Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-08, 17:39
  #1
Medlem
Hej,

Jag ansökte om sjukpenning den 10e april, då jag nyligen brutit benet. I ansökan informerade jag FK om att jag för tillfället var sängliggande, men att jag troligtvis kommer kunna jobba om någon vecka.

Nu har de beslutat om min SGI, men jag tycker inte jag har fått något riktigt svar på om jag är beviljad sjukpenning?

Skulle de kunna säga nej nu och därmed blir jag utan sjukpenning för aprilmånad (då jag inte jobbat något denna månad)?
Citera
2018-05-08, 17:41
  #2
Medlem
En till fråga: Hur lång är processen för beslutet av sjukpenning? Vilka steg ingår? För tillfället är jag som sagt fast på att de tagit ett beslut om min SGI. Vad händer här näst?
Citera
2018-05-08, 19:24
  #3
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Handläggninstiden brukar vara ca 1 månad. Ring och be om svar.
Dom kan avslå sjukskrivningen, genom att säga att det finns andra jobb du kan utföra. Nyss skrevs det i tidningen ju fler avslag ju mer tjänade handläggarna. Deras högsta chef fick sparken. Regelverket lutar dom sig emot.
Lycka till med din sjukskrivning.
Citera
2018-05-08, 23:03
  #4
Medlem
Strychnos avatar
Medicin och hälsa --> Ekonomi: övrigt
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback