Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-09, 12:08
  #1
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Obs! Innan någon nitpickar. Jag vet att enbart kvinnor kan föda barn, inte män. Med skaffa barn menar jag få en biologisk avkomma, inte föda den.

Här är studien:

http://sciencenordic.com/quarter-nor...ather-children

Intressanta saker som framkom:

Vid 45 års ålder hade 87 % av kvinnorna skaffat barn men endast 77 % av männen.
Männen var ofta ofrivilligt barnlösa
Många män "recyclas" d.v.s de föder barn med olika kvinnor.
Barnlösheten hade ökat mer dramatiskt hos männen jämfört med 10 år tidigare.

Så teorien om att kvinnorna delar på alfahanen verkar ha styrkts här, även om det inte är så extremt som 80/20 teorin.
Citera
2018-05-09, 12:22
  #2
Medlem
Så är det nog.
I Sverige föds det fler manskönade barn än kvinnokönade. Minns inte fördelningen nu men den är känd, reell och påtaglig.
En kvinnobrist med andra ord.
I och för sig så dör det unga män på vägen (olyckor, våld, självdestruktivitet) så efter ett tag är väl relationen ganska mycket 1:1 skulle jag tro.
En annan sak som totalt "sabbar" könsfördelningen är ju invandringen främst av ensamkommande. Ett tag hette det ensamkommande barn men det borde ha hetat ensamkommande pojkar och unga män.
Se bara vilken könsfördelning det är i båtarna på Medelhavet. Tyvärr har Sverige tagit emot dessa migranter i allt för stor utsträckning. Man skulle givetvis ha släppt in lika många av varje kön. Nu har vi årskullar där många män kommer att ha enormt stora svårigheter att hitta en kvinnlig partner. Detta är inte förenligt med en jämlikhetssträvande politik. Släng in lite vapen, droger, alkohol och dra undan vuxenvärlden och polisen så har vi ju det vi nu ser i samhället. Våld, sexuella övergrepp, extremism och en lång rad väldigt frustrerade män.
Lösningen är givetvis att framöver bara släppa in flickor och kvinnor som flyr och så under en lång rad år. Kvinnor har också den fördelen att de inte begår våldsamheter som män kan göra.
Ett lugn skulle sprida sig i samhället (mindre partnerkokurrens) och fler män skulle få chansen att sprida sina gener.
Citera
2018-05-09, 12:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Så är det nog.
I Sverige föds det fler manskönade barn än kvinnokönade. Minns inte fördelningen nu men den är känd, reell och påtaglig.
En kvinnobrist med andra ord.
I och för sig så dör det unga män på vägen (olyckor, våld, självdestruktivitet) så efter ett tag är väl relationen ganska mycket 1:1 skulle jag tro.
En annan sak som totalt "sabbar" könsfördelningen är ju invandringen främst av ensamkommande. Ett tag hette det ensamkommande barn men det borde ha hetat ensamkommande pojkar och unga män.
Se bara vilken könsfördelning det är i båtarna på Medelhavet. Tyvärr har Sverige tagit emot dessa migranter i allt för stor utsträckning. Man skulle givetvis ha släppt in lika många av varje kön. Nu har vi årskullar där många män kommer att ha enormt stora svårigheter att hitta en kvinnlig partner. Detta är inte förenligt med en jämlikhetssträvande politik. Släng in lite vapen, droger, alkohol och dra undan vuxenvärlden och polisen så har vi ju det vi nu ser i samhället. Våld, sexuella övergrepp, extremism och en lång rad väldigt frustrerade män.
Lösningen är givetvis att framöver bara släppa in flickor och kvinnor som flyr och så under en lång rad år. Kvinnor har också den fördelen att de inte begår våldsamheter som män kan göra.
Ett lugn skulle sprida sig i samhället (mindre partnerkokurrens) och fler män skulle få chansen att sprida sina gener.

I Toronto häromdagen var det en man vid 25 år som begick en "Elliot Rodger" till följd av att det som sagt är svårare för män att hitta kvinnor än för kvinnor att hitta män. En annan sak som är bidragande är att feminismen i dag är större än någonsin förr, framförallt i Sverige (och även bl.a Kanada), teknikutvecklingen/datingappar, och sjunkande testesteronnivåer bland män. Men en sak att ha i åtanke är att det inte hjälper att komma med massa ursäkter, utan om man som man vill ha en kvinna får man helt enkelt försöka om och om igen. Nofap hjälper tycker jag, men det förbannat svårt dock.
Citera
2018-05-09, 13:09
  #4
Medlem
planetlegnos avatar
Hade jag viljat ha barn vid 45 så hade jag skaffat det på ett eller annat sätt. Hade jag varit en ful incel så hade jag nog våldtagit tills jag fick det jag ville (föröka mig). Att bara finna sig i situationen är patetiskt, dessa gener kan gott dö ut då de är för veka.
Citera
2018-05-09, 15:50
  #5
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage

I Sverige föds det fler manskönade barn än kvinnokönade. Minns inte fördelningen nu men den är känd, reell och påtaglig.
Den är känd i hela världen och det föds ungefär 106 pojkar per 100 flickor utan selektiv abort utifrån kön.
Citera
2018-05-09, 15:55
  #6
Medlem
Ja ännu något som påvisar våran flashbackteori om att 80% av kvinnorna bara intresserar sig av 20% av männen.

Intressant skit va?
Citera
2018-05-09, 16:03
  #7
Medlem
Den demografikollapsande kvinnobristen i Sverige beror som sagt på att det föds fler män än kvinnor men framför allt på en extremt snedvriden könsfördelning bland immigranter.

Dessutom har svenska män sedan barnsben fått lära sig att stå tillbaka, undertrycka sina manliga uttryck och uppmuntrats visa sin könsneutrala eller kvinnliga sida något som invandrade män inte alls behövt att göra. Tyvärr har det lönat sig för utifrån kommande då beteendet har betraktats som färgfullt, charmigt, romantiskt, spännande och vitalt.

Alltså inte nog med att det immigrerat män för dem som är födda och uppväxta här betraktas av många kvinnor som feminina, bleka, mesiga, tråkiga och fantasilösa.

Titta på reklamen, musikvideos och filmer. Hur många invandrarkvinnor ser ni med ljusa svenska män? Jag upplever det som om det kryllar av invandrarmän med ljusa svenska kvinnor.

Hur som helst ett märkligt samhälle som skapats. Om politiker planerat bättre och om man använt samma måttstock rakt över nyinkomna män och svenska män men framförallt om inte bristen på kvinnor hade varit så alarmerande hade det svenska samhället varit en betydligt bättre samhälle att leva i.
Citera
2018-05-09, 16:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Obs! Innan någon nitpickar. Jag vet att enbart kvinnor kan föda barn, inte män. Med skaffa barn menar jag få en biologisk avkomma, inte föda den.

Här är studien:

http://sciencenordic.com/quarter-nor...ather-children

Intressanta saker som framkom:

Vid 45 års ålder hade 87 % av kvinnorna skaffat barn men endast 77 % av männen.
Männen var ofta ofrivilligt barnlösa
Många män "recyclas" d.v.s de föder barn med olika kvinnor.
Barnlösheten hade ökat mer dramatiskt hos männen jämfört med 10 år tidigare.

Så teorien om att kvinnorna delar på alfahanen verkar ha styrkts här, även om det inte är så extremt som 80/20 teorin.
Statistiken stämmer säkert. Men efter 45 års ålder har de flest kvinnorna mycket svårt att bli gravida. En man kan i princip bli förälder hela livet.
Citera
2018-05-09, 17:22
  #9
Medlem
ricardo22s avatar
Det där är rena glädjesiffrorom man jämför med hur Sverige kommer att se ut. 45 åringar i Norge 2014 har knappt utsatts för onlinedatingen(vilket bara uppmuntrar snefördelningen) och könsration i den åldern i Norge är knappt påverkad av invandringen och ligger förmodligen någonstans på 105 män på 100 kvinnor. Tänk er själva hur det kommer se ut 2035 i Sverige när kvinnorna har växt upp i ett samhälle med tinder och badoo och där könsration bland 45 åriga män snarare ligger på 115 män på 100 kvinnor.
Citera
2018-05-09, 17:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det där är rena glädjesiffrorom man jämför med hur Sverige kommer att se ut. 45 åringar i Norge 2014 har knappt utsatts för onlinedatingen(vilket bara uppmuntrar snefördelningen) och könsration i den åldern i Norge är knappt påverkad av invandringen och ligger förmodligen någonstans på 105 män på 100 kvinnor. Tänk er själva hur det kommer se ut 2035 i Sverige när kvinnorna har växt upp i ett samhälle med tinder och badoo och där könsration bland 45 åriga män snarare ligger på 115 män på 100 kvinnor.

Framtiden är redan här.

Citat:
Av officiell migrationsstatistik kan man dra slutsatsen att det vid utgången av 2015 gick 123 stycken 16-17-åriga pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp. Hans Roslings beräkningar ligger nära dessa siffror. Jämförelsevis har Kina, som har världens största obalanser i könsfördelning, ”bara” 117 pojkar på 100 flickor i samma åldersgrupp. För mig, som har studerat könsfördelningen i Kina och Indien i 15 år, är det häpnadsväckande att ett land som Sverige har värre obalanser än något av dessa två länder.
Citera
2018-05-09, 17:38
  #11
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Framtiden är redan här.
Men de är inte 45 år än. Hur många barnlösa 25 åriga män det finns just nu säger inte så mycket.
Citera
2018-05-09, 17:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Ja ännu något som påvisar våran flashbackteori om att 80% av kvinnorna bara intresserar sig av 20% av männen.

Intressant skit va?

Vad är det som är så svårt att förstå med 80/20 regeln?

Det handlar om intresset mellan SINGLAR! Så småningom hittar de allra flesta en partner. Kvinnorna sänker sina krav med tiden och binder sig till slut med en så bra man som de kan få (efter att ha provat ett 20-tal). Det betyder emellertid inte att medianmannen haft det lika roligt med motsatta könet som mediankvinnan har haft fram till den punkten. Förstår du inte skillnaden? I poolen av singlar så dejtar kvinnorna runt som fan med en mindre del av männen även om de övriga männen också får till någon dejt ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback