Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-12, 12:43
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain-Ragnar
Har väldigt dålig salivproduktion, lider av torra ögon också. törstig hela tiden och kissar hela tiden efter intag, ( diabetes har jag inte )

Finns tabletter hos apoteken som stimulerar salivproduktionen, även en del tuggummi som kan tuggas före måltid.

Jag har dragits med problem med matsmältningen själv och har haft de flesta av de symtom du nämner, tycker dock du verkar göra många felkopplingar där du inte ser sambandet med din dåliga matsmältning.
__________________
Senast redigerad av AncientScripture 2018-05-12 kl. 12:56.
Citera
2018-05-12, 12:46
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain-Ragnar
Har väldigt dålig salivproduktion, lider av torra ögon också. törstig hela tiden och kissar hela tiden efter intag, ( diabetes har jag inte )
Och du har blivit ordentligt reumatologiskt utredd? Jag tänker typ SLE, Sjögrens syndrom.
Citera
2018-05-12, 13:01
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maneetti
Och du har blivit ordentligt reumatologiskt utredd? Jag tänker typ SLE, Sjögrens syndrom.

Visst kan man be om att få göra fler undersökningar, men risken blir ju att man får fel fokus när man ser efter sjukdomar man passar in på. Killen verkar minst sagt vara hypokondrisk och haft tät kontakt med sjukvård.
Citera
2018-05-13, 00:37
  #28
Medlem
Captain-Ragnars avatar
Det verkar som jag knappt kan andas djuptgenom magen längre, det tar emot samtidigt som magen känns totalt upplåst och spänd. Vet inte om det kan vara vätska eller något. Någon som har någon ide?

Inte konstigt att jag blir yr då jag andas genom bröstet hela tiden.
Citera
2018-05-13, 17:48
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain-Ragnar
Det verkar som jag knappt kan andas djuptgenom magen längre, det tar emot samtidigt som magen känns totalt upplåst och spänd. Vet inte om det kan vara vätska eller något. Någon som har någon ide?

Inte konstigt att jag blir yr då jag andas genom bröstet hela tiden.

Vätska? Du är förmodligen spänd runt mage för att det går trögt för tarmarna. Brukar också få kompensera med att andas mer med bröst och ja det är inte så speciellt skönt.
Citera
2018-05-13, 18:12
  #30
Medlem
Captain-Ragnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Vätska? Du är förmodligen spänd runt mage för att det går trögt för tarmarna. Brukar också få kompensera med att andas mer med bröst och ja det är inte så speciellt skönt.

Min buk är så tung så jag orkar inte stå normalt, måste spänna in magen. skakar jag buken hör jag bubblande ljud, har nog gått med det ett bra tag i så fall, då jag trott att det vart fett, men kan säga att något spänner ut magen iaf. har också haft konstig torr/rethosta i flera år.
Citera
2018-05-17, 19:43
  #31
Medlem
Captain-Ragnars avatar
har nog hittat svaret på samtliga kroppsliga problem jag har haft nu under åren. kan aldrig vara 100% men lutar stark åt EDS-Vaskulära formen. har väldigt många tecken på det. Bör nog starta en annan tråd då det lär gå offtopic för denna trådrubrik.
Citera
2018-05-23, 06:24
  #32
Medlem
Captain-Ragnars avatar
Hallå på er flashback igen, skulle vilja göra en uppdatering.

Jag har allt blivit sämre svag i kroppen, smärta i leder nacke och rygg och smärtar i vener/artärerna i händer och fötter ( spindelnät vener har ökat ) och äter bara ca 800-1000kcal om dagen då tarmen känns så upplåst och full, får fortfarande frossattacker och illamående då och då utan feber. Mina vener är förövrigt riktigt stora i händer och fötter ( kan försöka ta bild senare ), har huvudvärk hela tiden och min syn blivit sämre.

Nämnde Vaskulär EDS tidigare post, men har hittat en liknade syndrom med liknande symtom som kanske passar ännu bättre som heter "Loeys–Dietz syndrome", Är det någon som har en del kunskap om det?
Skälet till varför jag tror jag har det är skälen nedanför...

- Född med plattfothet
- Hade blåsljud när jag var liten som försvann ( kollade inte upp det vid senare tillfälle )
- Född med skelögd
- Kan röra öronen och nä näsan med tungen

Det tillsammans med symtom från 19 års ålder och framåt passar bra in på det, Finns några olika typer där med.

Känner att jag kommer dö vilken dag som helst tyvärr, ska kontakta vårdcentralen igen men tror inte de lyssnar som vanligt, klarar inte göra någonting.

Vad tror ni? och vad vet ni om "Loeys–Dietz syndrome"?
Citera
2018-05-23, 09:31
  #33
Medlem
SvartaBjorns avatar
Rubrik ändrad i samråd med TS.

/Moderator
Citera
2018-05-23, 10:51
  #34
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain-Ragnar
Hallå på er flashback igen, skulle vilja göra en uppdatering.

Jag har allt blivit sämre svag i kroppen, smärta i leder nacke och rygg och smärtar i vener/artärerna i händer och fötter ( spindelnät vener har ökat ) och äter bara ca 800-1000kcal om dagen då tarmen känns så upplåst och full, får fortfarande frossattacker och illamående då och då utan feber. Mina vener är förövrigt riktigt stora i händer och fötter ( kan försöka ta bild senare ), har huvudvärk hela tiden och min syn blivit sämre.

Nämnde Vaskulär EDS tidigare post, men har hittat en liknade syndrom med liknande symtom som kanske passar ännu bättre som heter "Loeys–Dietz syndrome", Är det någon som har en del kunskap om det?
Skälet till varför jag tror jag har det är skälen nedanför...

- Född med plattfothet
- Hade blåsljud när jag var liten som försvann ( kollade inte upp det vid senare tillfälle )
- Född med skelögd
- Kan röra öronen och nä näsan med tungen

Det tillsammans med symtom från 19 års ålder och framåt passar bra in på det, Finns några olika typer där med.

Känner att jag kommer dö vilken dag som helst tyvärr, ska kontakta vårdcentralen igen men tror inte de lyssnar som vanligt, klarar inte göra någonting.

Vad tror ni? och vad vet ni om "Loeys–Dietz syndrome"?

Jag tror att du antingen är svårt sjuk eller svårt hypokondrisk. Gå till vårdcentralen och tjata dig till en remiss, om du inte kan släppa tanken på pulsåderbråck.
Citera
2018-05-23, 17:16
  #35
Medlem
Kroppspulsådern ligger framför kotpelaren och ettbråck ska därför synas på tidigare utförd MR av ryggen. Tycker inte du ska fundera vidare på det.
Citera
2018-06-26, 22:06
  #36
Medlem
Captain-Ragnars avatar
Tjena flashback, Pulserar extremt hårt vid naveln och uppåt och pulsen går ut flera cm till vänster sida, slår så hårt att det känns som den kommer brista snart.

Känner mig svag,illamående, trött och allt möjligt. Tror faktiskt inte jag överlever natten, vad ska man ta sig till? Känns som akuten inte kommer göra något, vårdcentralen har jag varit på men inte tagit mig på allvar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback