Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-07, 17:45
  #1
Medlem
Tjenare!

Problemet ligger i min display port. Igår stängde jag av datorn som vanligt. Morgonen efter får jag upp "konfigurerar Windows" sedan är skärmen svart och får "displayport no signal".

Kör dubbla skärmar en via hdmi och den ena via displayport. Har vart och köpt ny DPkabel, utan resultat. Köpte även en DP till hdmi adapter. Detta funkar fint. Nu har jag två fungerande skärmar men stör min på hur det kan gå till över en natt.

Har läst överallt, höll på i 3 timmar innan jag gav upp.

Någon som har någon lösning förutom att dra ur kabeln och slå av strömmen. Installera om drivrutiner etc.
Citera
2018-05-07, 18:35
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hampus978
Problemet ligger i min display port. Igår stängde jag av datorn som vanligt. Morgonen efter får jag upp "konfigurerar Windows" sedan är skärmen svart och får "displayport no signal".

Någon som har någon lösning förutom att dra ur kabeln och slå av strömmen. Installera om drivrutiner etc.

KANSKE finns det nåt på sidan jag skrev om igår i tråden som hör till detta, dvs
(FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor
kl. 08.51, 6/5, 2018. Kolla URLen där!

Sen finns det ju en tråd om just Win 10 Updates också.

(FB) *** Den enda tråden om problem, frågor, tips med Windows Update ***

Där kan du ju lägga din fråga istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback