Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-10, 13:44
  #1
Medlem
Fuzzerrs avatar
Halloj alla!

Behöver desperat hjälp med min relativt nya burk, är bara drygt ett halvår. Jag är ingen superstjärna på datorer så jag behöver lite vägledning. Har försökt googla på problemet men tycker inte jag får träffsäkra svar så någon här kanske har någon input om dem varningarna jag får är något jag behöver bekymra mig över och i så fall hur jag gör någonting åt dem.

Jag köpte den här datorn från NetonNet för ett drygt halvår sedan. Har inte gjort något extraordinärt med den, justerat hårdvara, överklockat, eller justerat inställningar i princip alls utan jag har bootat up den och därefter gameat kontinuerligt på den. Den har nu sedan en tid tillbaka via "Aegis toast helper" poppat upp varningar om volten för både CPU och GPU beter sig konstigt. Ibland kan jag få väldigt märkliga "varningar" liknande volt usage CPU 4.34252525343632 eller GPU voltage usage 5.5V! Jag förstår inte riktigt vad den varnar för och hur jag gör något åt det?

Någon här som har bra input om vad det kan vara eller i alla fall en aning om var jag kan börja?

Processor Intel(R) Core(TM) i7-6700 CPU @ 3.40GHz, 3401 Mhz, 4 kärnor, 8 logiska processorer
Installerat fysiskt minne (RAM) 16,0 GB
Grafikkort: Geforce GTX 1080
Operativsystemets namn Microsoft Windows 10 Home

Hojta om någon behöver några andra specs för att reda ut vad som kan vara problemet, all typ av hjälp uppskattas!

// Fuzzerr
Citera
2018-05-11, 12:42
  #2
Medlem
Hej

Skulle vara lite enklare om du länkade till exakt vilken dator du har.

Först, ta och resetta BIOS till default.

Sedan rekommenderar jag att du provar byta nätaggregat, de som sitter i märkesburkarna brukar inte vara av hög kvalitet.
Citera
2018-05-13, 06:01
  #3
Medlem
annanmedlems avatar
Fråga netonnet med?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback