Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-08, 12:40
  #421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palmisen
Har varit inne på samma tanke som Dirtyjob.

Den tredje GM som cirkulerar runt i både telefonkonversationer kring vad som hände under dagen/kvällen och har information om att dom har BO, samt att efter BO kommit till lägenheten har tredje GM varit med?

Vad hände egentligen i lägenheten, det är ingen som säger/vågar säga något?

BO uppger att han inte minns att han ens varit där. Druckit två flaskor handsprit och fått droger. Kanske är logiskt, men att allt ska vara borta, alla minnen?

Det känns som att det finns mer i historien som inte kommer fram. Skulder, drogrelaterat bråk, utpressning?
Något underliggande känns borde vara bakgrunden till denna helt sjuka dagen.

Finns det någon som har mer information kring vad som hände efter BO fick ”minnesförlusten”?

Att minnet har försvunnit beror sannolikt mer på traumat/tortyren än mängden droger/alkohol. När det blir nog överjävligt, stänger hjärnan bara av. Minnesförlusten är total från ca 1500 på dagen tills "uppvaknande" på akuten i Kalix.

Det som är "erkänt"/"bevisat" är att Alexander fortsatt misshandeln i lägenheten. Tidsrymden är oklar, men ca 30 min. Alltså, ytterligare 30 min av meningslös misshandel bara för att Alexander är en sjuk psykopat. Jo, jag har lyssnat på Rättegångspoden, alla som gjort måste höra att den pojken inte har många rätt i skallen. Jag har hört allas vittnesmål, samt läst både FUP och båda domarna ingående. Inte någonstans har det framkommit att anledningen är någon annan än två extremt sjuka unga män, som "behövde" få testa gränserna...Nu sitter dom på anstalt (för få år, om någon frågar mig) och har således gott om tid att fundera över om det var det smartaste dom någonsin gjort...och (viktigast av allt) om dom tänker fortsätta på den utstakade banan.

Den tredje psykopaten friades och har sen gömt sig för att slippa undan överklagan. Med lite tur och skicklighet hittar polisen honom, så han får delta i Hovrättsförhandlingen. Gissar att han inte kommer dömas där heller, men kallas man till förhandling dyker man upp! Man gömmer sig inte som en harunge, utan man står sitt kast. Är han så oskyldig som han uppger, så har han ju inget att vara rädd för. Eftersom Alexander och David erkände, det fanns vittnen och filmer, och ändå dömdes så "milt" så är det klart att Thomas inte kommer dömas, när det inte finns ett enda vittne eller teknisk bevisning som binder honom till brottet. Därmed inte sagt att han är en psykopat och totalt slöseri med syre och utrymme på denna jord. Men det är en annan historia.
Citera
2019-01-14, 09:26
  #422
Medlem
HR Deldom
https://minfil.com/rfC166q0b2/_vre_H...2018-11-20_pdf
Citera
2019-01-19, 15:53
  #423
Medlem
[quote=StavjaBrott|64118071]Verkar ju helt sjukt. Det är unga personer men vad har de för föräldrar??? Har de inte gett ungarna någon som helst uppfostran?[/QUOT

Nä. Dessa föräldrar har anammat ”fri från uppfostran”. Dom har tveklöst varit mer intresserade av att visa en bra yta, än att ta ansvar för sönerna.
Citera
2019-01-19, 16:53
  #424
Medlem
Var hittat ni avsnittet om det här fallet i rättegångspodden? Det senaste som dyker upp för mig är om hedersmordet i Gävle. Länk vore mer än uppskattat!
Citera
2019-01-19, 21:13
  #425
Medlem
Hur går det med dig idag? Med återhämtning och likn. Dom borde fått hårdare straff.
__________________
Senast redigerad av Person.Persson 2019-01-19 kl. 21:32.
Citera
2019-01-20, 15:01
  #426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Var hittat ni avsnittet om det här fallet i rättegångspodden? Det senaste som dyker upp för mig är om hedersmordet i Gävle. Länk vore mer än uppskattat!

Den ligger där, men man måste vara medlem för att kunna lyssna på den.
Citera
2019-02-08, 13:20
  #427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppilej
Fast eftersom ingen av förövarna blev kryssad vid p7:an får vi utgå från att de i vart fall inte har en historik med psykossjukdom.

Har man erfarenhet av hur en allmänt kallad "liten rättspsykiatrisk undersökning" går till så är det svårt att dra några slutsatser utanför att personen vid undersökningstillfället inte lider av en kraftig psykos. I praktiken får man prata med en psykolog i 40 minuter och är hen nöjd så är det klart.
Citera
2019-02-09, 18:37
  #428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bewing77
Har man erfarenhet av hur en allmänt kallad "liten rättspsykiatrisk undersökning" går till så är det svårt att dra några slutsatser utanför att personen vid undersökningstillfället inte lider av en kraftig psykos. I praktiken får man prata med en psykolog i 40 minuter och är hen nöjd så är det klart.

Han som friades av Tingsrätten (som inte vågade inställa sig i Hovrätten) fick slutsatsen; Kan inte utesluta att han led av allvarlig psykisk sjukodom. No shit?!
Citera
2019-02-12, 20:52
  #429
Medlem
[quote=Tjolahopp85|66484234]
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Verkar ju helt sjukt. Det är unga personer men vad har de för föräldrar??? Har de inte gett ungarna någon som helst uppfostran?[/QUOT

Nä. Dessa föräldrar har anammat ”fri från uppfostran”. Dom har tveklöst varit mer intresserade av att visa en bra yta, än att ta ansvar för sönerna.
Är det knarkarpolare till dessa som eldade upp Kalix bandys klubblokaler?
Citera
2019-02-14, 10:36
  #430
Medlem
[quote=N.Armstark|66730623]
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolahopp85
Är det knarkarpolare till dessa som eldade upp Kalix bandys klubblokaler?

Det får vi inte hoppas...de som eldade är väl i 14-16 års åldern gissar jag.
Citera
2019-02-15, 05:41
  #431
Medlem
[quote=Tjolahopp85|66744741]
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Det får vi inte hoppas...de som eldade är väl i 14-16 års åldern gissar jag.
Då får man väl ge dom ett par år till så har dom nått lika långt i sin karriär. Det verkar aldrig råda någon brist på idioter.
Citera
2019-02-17, 15:18
  #432
Medlem
[quote=N.Armstark|66752918]
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolahopp85
Då får man väl ge dom ett par år till så har dom nått lika långt i sin karriär. Det verkar aldrig råda någon brist på idioter.


Dessvärre är återväxten garanterad. En tok bort, två nya kommer...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback