Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-05-11, 01:51
  #37
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Varför skulle den ta slut? TS kompis kallar honom för "ondsint rasist" utan att vänskaprelationen tar slut.
Hittar inte var TS skriver att kompisen kallar honom ondsint rasist. Kan du visa var?
Citera
2018-05-11, 02:16
  #38
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Om du tycker det är jobbigt att umgås med "vännen" så tycker jag du ska avskriva honom. Jag har vänner med annan politisk åskådning än vad jag själv har. Men vi umgås inte för politiken utan av andra orsaker. Dock så är är de inte hjärntvättade Miljöpartister vi talar om.

Men det skulle inte vara jobbigt att umgås med vänner.


Håller med dig godboy. Det behöver inte ens vara politiska åsikter, kan vara helt andra saker man inte är överens om. en nära vän till mig t ex är vegan. Jag gillar kött. Vi lagar inte mat ihop och vi pratar inte om det. Vi vet båda två att om samtalsämnet kommer upp så blir det pajkastning.

Vi har dock mycket annat gemensamt. Vi kan prata om nästan allting och vi har roligt ihop och det värdesätter jag högre än att diskutera huruvida man ska vara vegan eller ej.

till TS: har ni kul ihop på andra plan så kan ni ju bara komma överens om att inte prata politik (ni kan komma överens om att ni inte är överens där helt enkelt). Dra ut och spela biljard och drick bärs, men ta inte upp politiken. Det måste finnas annat ni kan prata om? Tjejer / killar, allmänt skvaller osv?
Citera
2018-05-11, 09:09
  #39
Medlem
Challenger-74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Jag gick ner till Hammarbysjöstad häromdagen såg där två hjärntvättade svenska idioter som joggade och snackade icke-ironiskt om att de "måste anställa fler HBTQ-personer". Det var en absurd upplevelse.

Hopplöst. Inte nog med att de är blåste i huvudet, de har inte heller vett att träna hårt nog för att hålla käften.
Citera
2018-05-11, 11:31
  #40
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Jag har en ganska nära vän som jag känt i ca. 7-8 år. Vi började umgås när vi jobbade tillsammans. Vi är båda män och i ungefär samma ålder.

Jag har alltid märkt att han är väldigt vänstervriden och har försökt att ignorera politiska diskussioner för att inte starta något tjafs. Dock så häver han ur sig mer och mer absurda känslo-argument om många av de saker som skiljer oss åt. Jag röstar på Sverigedemokraterna och fokuserar på fakta istället för på känslor.

Vid flera tillfällen har han hävt ur sig saker som är uppenbart fabricerade och felaktiga, alltså de vanliga vänsterflosklerna som man t.ex. hör psykopaten Henrik Arnstad kasta ur sig.

När jag sedan ger honom ren fakta och statistik, så blir han provocerad och använder sig av känsloargument baserade på "egna erfarenheter" för att tysta ner mig. Alltså samma skam-taktik som folk som ropar rasist, för att tvinga motparten att vika sig.

Jag börjar mer och mer komma till insikten att denna vänskapsrelation inte kommer att fungera mycket längre - och känner att hans naiva, faktaresistenta och infantila syn på verkligheten får mig att bli irriterad.

Vad tror ni, ge upp eller kan två människor med diametralt motsatta politiska åsikter ha nära vänskapsrelationer?

Vilka är hans bra egenskaper?
Citera
2018-05-11, 12:14
  #41
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hittar inte var TS skriver att kompisen kallar honom ondsint rasist. Kan du visa var?

Läs mellan raderna.
Citera
2018-05-11, 14:32
  #42
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Läs mellan raderna.
Jaha. Ni gillar uppenbarligen inte varandra om ni säger sånt. Problem solved.
Citera
2018-05-11, 15:17
  #43
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Läs mellan raderna.

Varför umgås ni då, något ger det väl eftersom ni fortsätter ses?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback