Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-10, 15:57
  #1
Medlem
Zapplines avatar
Hej alla!

Först vill jag säga att jag har ingen aning om ifall jag skriver detta på rätt ställe
sen vill jag säga att jag är en total noob på allt det här med routers och interna nätverk, repeaters och extenders och allt vad det kallas.

Så till taken: Fick just finfint villafiber från Bahnhof och har kopplat in det i min ASUS RT n56u router och allting fungerar som det ska. Men min Asus router ger inte tillräckligt med kräm till ovanvåningen (det fungerar men är inte optimalt) Så nu när jag fick en Tilgin HG2511 från Bahnhof så tänkte jag att jag kanske kunde använda den på någon vänster som en repeater eller extender eller vad det nu heter. Är det någon som vet om detta går att göra? Om det kommer hjälpa? Blir det någon markant skillnad i hastighet eller liknande?

Mvh Z
Citera
2018-05-11, 04:13
  #2
Medlem
PeterNosters avatar
Dra en kabel från LAN-port på tilgin på nedervåningen till LAN-port på AC56 på övervåningen.

Stäng av DHCP på AC56 så fungerar den i denna koppling som en accesspunkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback