Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-07, 18:52
  #1
Medlem
sfrges avatar
Skulle behöva någon att dyka med i sommar.
Helst i trakterna av Strömsund men Östersund går också bra.
Har full utrustning. Kör med en tjockare semidrydräkt så jag dyker inte på vintern.
Har bara dykt sporadiskt sen jag tog certifikatet så jag får väl räkna mig som nybörjare.
Citera
2018-05-07, 19:39
  #2
Medlem
Andersdamaans avatar
Kontaktannonser är ju som bekant förbjudna här på Flashback, men blev ändå litet intresserad!

Har full utrustning själv och har god erfarenhet när det gäller Östersjön men absolut ingen alls när det gäller insjöar norr om Dalälven. Vad är syftet med dyken? Rekreation, arbetsrelaterat, jakt efter Storsjöodjuret? Berätta mer i PM om tråden blir papperskorgad!
Citera
2018-05-07, 21:47
  #3
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Kontaktannonser är ju som bekant förbjudna här på Flashback, men blev ändå litet intresserad!

Har full utrustning själv och har god erfarenhet när det gäller Östersjön men absolut ingen alls när det gäller insjöar norr om Dalälven. Vad är syftet med dyken? Rekreation, arbetsrelaterat, jakt efter Storsjöodjuret? Berätta mer i PM om tråden blir papperskorgad!

Bara rekreation. Visst. Det finns väl inte så mycket att se i dom svenska sjöarna men på en del ställen hittat man väl lite skrot.
I Storsjön så finns det väl ett vrak också va?
Citera
2018-05-07, 22:23
  #4
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Bara rekreation. Visst. Det finns väl inte så mycket att se i dom svenska sjöarna men på en del ställen hittat man väl lite skrot.
I Storsjön så finns det väl ett vrak också va?
Jo enligt en artikel så skall det ligga runt 400 vrak av olika slag på Storsjöns botten.
Skulle vara kul att plaska runt litet där faktiskt, så om du vill så kanske vi kan styra upp någonting?
Citera
2018-05-08, 04:37
  #5
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Jo enligt en artikel så skall det ligga runt 400 vrak av olika slag på Storsjöns botten.
Skulle vara kul att plaska runt litet där faktiskt, så om du vill så kanske vi kan styra upp någonting?

Faktum är att det finns minst ett vrak i Ströms Vattudal också. Den gamla färjan.
Bor du i Östersund?
Citera
2018-05-08, 04:39
  #6
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Faktum är att det finns minst ett vrak i Ströms Vattudal också. Den gamla färjan.
Bor du i Östersund?
Nix. Bor i Stockholm, men åker till Jämtland/Härjedalen flera gånger per sommar då jag är en fjällfisketok!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback