Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-09, 17:26
  #1
Medlem
Ubbe66s avatar
Ja alltså, min router har lagt av! Så frågan är kan man ha en typ Usb dongel som ger Wifi ut....

Har fiberanslutning, så lan kabeln direkt in laptopen...
Och Wifi i laptopen har även den lagt av

Därav skulle någon typ av ovannämda dongel kanske funka?

Har googlat men blir inte klokare för det..

Någon?
Citera
2018-05-09, 17:35
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe66
Ja alltså, min router har lagt av! Så frågan är kan man ha en typ Usb dongel som ger Wifi ut....

Har fiberanslutning, så lan kabeln direkt in laptopen...
Och Wifi i laptopen har även den lagt av

Därav skulle någon typ av ovannämda dongel kanske funka?

Har googlat men blir inte klokare för det..

Någon?

Köp en ny router helt enkelt. Finns jättbilliga idag, som funkar hyfsat, för någon hundralapp:
(Tar med några billiga men dugliga exempel som går att köpa direkt i butik, utan att behöva vänta på Postnords felaktiga hantering av paketen i flera veckor..)

Ett exempel på en Wifi-router under 400 kronor:
https://www.kjell.com/se/sortiment/d...r-ac750-p61197

-Inte jättesnabbast, men väldigt bra router för mindre pengar än en liten taxiresa! (AC har den också!)
Citera
2018-05-09, 18:06
  #3
Medlem
Ubbe66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Köp en ny router helt enkelt. Finns jättbilliga idag, som funkar hyfsat, för någon hundralapp:
(Tar med några billiga men dugliga exempel som går att köpa direkt i butik, utan att behöva vänta på Postnords felaktiga hantering av paketen i flera veckor..)

Ett exempel på en Wifi-router under 400 kronor:
https://www.kjell.com/se/sortiment/d...r-ac750-p61197

-Inte jättesnabbast, men väldigt bra router för mindre pengar än en liten taxiresa! (AC har den också!)

Jag köpte en hos INET, så fick det bli! Men hade varit gött med en typ av USB dongel, vet inte om det finns någon sådan..

Tack för input!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback