Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-10, 15:20
  #13
Avstängd
Kyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
VAR "lät det" som att han Bara tänkte förvara den på vinden?

Du får lära dig att läsa och tolka innehållet bättre, vi andra förstod direkt att han tänkte ha en fungerande och påslagen dator på vinden.

Och du ska även lära dig att man inte ska vräka ur sig otidigheter om andra skribenter ( "Vad har du för diagnos? Autism?" ), speciellt inte när de andra skribenterna har rätt, så svälj din förtret i fortsättningen och inse att det finns (en hel del) folk som vet betydligt mer än du uppenbarligen (inte...) vet!

Värme är Aldrig Bra för Elektronik, det är ett Grundläggande A och O, ju svalare desto bättre -- Punkt Slut!
Svalare inom en viss gräns är bättre, mongo. Spelar ingen roll om processorn är 80c eller 40c i load. Svalare är bättre för att man kan höja volten dvs att kunns OC:a mer.
Citera
2018-05-10, 16:07
  #14
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2018-05-15, 08:03
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan88
Jag har redan nätverk draget på vinden så inga problem på den fronten. Datorn kommer fjärrstyras så det är inget behov att klättra upp på vinden varje gång jag ska göra några ändringar.

Tack för alla svar, tror att jag ger det ett försök med koll på temperaturerna i datorn.

Kommer inte vara några problem att ha den på vinden.
Antar att det är en simplare server för privat bruk som inte kommer belastas mycket hela tiden?
40 graders rumstemperatur är inga problem och en hög rumstemperatur är inte skadligt för elektroniken (såvida vi inte pratar uppåt 100 grader men då har man nog andra problem än vart servern ska stå i huset). Enda som blir är att fläktarna brummar på fortare för att få ner tempen på processorn och i värsta fall inte kommer kunna köra full fart för att hålla nere temperaturerna. Men som sagt för en simplare server kommer inte detta hända.
Har haft min server på vinden och fjärrstyrt den från mina andra datorer och funkat prima.

Har även en speldator på vinden vilket är lite värre då den alstrar hutlöst med värme vid full belastning.
Har inte kollat den på varma sommardagar än och kan tänka mig att den inte kommer kunna hålla tempen och underprestera eller rentav stängs av om den överskrider tillåtna värmenivåer.
Den ska förpassas till källaren sen är det tänkt där det är betydligt svalare och värmen kommer till användning på vinter för att värma upp där nere =)

Men det är bra skönt att slippa ha datorerna i huset där dom tar plats och väsnas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback