ut och skulle jag bli gripen av en sån skulle det kännas olustigt.

Vad tycker ni? Är det jag som är gammaldags?
Citera
2018-05-10, 19:01
  #2
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Det kvittar väll? Att bli gripen är ju inget som känns vidare lustigt vilket som.
Citera
2018-05-10, 19:07
  #3
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Det kvittar väll? Att bli gripen är ju inget som känns vidare lustigt vilket som.

Men det känns lite som att en gangster arresterar en annan gangster, får lite u-landsvibbar.
Citera
2018-05-10, 19:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Men det känns lite som att en gangster arresterar en annan gangster, får lite u-landsvibbar.
Hur gubbig får man va, en gangster? Wtf. Ja för 70 år sedan var det väl bara busar och sjömän med ink, kom in i matchen..
Citera
2018-05-10, 19:14
  #5
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Hur gubbig får man va, en gangster? Wtf. Ja för 70 år sedan var det väl bara busar och sjömän med ink, kom in i matchen..
Alright, jag erkänner jag är gammaldags. Tycker det ser oseriöst ut helt enkelt.
Citera
2018-05-10, 19:19
  #6
Medlem
planetlegnos avatar
De som tatuerar sig är tre kategorier: kriminella, luder och posers. Jag vet inte om jag vill att en polis ska vara någotdera. I "bästa fall" har han bekräftelsebehov och måste hävda sig, vilket i sig kan vara farligt.

Skiter i vad folk säger, är du inte kriminell eller prostituerad så är du en osäker fjant som behöver uppmärksamhet för att ni inte fick det av era föräldrar.
Citera
2018-05-10, 19:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av planetlegno
De som tatuerar sig är tre kategorier: kriminella, luder och posers. Jag vet inte om jag vill att en polis ska vara någotdera. I "bästa fall" har han bekräftelsebehov och måste hävda sig, vilket i sig kan vara farligt.

Skiter i vad folk säger, är du inte kriminell eller prostituerad så är du en osäker fjant som behöver uppmärksamhet för att ni inte fick det av era föräldrar.


okej då är 90% av befolkningen i någon av dom kategorierna isf.
Sen så verkar du inte ha så stor livserfarenhet med dom fördomarna...
Citera
2018-05-10, 19:50
  #8
Medlem
dwgs avatar
Helkroppstatuering har ingen betydelse längre. Varrana person verkar ha det nu, så det det har spelat ut sin "gangster status"
Citera
2018-05-10, 19:50
  #9
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Alright, jag erkänner jag är gammaldags. Tycker det ser oseriöst ut helt enkelt.
Ja det ser oseriöst ut
Citera
2018-05-10, 20:15
  #10
Medlem
Drinkycrows avatar
Med tanke på hur låg-status det är att vara polis i Sverige och hur få som är intresserade så är det inte rätt tid att gallra ut de som är gaddade. Helt normalt folk har massa tatueringar. Så länge händer, hals och ansikte är orörda ser jag inget problem.

Men ja dagen en snut har händer och hals tatuerade så kan jag nog hålla med om att det inte get särskilt seriöst intryck... Armar är helt okej dock, behöver de se representabla ut får de väl gå i långarmat.
Citera
2018-05-11, 04:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Har börjat se fler och fler poliser med stora blaffiga tatueringar på armarna, sleeves och liknande.

Jag tycker det ser oseriöst ut och skulle jag bli gripen av en sån skulle det kännas olustigt.

Vad tycker ni? Är det jag som är gammaldags?

Litegrann får man tänka till som Polis. Inget i ansiktet, hals eller händer tycker jag känns riktigt OK. Motiv kan också vara lite känsligt.
Citera
2018-05-11, 07:55
  #12
Medlem
En uniformerad, vanlig polis med tatueringar är väl en sak, men jag hade nog tyckt att det var lite skabbigt och oseriöst med en tatuerad polischef och andra högre befattningar i polisväsendet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback