Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-05-10, 22:41
  #97
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
För Sveriges del är det ju perfekt att Ryssland tappar poäng idag... Räcker det kanske med X mot ryssarna för att vinna gruppen.

Vem tror du mer att Ryssland tappar poäng mot? Inbördes möten gäller i enkelserien.

Edit: Ok, nu förlorade de en poäng till. Då räcker det.
__________________
Senast redigerad av Gromgutten 2018-05-10 kl. 22:45.
2018-05-10, 22:43
  #98
Medlem
Tvonds avatar
Såja härligt Tjeckien
2018-05-10, 22:44
  #99
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vem tror du mer att Ryssland tappar poäng mot? Inbördes möten gäller i enkelserien.

Jaha det är så det funkar. Aj då! Nu förlorade ju dock ryssarna förlängningen mot tjeckien.. Då måste det väll ändå räcka ifall Sverige bara ta sig till förlängning mot ryssen?! Eller är jag helt ute på isen...
2018-05-10, 22:45
  #100
Medlem
Emolls avatar
Pastranak igen för Tjeckien. Som sagt, han kommer in o räddar detta annars, rätt svaga tjeckien. Mycket bra spelare.
2018-05-10, 22:46
  #101
Medlem
tcfmogs avatar
Världens vackraste nationalsång, den tjeckiska.
2018-05-10, 22:46
  #102
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Jaha det är så det funkar. Aj då! Nu förlorade ju dock ryssarna förlängningen mot tjeckien.. Då måste det väll ändå räcka ifall Sverige bara ta sig till förlängning mot ryssen?! Eller är jag helt ute på isen...

Nu tror jag du har rätt, såvida lagen tar full pott fram till avslutningen.
2018-05-10, 22:46
  #103
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Jaha det är så det funkar. Aj då! Nu förlorade ju dock ryssarna förlängningen mot tjeckien.. Då måste det väll ändå räcka ifall Sverige bara ta sig till förlängning mot ryssen?! Eller är jag helt ute på isen...

Nej, du har rätt. Sverige är 2 poäng före om man går rent fram tills Rysslandsmatchen.
2018-05-10, 22:47
  #104
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Nu tror jag du har rätt, såvida lagen tar full pott fram till avslutningen.
Givetvis är ju det en förutsättning
2018-05-10, 22:48
  #105
Medlem
Tack vare NHL stjärnorna blir det en turnering av detta till slut trots allt.
2018-05-10, 22:48
  #106
Medlem
Bra resultat för oss, tycker krysset efter ordinarie tid ligger nära till hands mot Ryssland så småningom, bra att ha den fördelen.

Tjeckien har haft så där lagom tuff inledning på VM, men verkar ha kommit starkare ur det. Blir inte förvånad dom vinner sin kvart mot kvalificerat motstånd, dit dom lär gå nu.
2018-05-10, 22:50
  #107
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Bra resultat för oss, tycker krysset efter ordinarie tid ligger nära till hands mot Ryssland så småningom, bra att ha den fördelen.

Tjeckien har haft så där lagom tuff inledning på VM, men verkar ha kommit starkare ur det. Blir inte förvånad dom vinner sin kvart mot kvalificerat motstånd.

De har ju dock behövt möte de på pappret 4 bästa motståndarna nu i Schweiz, Slovakien, Ryssland och Sverige. De "sämre" kvar vilka de bara ska gå rena ur. Allt annat än kvartsfinal nu skulle vara otroligt.
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback