Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-07, 18:58
  #1
Medlem
Jag funderar på att starta aktiebolag för egen verksamhet i stället för att använda enskild firma. Vilka rådgivare i Stockholm är pålitliga om man vill planera, diskutera regler och möjligheter med AB osv?

Och rekommenderas det någon privat revisor för att göra bokföringen enklare och snabbare?
Citera
2018-05-08, 16:36
  #2
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrattan
Jag funderar på att starta aktiebolag för egen verksamhet i stället för att använda enskild firma. Vilka rådgivare i Stockholm är pålitliga om man vill planera, diskutera regler och möjligheter med AB osv?

Och rekommenderas det någon privat revisor för att göra bokföringen enklare och snabbare?

Det finns hundratals redovisningskonsulter i Stockholm, sök på Google, läs omdömen.

En revisor bokför inte, han reviderar bokföringen.

https://www.blinfo.se har bra böcker i ämnet, avdragsgillt
Citera
2018-05-08, 20:35
  #3
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrattan
Jag funderar på att starta aktiebolag för egen verksamhet i stället för att använda enskild firma. Vilka rådgivare i Stockholm är pålitliga om man vill planera, diskutera regler och möjligheter med AB osv?

Bättre att läsa på egen hand. Du kommer att behöva sätta dig in i en hel del regler om du ska starta ett företag så bäst är att ha koll från början. Finns hur mkt info som helst om hur man startar upp ett AB och vad som skiljer det från en enskild firma.

Citat:
Ursprungligen postat av Norrattan
Och rekommenderas det någon privat revisor för att göra bokföringen enklare och snabbare?

Anlita en bokförare istället, en revisor hade blivit dyr för sådana uppgifter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback