Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-05-13, 15:15
  #49
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Dom skär sig då det utsöndrar smärtstillande hormoner som gör att man mår bättre och stillar ångest. Exakt samma sak som anorexi, hård träning, högkalori mat, alkohol, droger, Inget konstigt alls med det.
Alla gör det på sitt sätt, för unga tjejer kan det vara lättare att skära sig/överäta än att hitta alkohol tex då sällskapen som kan fixa alkohol och droger består av killar som beter sig jävligt äckligt.
Exakt. Det tror jag med. Hade dem fått tag på alkohol så hade dem supit sig fulla istället när dem mår dåligt.
Citera
2018-05-13, 15:17
  #50
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vassili Zaitsev
Att de skär sig på just underarmarna ser jag som något slags uppmärksamhetssökande. Varför välja en av de svåraste ställena att dölja? De kan ju skära sig hur mycket som helat på magen, ryggen, stjärten, blygdläpparna, venusberget utan att någon ser. De kan karva på hur mycket de vill på just de ställena. Ja, även skära på översta delen av överarmarna och axlarna - och trots der ha på sig shorts och t-shirts utan att det syns något.

Istället väljer de underarmarna, så de måste gå i långärmat när det är 33 grader varmt, så alla fattar vad de sysslar med och tycker synd om dem.
Exakt. Benen kan man också välja.
Citera
2018-05-13, 16:30
  #51
Medlem
Om jag skulle skära mig så skulle jag aldrig posta skiten på sociala medier. Skulle inte vara så taggad på att vissa hela världen att jag är fuckad i hjärnan.
Citera
2018-05-13, 19:36
  #52
Medlem
gretagris123s avatar
Vissa kanske gör det nog för uppmärksamhet. Men om man verkligen mår RIKTIGT dåligt så kan det nog vara enklare att känna en stark fysisk smärta (för som du sa, det gör nog jävligt ont), istället för den psykiska. Vissa kanske tror att de förtjänar smärtan eller såren. Det finns även flera olika sätt att göra illa sig själv på, skära/bränna/slå sig själv etc... Självskadebeteende ska tas allvarligt eftersom ingen ska lida så mentalt. Men ifall man lägger upp det på sociala medier så är det ju för uppmärksamhet för om man mår så dåligt så att man gör illa sig själv så gör man allt för att dölja det, typ med täckande kläder, då vill man inte att andra ska se och man lägger definitivt inte upp det på Instagram eller på t.ex Snapchat Stories som många gör, då vill man ju ha frågor/uppmärksamhet.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback