Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-08, 19:39
  #1
Medlem
ekollonet132s avatar
Som rubriken lyder när blev ni övertygande om att det finns andar?
Jag har blivit övertygad flera gånger som att grejer har smällts i marken då jag har varit ensam och en gång när jag satt på mitt rum så stack det fram en svart sak format som ett huvud med en vit prick som ett öga som tittade fram. Tänkte ta upp mobilen och fota men jag bara stirrade på den också försvann den på 2-3 sekunder Ska bli spännande och se vad ni har att berätta. OCH berätta gärna upplevelsen som fick dig övertygad
__________________
Senast redigerad av ekollonet132 2018-05-08 kl. 20:18.
Citera
2018-05-08, 19:54
  #2
Medlem
Bonnatorps avatar
När jag började läsa bibeln mer och omsätta kunskapen i praktisk omfattning.
Tänker då primärt på helig ande kontra oren ande, men självklart även JHWH, Jesus, änglar, demoner, etc som ju alla beskrivs som andar.

Det här med spöken, själens odödlighet och grejer är fortfarande mumbo. Att folk sysslar med sådant är bara oförnuftigt.
__________________
Senast redigerad av Bonnatorp 2018-05-08 kl. 20:01.
Citera
2018-05-08, 20:10
  #3
Medlem
Var nog bara barn. Sen så har jag blivit ännu mer övertygad som vuxen. Nu går det inte att förneka.
Citera
2018-05-08, 20:18
  #4
Medlem
Jag blev övertygad när jag för första och hittills enda gången såg en tjej som liknade en flicka vars mamma gick uppför trappan med tjejen bakom sig på morgonen. Jag som trodde det var hennes dotter jag såg sa godmorgon, kvinnan var den enda som svarade, och eftersom jag den natten sov på soffan plockade ihop, innan jag gick in i köket efter dem.
Frågade var N var, kvinnan tittade på mig och sa att hon sover fortfarande.
"Det gör hon ju inte. Jag såg henne gå efter dig i trappan!"
Tjejen hade gått med huvudet nerböjt och sitt långa mörkbruna hår för ansiktet.
Till slut fick jag inse att det inte var N jag hade sett för jag gick ner och såg henne ligga och sova i sängen, men det var svårt, och efter det har jag inte tvivlat.
Citera
2018-05-08, 20:18
  #5
Medlem
ekollonet132s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Var nog bara barn. Sen så har jag blivit ännu mer övertygad som vuxen. Nu går det inte att förneka.
Glömde skriva att ni får gärna berätta upplevelsen då ni blev 100% övertygade
Citera
2018-05-08, 20:26
  #6
Medlem
SektenAnderssons avatar
att det finns en andevärld är jag övertygad om, det jag jobbar med är dock att inte ha kontakt med något sådant utan bara fördjupa mig i den helige ande
Citera
2018-05-08, 21:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
När jag läste TS så blev jag övertygad.
Edit: nu såg jag alla droger i din posthistorik så jag är nog fortfarande lite skeptisk.

Tvekar du då på alla som dricker då också menar du? Ditt inlägg bidrar inte till diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av ekollonet132
Glömde skriva att ni får gärna berätta upplevelsen då ni blev 100% övertygade

Det finns inte en specifik upplevelse, det är liksom runt en hela tiden. Man känner det framförallt.

Sen så har jag många upplevelser också, givetvis. På gott och ont.
Citera
2018-05-08, 21:18
  #8
Medlem
ekollonet132s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Tvekar du då på alla som dricker då också menar du? Ditt inlägg bidrar inte till diskussionen.



Det finns inte en specifik upplevelse, det är liksom runt en hela tiden. Man känner det framförallt.

Sen så har jag många upplevelser också, givetvis. På gott och ont.

Låt höra den värsta Där det hänt nånting och du tänkte ''vad i hela helvetet'' typ haha
__________________
Senast redigerad av ekollonet132 2018-05-08 kl. 21:21.
Citera
2018-05-08, 21:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekollonet132
Låt höra den värsta Där det hänt nånting och du tänkte ''vad i hela helvetet'' typ haha

Oj, det har så hänt så mycket sjuka saker att jag saknar förmågan att formulera mig med ord.
__________________
Senast redigerad av CB1 2018-05-08 kl. 21:26.
Citera
2018-05-08, 22:31
  #10
Medlem
mbrodins avatar
Har mer eller mindre alltid trott på sånt, speciellt när man sett och hört saker i huset man bodde i som barn.

Men om man ska berätta när man blev hundra procentigt övertygad så var det 2013.

Det gick till så här:
Var med om en svår bilolycka juni 2013, flera veckor senare när man hade blivit utskriven från sjukhuset så skulle jag sova över hos min bästa polares föräldrar eftersom han var ännu inte utskriven från lasarettet och vi skulle hälsa på hos honom dagen efter, mitt i natten när jag väl låg och sov var det någon som slog i jättehårt på kinden, precis som att denne inte ville ha en i huset, och det var absolut ingen dröm eftersom jag hade ett stort rött märke efteråt, och det var ingen som var i rummet eller i övervåningen överhuvudtaget.. och när jag gick ner för att ta ett glas vatten så var både min väns syster och mamma uppe och snackade, och då berättade jag vad som hade hänt och dom talade då om för mig att de också har hört och sett saker under den korta tid dom bott där, ca 4 månader, saker som rört på sig och liknande. Ungefär 5 dagar senare hade dom bestämt sig för att de inte kunde bo kvar efter allt som har hänt och speciellt inte efter den natten. Dom har flera barn och ville ha ett säkert hus att bo i.

När dom berättade varför de inte kunde bo kvar till han som hyrde ut huset till vännens föräldrar så berättade uthyraren att det var därför som förra hyresgästerna inte kunde bo kvar heller, och tydligen hade det varit saker som hänt i huset senaste 70 åren minst.

Detta är vad som övertygade mig helt och hållet!
Citera
2018-05-08, 23:15
  #11
Medlem
ekollonet132s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mbrodin
Har mer eller mindre alltid trott på sånt, speciellt när man sett och hört saker i huset man bodde i som barn.

Men om man ska berätta när man blev hundra procentigt övertygad så var det 2013.

Det gick till så här:
Var med om en svår bilolycka juni 2013, flera veckor senare när man hade blivit utskriven från sjukhuset så skulle jag sova över hos min bästa polares föräldrar eftersom han var ännu inte utskriven från lasarettet och vi skulle hälsa på hos honom dagen efter, mitt i natten när jag väl låg och sov var det någon som slog i jättehårt på kinden, precis som att denne inte ville ha en i huset, och det var absolut ingen dröm eftersom jag hade ett stort rött märke efteråt, och det var ingen som var i rummet eller i övervåningen överhuvudtaget.. och när jag gick ner för att ta ett glas vatten så var både min väns syster och mamma uppe och snackade, och då berättade jag vad som hade hänt och dom talade då om för mig att de också har hört och sett saker under den korta tid dom bott där, ca 4 månader, saker som rört på sig och liknande. Ungefär 5 dagar senare hade dom bestämt sig för att de inte kunde bo kvar efter allt som har hänt och speciellt inte efter den natten. Dom har flera barn och ville ha ett säkert hus att bo i.

När dom berättade varför de inte kunde bo kvar till han som hyrde ut huset till vännens föräldrar så berättade uthyraren att det var därför som förra hyresgästerna inte kunde bo kvar heller, och tydligen hade det varit saker som hänt i huset senaste 70 åren minst.

Detta är vad som övertygade mig helt och hållet!

Shit vilken historia! Du måste ha blivit fruktansvärt rädd för det hade jag iallafall hehe
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback