Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-10, 11:19
  #1
Medlem
Var ner till affären en sväng idag, och skulle plocka med en påse chips till kvällen.

Var väl ett tag sen både OLW och Estrella sänkte från 300g till 275g.

Tog en Estrella-påse och upptäcker sedan att det står 250g på påsen. Är ganska säker att jag för bara någon vecka sedan köpte en med 275g som de brukat köra med.

Har Estrella smygsänkt igen?
Citera
2018-05-10, 11:29
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Var ner till affären en sväng idag, och skulle plocka med en påse chips till kvällen.

Var väl ett tag sen både OLW och Estrella sänkte från 300g till 275g.
Ja, det var ett tag sen. Ett litet tag.

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Estrellas förklaring till detta var att man med den nya tillverkningsprocessen får fram så krispiga chips att man var tvungna att minska innehållet för att de skulle få plats i påsen.

En ytterst märklig förklaring som förstås är ren lögn. Man gör också sina produkter i väldigt många olika sorters påsar så det skulle inte vara så svårt att göra den lite större om det nu skulle behövas.

Tror Estrella och OLW har tappat mycket på sina fula prishöjningar, jag är en av de som passade på att testa andra märken, och nu går man ju inte precis tillbaka.
Citera
2018-05-10, 11:35
  #3
Medlem
boneheads avatar
Vilken smak var detta? Jag har ännu inte sett några 250-påsar, men tänkte på 300 till 275-minskningen så sent som häromdagen. Var det samma ursäkt då, månne?
Citera
2018-05-10, 11:47
  #4
Medlem
Jag misstänker att dom gör detta för att folk börjar bli så jävla feta.
Och för att tjäna mer pengar.
Citera
2018-05-10, 11:49
  #5
Medlem
Förr var påsarna mindre än idag, och de innehåll mer chips än idag. Alla som går på skitsnacket om att det behövs mer "luft i påsen" för att chipsen ska hålla kvalitet är bra korkade. Påsarna ska synas så mycket som möjligt i hyllorna. I framtiden kommer vi att betala 50 kr för 150g chips.. konsumenterna köper luft, och företagsägarna skrattar hela vägen till banken.
Citera
2018-05-10, 11:50
  #6
Medlem
GormDenGamles avatar
Om de även sänker priset, är det inte några problem.
Citera
2018-05-10, 11:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om de även sänker priset, är det inte några problem.

Tror du på det själv? Snarare så att dom passar på att höja priserna med 1-2kr.
Citera
2018-05-10, 11:59
  #8
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Tror du på det själv? Snarare så att dom passar på att höja priserna med 1-2kr.

Du har helt säkerligen rätt.
Citera
2018-05-10, 12:15
  #9
Medlem
Det är väl något marknadsföringstrick men ja det är fult med dessa dolda prishöjningar.
Citera
2018-05-10, 12:31
  #10
Medlem
Mupp08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KefftLiv
Jag misstänker att dom gör detta för att folk börjar bli så jävla feta.
Och för att tjäna mer pengar.
Haha. Endast för att tjäna pengar, såklart. Synd om alla tjockisar runt om i landet som nu måste köpa två påsar varje dag istället för en.
Citera
2018-05-10, 13:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Vilken smak var detta? Jag har ännu inte sett några 250-påsar, men tänkte på 300 till 275-minskningen så sent som häromdagen. Var det samma ursäkt då, månne?

Estrellas Sourcream and Onion... Är 98% säker att jag hade 275g-versionen förra helgen så detta måste vara väldigt färst med den nya sänkningen till 250g..
Citera
2018-05-10, 13:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KefftLiv
Jag misstänker att dom gör detta för att folk börjar bli så jävla feta.
Och för att tjäna mer pengar.

Klart det är bättre att ha tjocka kunder, tjocka köper ju lika mycket som 2-3 vanliga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback