Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-11, 10:33
  #313
Medlem
Nummer ett: hur fick hon vikariat där ifrån början? Då utan slöja?

Nummer två: Om hon ska följa sin religion så har hon brutit den på en mängd punkter med sitt utseende, bland annat smink och ifyllda läppar mm mm mm

Nummer tre: hon vill ha en karriär på grund av sitt utseende och därför målat sig och lagt ut denna bild??

Jag måste följa de företags regler som jag arbetar på så varför inte alla?
Jag har arbetat på företag där tattueringar inte får synas och viss klädkod.

Dom som är med i tex MC gäng får dom jobba med sin väst på sig??? Tror inte det. :P

Hon är ute och fiskar efter att hon är snygg och tror hon ska ro nått annat i land vilket hon kaske gör.

Hoppas för tusan bövlar att företaget inte böjer sig.

Men företag som tar in invandrare för at de har billigare arbetsgivaravgifter istället för att ta in kompetenta svenska vill nog gärmna ha lite slöja också för då ser dom politiskt korrekta ut och får reklam.

Jag får inte bära vad som helst efter min övertygelse så varför i helvete ska alla invandrare med religioner dom väljer vissa saker ur men inte följer annat ha gräddfil för at både få jobb och sina ideer?

Om detta tas till DO så stjäls det av våra skattemedel att utreda trams.
Citera
2018-05-11, 10:49
  #314
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har ett företag en policy så får man gilla läget.
Eller sluta.

MC-väst fungerar inte på SEB i kassan. Märkligt nog.


Iofs MC klubberi är ju lika mycket ideologi om Islam så, det borde väl gå det också

Skrattar fan ihjäl mig åt detta: – Det är tragiskt att man väljer att se vad en individ har på huvudet och inte vad den har i huvudet, säger hon.

Baaaarn, religioooon, kaaaoz
Citera
2018-05-11, 11:14
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Någonstans är det väl numera förfan skit samma? Var och varannan i det här landet har ju slöja, så skall ingen av dem få jobba? Heja Sverige.🤥
Du slår huvudet på spiken, var och varannan har slöja i SVERIGE!! Hur fan tänker folk/politiker!? Har man flytt från "krig & förtryck" som de brukar heta borde man inte ta med sej seder med förtryck hit!?
Se bara på shit hole landet Iran där blir tjejer/kvinnor fängslade för dom inte vill ha slöja bl.a. Ta hit dom istället och skicka tillbaka dom som vill leva efter pedofilen mohammeds sagobok. En arbetsgivare bestämmer klädsel arbetsuppgifter mm, passar inte det så starta ett eget företag och ha dina regler. Sedan verkar det lite skumt att man inte "får" visa håret för att ev. behaga andra män!? Hur fan kan man då smeta ansiktet fullt med smink och make upp som värsta ludret??????????
Citera
2018-05-11, 11:16
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
https://www.facebook.com/NimaDervish...60090014014352

926 delningar...

Hoda fick typ 16 (kollade igår, hennes konto verkar nedstängt/inaktiverat nu) hennes inlägg går inte att komma åt i alla fall. Snacka om att ha missat tåget.
Citera
2018-05-11, 11:24
  #317
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g-in-a-gi

Hon har bara gått och väntat på det här, för att försöka kräma lite diskrimineringspengar och få lite mediautrymme.

Väljer man A-kassa istället för att jobba utan mössa eller slöja så har man inte på svensk arbetsmarknad att göra.
Då faller också hennes rätt att stanna i Sverige.
Citera
2018-05-11, 12:16
  #318
Avstängd
SkinnieWithRPGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
926 delningar...

Hoda fick typ 16 (kollade igår, hennes konto verkar nedstängt/inaktiverat nu) hennes inlägg går inte att komma åt i alla fall. Snacka om att ha missat tåget.


När man kollar på aftonbladet bilden (som är en stillbild på en video) så ser det ut som att hon har en classic WT tatuering som börjar vid handleden och slirar sig uppått. Eller ser jag i syne?
Citera
2018-05-11, 12:26
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
https://www.facebook.com/NimaDervish...60090014014352

Jäklar vilket bra inlägg!
Citera
2018-05-11, 12:29
  #320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellcat
var det bara jag som läste "Honda"?
Troligen. För då blev det ju jätteroligt...?
Citera
2018-05-11, 12:32
  #321
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Hör verkligen religösa symboler hemma på väktare och andra säkerhetspersonal?

21-åriga Hoda har arbetat extra som väktare på Securitas i två år.

Men nu blir det sannolikt inget mer jobb – på grund av att hon bär slöja.

Det är resultatet av en ny policy som bolaget infört.

– Det är tragiskt att man väljer att se vad en individ har på huvudet och inte vad den har i huvudet, säger hon.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...d-av-sin-sloja

På vilket sätt skulle slöjan försvåra hennes yrke? Den rasismen och diskrimineringen som finns liksom är skrämmande. Låt henne bära slöja om hon vill liksom. Vad spelar det liksom för roll om väktare, polis etc använder slöja? Vad skickar detta för signaler? Hoda har ju jobbat där 2 år ju.
__________________
Senast redigerad av argaangelica 2018-05-11 kl. 12:44.
Citera
2018-05-11, 12:51
  #322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
På vilket sätt skulle slöjan försvåra hennes yrke? Den rasismen och diskrimineringen som finns liksom är skrämmande. Låt henne bära slöja om hon vill liksom. Vad spelar det liksom för roll om väktare, polis etc använder slöja? Vad skickar detta för signaler? Hoda har ju jobbat där 2 år ju.

Trollar du?

Slöjan försvårar för människor utsatta för islams förtryck, människor som flytt från strikt religiösa länder, där människor påtvingas politisk islam, ska inte behöva möta en myndighetsperson med religiösa symboler. Du är kanske inte medveten om det, men det finns länder, likt Iran och Saudiarabien där flickor/kvinnor formellt tvingas bära slöja och oavsett tro tvingas be i skolan. En slöja är så mycket mer än ett klädesplagg.

Vill Hoda ha en tro, är hon välkommen att ha det på sin fritid. I samhället, och specifikt i yrkeslivet, är det dock inget hon ska dela med sig av till andra.
Citera
2018-05-11, 13:40
  #323
Medlem
Är Hoda en hijabista, en sån där kvinnlig muslimsk aktivist som gör en stor grej av att det liksom är livsviktigt för henne att få bära slöja? Samtidigt som hon sminkar sig ganska mycket och klär sig så elegant som möjligt?

Jag tycker mycket, mycket illa om hijabistor. Samtidigt kan jag någonstans förstå dem. De kämpar för att uppvärdera sin egen religion och kultur i Sverige. Och vem vill inte ha respekt för sin kultur i det land där man bor? Vem vill inte ses som "den allra bästa sorten" i det land där man bor? Hijabistorna kämpar för att uppvärdera islam så mycket det bara går i Sverige, helst så mycket att det blir mer normalt i Sverige att bära slöja än att inte göra det, och helst så mycket att det blir mer normalt i Sverige att vara muslim än att inte vara det. Jag ryser inför en sådan framtid, men jag kan ju förstå att hijabistorna önskar sig den.

Vad jag däremot inte kan förstå är de svenska, icke-muslimska journalister, politiker och aktivister som gör sig själva till hijab-aktivister i, gissar jag, humanismens namn. Dessa svenska opinionsbildare har fått för sig att kvinnors rätt att bära slöja är den främsta av alla mänskliga rättigheter, ja, tillsammans med alla muslimska pojkars rätt att få komma till Sverige och alla Sverige-baserade muslimska församlingars rätt att basunera ut böneutrop på slagborrs-volym.

Jag känner det djupaste förakt för dessa svenska hijab- och muslimkramare.

Citat:
Över hela världen bär miljontals kvinnor den islamska huvudsjalen hijab och 1 februari firas "World hijab day".
Kvinnoorganisationen i Ahmadiyya muslimska församling vill motverka fördomar som finns mot kvinnor som bär hijab.

Kvinnan ska kunna klä sig precis som hon vill, säger Khaula Khan, Malmö.

I det kalla februarivädret står ett gäng kvinnor uppställda på Gustav Adolfs torg i Malmö. De kommer från kvinnoorganisationen i Ahmadiyya muslimska församlingen i Malmö och är på torget för att uppmärksamma World hijab day – framför allt hoppas de kunna slå hål på de fördomar som finns.

– Vi är här för att visa att väldigt många av oss väljer det här plagget själv och inte av tvång, säger Khaula Khan, en av representanterna för evenemanget.

https://www.expressen.se/kvallsposte...a-inget-tvang/

Så de här hijabistorna demonstrerar för att alla kvinnor ska kunna klä sig som de vill och därför få lov att bära hijab, trots att de faktiskt medger att en del kvinnor tvingas bära hijab mot sin vilja. För det är ju bara "många av dem", och inte "alla" som bär hijab frivilligt.

Jag kräks faktiskt, både inför hijabistorna och inför journalisten som skrev reportaget och inför kvällstidningen som publicerade det.

Tänk också på att det i princip är tillåtet överallt att välja att bära hijab i det svenska samhället, utom om man vill bli uniformsanställd på Securitas eller vill skaffa jobb som kabinpersonal på SAS. Visst är det ett fruktansvärt slag mot de mänskliga rättigheterna att Securitas och SAS inte anställer hijabistor som bär hijab? Kan vi inte dra Sverige inför någon sorts internationell domstol för fruktansvärda brott mot de mänskliga rättigheterna?
__________________
Senast redigerad av Egnatankar 2018-05-11 kl. 13:47.
Citera
2018-05-11, 14:01
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Låt henne bära slöja om hon vill liksom. Vad spelar det liksom för roll om väktare, polis etc använder slöja? Vad skickar detta för signaler?
Det spelar roll eftersom en uniform är en uniform och den skall inte "piffas upp" med privata inslag oavsett om det är en MC-väst, slöja, cylinderhatt eller stilettklackar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback