Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-09, 15:42
  #1
Medlem
2D.Kubens avatar
Hejsan!
Jag och sambon håller på och letar hus i en mindre stad.
Det har kommit ut ett hus som är jättefint.
Problemet att ett stenkast bort så ligger en större flyktingförläggning..

Så till min fråga, hur länge brukar anläggningar finnas kvar. Känns ju lite som att det avvecklas mer och mer.

mvh
Citera
2018-05-09, 16:26
  #2
Medlem
Det varierar stort över tid. Nu läggs mottagningar ned på löpande band då det inte kommer lika många längre. De som kommer är oftare anhöriginvandrare och har då sitt boende klart. Ta reda på vilket företag som driver boendet så kan du ta reda på hur planerna för framtiden ser ut.
Dock om det är lokaler där ett stort antal har bott så kommer det troligen ändras till annan likartad verksamhet istället. Hotell, vandrarhem LVU-hem, äldreboende, demensboende så det är inte otroligt att det blir någon form av verksamhet i lokalerna. Ni får fundera på om det ör ok om det bedrivs något annat i lokalerna istället.
Citera
2018-05-09, 16:32
  #3
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2D.Kuben
Hejsan!
Jag och sambon håller på och letar hus i en mindre stad.
Det har kommit ut ett hus som är jättefint.
Problemet att ett stenkast bort så ligger en större flyktingförläggning..

Så till min fråga, hur länge brukar anläggningar finnas kvar. Känns ju lite som att det avvecklas mer och mer.

mvh
Detta är bara tillfälligt, råder er att tänka till 2 gånger.
Citera
2018-05-09, 17:01
  #4
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2D.Kuben
Hejsan!
Jag och sambon håller på och letar hus i en mindre stad.
Det har kommit ut ett hus som är jättefint.
Problemet att ett stenkast bort så ligger en större flyktingförläggning..

Så till min fråga, hur länge brukar anläggningar finnas kvar. Känns ju lite som att det avvecklas mer och mer.

mvh
Flyktingströmmen har inte ens börjat på allvar. Snart kommer stora våg, från Afrika. Då kommer alla tycka att araber och hazarer är gulliga i jämförelse med negrer från Kongo och Västafrika.
Citera
2018-05-09, 17:34
  #5
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2D.Kuben
Hejsan!
Jag och sambon håller på och letar hus i en mindre stad.
Det har kommit ut ett hus som är jättefint.
Problemet att ett stenkast bort så ligger en större flyktingförläggning..

Så till min fråga, hur länge brukar anläggningar finnas kvar. Känns ju lite som att det avvecklas mer och mer.

mvh

Köp inte det kan bli ett permanent boende.

Det är mycket stor bostadsbrist och det saknas intresse att bygga det blir för dyrt nu när svenskar inte längre får lån och kan köpa så att bulliga hyresrätter frigörs. Därför kommer flyktingboendena att fyllas på igen när det inte kan flyttas ut i kommunerna. Invandringen fortsätter på nivån 25 000 samt kanske lika många anhöriginvandrare.

Nej det fungerar inte att tömma flyktingboenden och få ur dem i kommunerna det har skapat långa långa köer till hyfsat överkomliga boenden. Nu är det slut med det nu fylls de på igen.

Risker inte dina barns säkerhet särskilt inte döttrar, riskera inte att du inte kommer att kunna sälja när det blir värre.
Citera
2018-05-09, 17:44
  #6
Medlem
2 år tror jag!
Är väl ingen fara så länge dom inte stör er.
Bor nära ett hotellhem med flyktingar och inte märkt nåt. dom busar nog i stan eller samhället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback