Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-22, 15:33
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Min eviga fråga på det påståendet är: HUR gör ni det?

Det eviga svaret jag fått hittills på den frågan är: Total Tystnad...


Kanske DU kan redogöra för HUR AfS skall säkerställa Sverige som Framtidsland?




De är alltså redo att utvisa infödda VITA svenskar som begår sprängdåd i sann AQ-anda, right?
De är ÄVEN villiga att utvisa folk som supportar dem, men som inte når upp till deras språkkriterier, right?





Besvara mina frågor. Håll nere på de personliga förolämpningarna. Man vinner inga partikamrater genom att kalla sina presumtiva väljare för 'hjärntvättade idioter', sådan retorik ger en inget annat än SEKT-status.


SKÄRP ER!
Jag Är INTE Er Fiende!
(but I WILL be if you don't SHAPE UP!)


Ni har en chans att få en KRAFTFULL supporter här, men det kräver att ni kan argumentera för er sak på ett FUNKTIONELLT sätt.


Här har du en intervju där Gustav Kasselstrand på ett utmärkt sätt förklarar skillnaden mellan Afs och SD och varför de är ett annorlunda, bättre alternativ. Väl värd att se till alla som tycker Afs låter intressant. Återkom gärna med tankar från den!

https://youtu.be/qDcN8rP70V8

Annars så förstår jag inte alla som pratar om bortkastade röster. Läget som det är nu är ju optimalt om något att rösta Afs. Det kommer göra NOLL skillnad i direkt mening hur många procent röster SD får. Den indirekta skillnaden när man tänker psykologi, symbolik och utläsning av hur opinionen i Sverige rör sig som kan påverkas av SD:s 20 eller 25 procent kommer vara minst lika stor även om AFS får 3% röster.
Citera
2018-05-23, 00:27
  #602
Medlem
StillaHavets avatar
Tycker mig ana att det börjar rycka lite i Novus mätningar också. En fin uppåtgående trend som döljs i kolumnen för övriga partier. Eller är det kanske Piratpartiets återkomst vi ser där? Eller kanske Gudruns feministiska armé som börjat marschera i takt mot patriarkatet? Nej, skulle inte tro det. Härligt att AfS nu börjar synas i allt fler mätningar.
Citera
2018-05-27, 21:29
  #603
Medlem
Efter helgens torgmöten har nog AfS vuxit rejält. Över 20 000 följare på Facebook redan. Riksdagen är ingen omöjlighet nu utan snarare rätt sannolikt.
Citera
2018-05-28, 09:58
  #604
Medlem
ResKille91s avatar
Tror sannolikheten att de kommer in är liten

Kanske nästa val
Citera
2018-05-28, 14:58
  #605
Medlem
ganska övertygad över att de kommer in i riksdagen. Redan innan torgmötena låg de på nästan 4% i vissa mätningar. med tanke på hur intresset för AFS har väckts under de första torgmötena lär de nog hamna på 4% minst.
Citera
2018-05-28, 15:07
  #606
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friskomannen
ganska övertygad över att de kommer in i riksdagen. Redan innan torgmötena låg de på nästan 4% i vissa mätningar. med tanke på hur intresset för AFS har väckts under de första torgmötena lär de nog hamna på 4% minst.

Kan du länka till någon mätning där de står på 4%?

Tror inte ens att Kasselstrand själv tror att AfS kommer in i Riksdagen nu.

Mindre än 4 månader till valet och de har inte ens marginaler med sig.

NyD nådde 10% 1991 månader innan valet då de hamnade på drygt 6%.

SD nådde 7% 2010 månader innan valet då de hamnade på drygt 5%.

Uppstickare måste ha marginaler med sig för att komma in i Riksdagen. Annars slutar det som för FI 2014.
Citera
2018-05-28, 15:44
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friskomannen
ganska övertygad över att de kommer in i riksdagen. Redan innan torgmötena låg de på nästan 4% i vissa mätningar. med tanke på hur intresset för AFS har väckts under de första torgmötena lär de nog hamna på 4% minst.

Hur kan du vara "ganska" övertygad? Jag tror absolut att chansen finns, men du överdriver. Var finns de mätningar du anger?

För mig är det inte uteslutet att de kommer in, men för att ha en god chans, måste de nå ut i media i en helt annan utsträckning. Inte bara alternativmedia som Fria Tider och andra, som ändå är dem lojala. De måste komma i TV - få stora rubriker även i gammelmedia. Jag undrar om de fixar det? De behöver sammanlagt ca 250.000 väljare. Då räcker inte torgmöten med några hundra åhörare eller twitters et cetera.
__________________
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-05-28 kl. 15:44. Anledning: korr
Citera
2018-05-28, 16:01
  #608
Medlem
fums avatar
De flesta opinionsinstituten har principen att man börjar särredovisa partier om de får över 2% tre mätningar i rad. Detta har alltså inte skett hos någon.

När ska lyftet komma tänker ni? Är inte långt kvar till valet.
Citera
2018-05-28, 16:53
  #609
Medlem
Att det i alla fall tidigare har funnits en viss Bradley effekt när det gällde att mäta SDs opinion är oomtvistat.

Man kan således lugnt utgå ifrån att samma effekt finns där i nuläget för AfS.
Jag är således rimligt övertygad om att AfS är permanent underskattade i opinionsmätningar.
Frågan är endast med hur mycket..några procent gör ju antagligen hela skillnaden.
Citera
2018-05-28, 17:09
  #610
Medlem
Jthunderas avatar
Inte en chans i helvete att de kommer in. Fullständigt uteslutet. Allt annat är drömmar eller valpropaganda. Äter min hatt om detta händer...
Citera
2018-05-28, 18:00
  #611
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Att det i alla fall tidigare har funnits en viss Bradley effekt när det gällde att mäta SDs opinion är oomtvistat.

Man kan således lugnt utgå ifrån att samma effekt finns där i nuläget för AfS.
Jag är således rimligt övertygad om att AfS är permanent underskattade i opinionsmätningar.
Frågan är endast med hur mycket..några procent gör ju antagligen hela skillnaden.

Fast alltså SD SYNTES i opinionsundersökningarna och hade en positiv trend. Det är det man kan använda OP:s till alltså att se trender. Sedan de exakta procenttalet är nästintill omöjligt att pricka in. AFS syns inte i någon opinionsundersökning och övrigt fluktuerar ständigt och jämnt. Om AFS skall komma in måste de få en undersökning som visar att de har 2-3% så de kan få fart i de som de menar ligger och väger mellan dom och SD(det är där de kan plocka röster).

AFS kommer knaske på sin höjd få någon procent, om man skall vara snäll. Det intressanta är ju att se om de överlever till nästa val då de inte verkar ha någon parti-organisation på lokalnivå. Kan vara svårt att hålla igång partiet då.
Citera
2018-05-28, 18:08
  #612
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Kan du länka till någon mätning där de står på 4%?

Tror inte ens att Kasselstrand själv tror att AfS kommer in i Riksdagen nu.

Mindre än 4 månader till valet och de har inte ens marginaler med sig.

NyD nådde 10% 1991 månader innan valet då de hamnade på drygt 6%.

SD nådde 7% 2010 månader innan valet då de hamnade på drygt 5%.

Uppstickare måste ha marginaler med sig för att komma in i Riksdagen. Annars slutar det som för FI 2014.

Sentio visade SD hyfsat rätt 2010. Då var ändå SD etablerat väl över 2% sedan fyra år tillbaka. Sentio mätte inte 2006 med de som gjorde det mätte dem nästan hälften av valresultatet på 2,9%.

Man måste ligga över 2% stabilt för att särredovisades så än så länge är man under 2%. Så mycket mer går nog inte att säga just nu. Enligt YouGovs marsmätning nära 2% och de syns även i Novus.

Partistöd utgår vid över 2,5% och det betyder mycket för framtiden om man nu inte, mot förmodan, når hela vägen fram.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback