Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-10, 16:17
  #1
Medlem
Jag har fått en Husqvarna spis (QSG6240) med glaskeramikhäll. En värmezon (210 mm, 2400 W) fungerar inte. Jag har öppnat för att se om det går att fixa.

Det är underligt kopplat. Plattan som inte fungerar har bara en kabel ansluten (bild_1) och det finns inga lösa tåtar. Den andra enzonsplattan har ett bleck mellan den stora och den lilla plinten. Där är också en "matning" till vardera plinten (bild_2).

Någon som har tips eller vet om, och i så fall var, man kan få tag i elscheman?

Citera
2018-05-10, 16:55
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostarn
Jag har fått en Husqvarna spis (QSG6240) med glaskeramikhäll. En värmezon (210 mm, 2400 W) fungerar inte. Jag har öppnat för att se om det går att fixa.

Det är underligt kopplat. Plattan som inte fungerar har bara en kabel ansluten (bild_1) och det finns inga lösa tåtar. Den andra enzonsplattan har ett bleck mellan den stora och den lilla plinten. Där är också en "matning" till vardera plinten (bild_2).

Någon som har tips eller vet om, och i så fall var, man kan få tag i elscheman?


Länkarna funkar inte. Man ser bara ett namn.
Citera
2018-05-10, 17:32
  #3
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Pyttesmå bilder, svårt att se något vettigt där.
Men gissningsvis har någon annan felsökare före dig tröttnat på skiten, stängt locket utan att sätta tillbaka alla trådar och slängt dom i papperskorgen istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback