Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-10, 12:46
  #1
Medlem
letspanics avatar
Sedan ett par dagar tillbaka ser jag alltid förstasidan för en specifik dag (7/5) när jag går in på t.ex. DN.se eller Expressens sida (vet inte om det sker på andra sidor än nyhetssidor eftersom dessa inte uppdateras lika ofta). Det går även extremt segt när jag är på dessa sidor.

Jag har två datorer i hemmet och en telefon och detta sker på samtliga enheter. Jag har tömt webbcachen och kakor på samtliga, men resultatet blir detsamma när jag går in igen. MEN, när jag använder VPN så ser jag den uppdaterade versionen av sidan.

Jag bor i Frankrike.

Så vad är problemet?
Citera
2018-05-10, 13:08
  #2
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Kanske någon form av CDN-problem(?)

Är det ett svenskt VPN?

Det märkliga är väl bara att det omfattar flera sidor, känns osannolikt att båda skulle använda sig av samma


När jag går via en fransk proxy så får jag nytt innehåll i alla fall
__________________
Senast redigerad av FlashbackImprover 2018-05-10 kl. 13:10.
Citera
2018-05-10, 13:28
  #3
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Kanske någon form av CDN-problem(?)

Är det ett svenskt VPN?

Det märkliga är väl bara att det omfattar flera sidor, känns osannolikt att båda skulle använda sig av samma


När jag går via en fransk proxy så får jag nytt innehåll i alla fall

Det är VPN-tjänsten via opera, det står bara att den ansluter via optimal plats.

Har anslutit via telefonens dataanslutning och det blir samma resultat, så det är inte min internetanslutning. Använder även olika webbläsare, två datorer med Firefox och Opera, och telefonen med Chrome.
Citera
2018-05-10, 14:42
  #4
Moderator
vhes avatar
IT-säkerhet: allmänt --> Nätverk: mjukvara
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback