Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-07, 21:21
  #1
Medlem
Min fundering är om det på något vis går att överföra spel som man har på CD-skiva till datorn så att man kan spela. Har nämligen en dator utan optisk läsare och en hel del gamla spel på CD-skiva som jag såå gärna skulle vilja spela. Och nej de finns inte på steam. Ex på sådana spel är Zoo tycoon (1 och 2) och Star shine. Skulle såå gärna vilja kunna spela de spel jag har på skiva, lcj nej jag har inte råd att köpa ny dator.
Citera
2018-05-07, 21:29
  #2
Medlem
TheAntiheros avatar
Spelen finns ju på exempelvis piratebay.
Borde ta 5 minuter från sökning till installerat och klart.
GO!
Citera
2018-05-07, 22:01
  #3
Medlem
Fast jag äger ju spelen och vill gärna göra det lagligt.
Citera
2018-05-07, 22:14
  #4
Medlem
Du kan köpa "CD Läsare" som du kopplar in via USB, kostar någon hundralapp.
https://www.prisjakt.nu/kategori.php...moms#prodlista
Citera
2018-05-07, 22:35
  #5
Medlem
RixRoxs avatar
Vill du göra det 100% lagligt så köp en extern läsare, eller be en polare som har en rippa dom till ISOs. Annars så är det ju lite gråzon om du tankar dom från piratebay osv och använder cd-keysen du har.
Citera
2018-05-07, 22:36
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
Finns sedan gammalt.

Sök på "No CD-patch".

När spelet söker efter en fysisk skiva gör patchen att det funkar utan skivan i...
Citera
2018-05-07, 23:02
  #7
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Ett alternativ är ju om du kan kan göra en image av skivan på någon annan dator med cd/dvd läsare.
Då kan du installera daemon tools som är en cd/dvd emulator. Mycket praktiskt program.
https://daemon-tools-lite.en.softonic.com/
Citera
2018-05-07, 23:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RixRox
Vill du göra det 100% lagligt så köp en extern läsare, eller be en polare som har en rippa dom till ISOs. Annars så är det ju lite gråzon om du tankar dom från piratebay osv och använder cd-keysen du har.
Hur gör jag det första alternativet?
Citera
2018-05-07, 23:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invisiblefly
Min fundering är om det på något vis går att överföra spel som man har på CD-skiva till datorn så att man kan spela. Har nämligen en dator utan optisk läsare och en hel del gamla spel på CD-skiva som jag såå gärna skulle vilja spela. Och nej de finns inte på steam. Ex på sådana spel är Zoo tycoon (1 och 2) och Star shine. Skulle såå gärna vilja kunna spela de spel jag har på skiva, lcj nej jag har inte råd att köpa ny dator.

Det borde funka! Fixar du därtill crack så behöver du inte ha skiva i...
Citera
2018-05-08, 16:14
  #10
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invisiblefly
Hur gör jag det första alternativet?
https://www.prisjakt.nu/kategori.php...s=l=s361310018
Citera
2018-05-08, 16:29
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Spel: allmänt --> Spel: support
/Moderator
Citera
2018-05-09, 16:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveHugeBoobs
Det borde funka! Fixar du därtill crack så behöver du inte ha skiva i...
Hur? :/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback