Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-08, 13:36
  #1
Medlem
Man vill ju få ett självmord att se ut som en olycka. Kan man kanske livsförsäkra sig och sedan råka dö i en "olycka"?

Hur mycket kan man då få ut och hur snabbt?
Citera
2018-05-08, 13:45
  #2
Medlem
blodigdiarres avatar
Inte mycket. Begravningkostnader. Du får mer om du grossar några hekto tjack och säljer av.
Citera
2018-05-08, 13:54
  #3
Medlem
Du själv kan ju inte få nånting alls om du officiellt är död !

Dina anhöriga kan få ut det belopp du och flrsäkringsbolaget kommit överens om när du tecknat försäkringen men misstänker flrsäkringsbolaget nåt får de anhöriga inte heller nåt. Försäkringsbolagen har inte samma högs beviskrav ”bortom rimligt tvivel” som i en brottmåls rättegång utan det räcker med mindre civilrättsligt för att dom ska hålla inne utbetalning. Sen tar det väl säkert nån månad iallafall. Om försäkringen är nytecknad ringer väl generellt en massa varningsklockor hos flrsäkringsbolaget så utredningstiden för dödsfallet drar ut längre

Varför funderar du ens på detta? Verkar som en rätt dålig idé .
__________________
Senast redigerad av Siasoss 2018-05-08 kl. 14:00.
Citera
2018-05-08, 14:08
  #4
Medlem
namnskylts avatar
Arbogakvinnan gjorde väl nått sånt åt sin man. Teckna en försäkring i hans namn å mördande sedan. Tror hon skulle få 2 000 000 eller nått. Men blev stoppat pga bedrägeri
Citera
2018-05-08, 14:55
  #5
Medlem
1. Självmord
Har den försäkrade begått självmord gäller försäkringen endast
om det har gått mer än ett år från det att försäkringsavtalet
ingicks. Vid kortare tid gäller försäkringen vid självmord
endast om det måste antas att försäkringen tagits utan
tanke på självmordet. Motsvarande inskränkning gäller
beträffande höjning av försäkringsbeloppet som föranletts av
utökningspremie inom ett år före självmordet.
Citera
2018-05-08, 15:31
  #6
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
1. Självmord
Har den försäkrade begått självmord gäller försäkringen endast
om det har gått mer än ett år från det att försäkringsavtalet
ingicks. Vid kortare tid gäller försäkringen vid självmord
endast om det måste antas att försäkringen tagits utan
tanke på självmordet. Motsvarande inskränkning gäller
beträffande höjning av försäkringsbeloppet som föranletts av
utökningspremie inom ett år före självmordet.

Det var som fan! Trodde inte man fick ut nåt öht vid självmord. Man lär sig nåt nytt varje dag, det tackar vi för.

TS: Nu har du startat en hel massa deprimerande trådar på kort tid. Du borde söka hjälp, snarare än att teckna försäkringar. Det är sagt i all välmening.
Citera
2018-05-08, 16:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det var som fan! Trodde inte man fick ut nåt öht vid självmord. Man lär sig nåt nytt varje dag, det tackar vi för.

TS: Nu har du startat en hel massa deprimerande trådar på kort tid. Du borde söka hjälp, snarare än att teckna försäkringar. Det är sagt i all välmening.

Jag har haft återkommande självmordstankar. Dagen kan komma då jag tar livet av mig så det skadar väl inte med en försäkring?

Kan man göra så? Jag tror att risken är stor att jag begår självmord inom tre år, fast det kan lika gärna vara nu i veckan också.

Men är det inte lika bra att skaffa en försäkring då?
Citera
2018-05-08, 16:44
  #8
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det var som fan! Trodde inte man fick ut nåt öht vid självmord. Man lär sig nåt nytt varje dag, det tackar vi för.

TS: Nu har du startat en hel massa deprimerande trådar på kort tid. Du borde söka hjälp, snarare än att teckna försäkringar. Det är sagt i all välmening.

Citat:
Ursprungligen postat av saltachips
Jag har haft återkommande självmordstankar. Dagen kan komma då jag tar livet av mig så det skadar väl inte med en försäkring?

Kan man göra så? Jag tror att risken är stor att jag begår självmord inom tre år, fast det kan lika gärna vara nu i veckan också.

Men är det inte lika bra att skaffa en försäkring då?

Tror nog det kan vara olika mellan olika bolag och försäkringar. Jag har mycket väl för mig att min försäkring inte täcker självmord.
Citera
2018-05-08, 16:57
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tror nog det kan vara olika mellan olika bolag och försäkringar. Jag har mycket väl för mig att min försäkring inte täcker självmord.

Kan så vara, snabb googlade och kollade skandias bara.
Citera
2018-05-08, 19:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltachips

Men är det inte lika bra att skaffa en försäkring då?

En livförsäkring kan ju vara bra om du har anhöriga som blir ekonomiskt lidande av ditt frånfälle.

Jag tycker dock att du först och främst borde söka professionell hjälp för dina självmordstankar (om du inte redan gjort det).
Citera
2018-05-08, 19:30
  #11
Medlem
2560ps avatar
Enig med Besserschmitt.

Jag själv har en försäkring, så inte frugan ska få problem om jag kilar. En försäkring är ingen dum idé, men att teckna en för att ta livet av sig är. Dina släktingar vill ha dig kvar, inga pengar kan ersätta en sådan förlust.

Jag är själv introvert lagd, så jag har viss förståelse för hur du känner. PM'a om du vill. Jag garanterar dig ingen hjälp, men om du vill ha nån å snacka med så tror jag att jag har möjlighet att förstå åtminstone vissa av dina tankar.
__________________
Senast redigerad av 2560p 2018-05-08 kl. 19:31. Anledning: Felstavning
Citera
2018-05-09, 07:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Enig med Besserschmitt.

Jag själv har en försäkring, så inte frugan ska få problem om jag kilar. En försäkring är ingen dum idé, men att teckna en för att ta livet av sig är. Dina släktingar vill ha dig kvar, inga pengar kan ersätta en sådan förlust.

Jag är själv introvert lagd, så jag har viss förståelse för hur du känner. PM'a om du vill. Jag garanterar dig ingen hjälp, men om du vill ha nån å snacka med så tror jag att jag har möjlighet att förstå åtminstone vissa av dina tankar.

Visst vore det bra om jag ville leva. Men risken finns som sagt att jag ger upp helt en dag.
Tänkte mer att det vore en schysst present om de kunde få några hundra tusen för besväret.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback