Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-07, 17:19
  #1
Medlem
Skattebrotts avatar
Läste idag hur tyska polisen nu är på jakt efter en 89-årig kvinna för att kvinnan sagt att hon inte tror att Holocaust har inträffat. Media kallar henne nu "nazimormor".

Att tankebrott blir ett faktum ser jag som oerhört skrämmande och nu undrar jag hur jag bäst kan manifestera mitt stöd för yttrandefriheten genom att bryta mot den tyska tankebrottslagen, helst förstås på tyskt territorium men jag vill inte resa till det helveteslandet.
Jag har inget skäl att tvivla på förintelsen men vill ändå kunna formulera yttranden som strider mot den tyska lagen, som en manifestation för tankefrihet. Hur bör jag formulera mig? Kan tänka mig att ljuga i värsta fall och säga att jag tror att förintelsen inte har ägt rum.

Det finns ju även i Tyskland ett förbud mot geometriska figurer, dvs hakkors. Har haft funderingar om att starta en webbsajt där man kan bryta mot lagen online genom att pussla ihop olika rektanglar så att de bildar en lagbrytande symbol. (Samma teknik hade kunnat användas för att bryta mot andra antifrihetliga lagar mot exempelvis Muhammed-avbildningar och animerad barnporr (en streckgubbe som påstås vara ett barn är barnporr i vissa jurisdiktioner och blir olaglig om den distribueras, exempelvis via email)).

Avskaffandet av tankefriheten verkar ha blivit ett faktum sedan öststatspolitikern Märkel röstats fram till fuhrer i Tyskland. Hennes föräldrar migrerade från västtyskland till östtyskland och hon skolades där i marxism och startade där sin karriär som yrkeskommunist. Efter murens fall slutade de flesta uttala stöd för DDR men den bakomliggande ideologin ändrar man inte på en dag. Identitetspolitiken var född - att kalla sig för något annat men ändå tillämpa marxistisk ideologi.

Jag varnade för detta vid murens fall, dvs att ett enande av Tyskland skulle leda till att fortfarande hjärntvättade östtyskar skulle medföra att valresultatet skulle bli mer vänster!

För tredje gången i världshistorien har Tyskland startat krig mot västerlandet och frihetliga värderingar. Nu är det alla frihetsvänners plikt att söka upp tyskar och tyska värderingar (frihetshat) och konfrontera dem beträffande vad deras politiska ledare håller på att göra med världen. Själv försöker jag bojkotta tyska produkter sedan länge och kommer nu även sälja mina tysktillverkade bilar.

Sedan Tyskland nu främst är känt för sitt motstånd mot yttrandefriheten är det kanske dags att börja kalla dem för Tystland?
Citera
2018-05-07, 17:27
  #2
Medlem
Varför vill du jävlas med överlevare, anhöriga till överlevare och anhöriga till de som inte överlevde? Tyska staten tar ju inte åt sig personligen, men det gör ju dessa privatpersoner och det är dom du kommer göra illa.
Citera
2018-05-07, 17:35
  #3
Medlem
RixRoxs avatar
Ställ dig och heila på valfritt torg
Citera
2018-05-07, 18:12
  #4
Medlem
cluedons avatar
Du tar dig närmaste marknad eller torg. Ställ dig i mitten av folkmassan, kanske kan du till och med klättra upp på en staty eller någon scen, improvisera. Väl där så drar du fram en tuschpenna ur fickan och målar ett stort hakkors i pannan, pluspoäng kan delas ut om du målar en mustasch också. Sedan så skriker du sieg heil medans du hastigt lyfter högerarmen mot skyn, detta med en sån inlevelse att folk omedvetet håller händerna för huvudet, duckar och springer mot närmaste bunker.
Citera
2018-05-07, 18:37
  #5
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Varför vill du jävlas med överlevare, anhöriga till överlevare och anhöriga till de som inte överlevde? Tyska staten tar ju inte åt sig personligen, men det gör ju dessa privatpersoner och det är dom du kommer göra illa.

Jag vill inte alls jävlas med överlevare. Jag tycker bara inte att det är rimligt att man kan gottgöra "överlevare" genom att införa förbud mot att påstå att holocaust inte ägt rum. (Och om de är överlevare så talar det ju snarare mot förintelsens existens än för den)

Men om du nu menar att man "jävlas med överlevare" om man förnekar något hemskt, så måste det ju innebära att man också måste förbjuda förnekelse av andra hemska saker, exempelvis IS. Och något förbud mot att förneka dem finns ju inte. Så din logik haltar.

Allt kan överdrivas, så även motståndet mot nazismen och annat känsloladdat. Jag kan ursäkta vanligt folk för att de utbrister ogenomtänkta saker såsom "pedofiler borde kastreras" eller "nazister borde gasas". Men när en stat säger lika dumma saker blir det värre, eftersom en stat har så stor makt. Man kan inte göra nazismen ogjord genom att överdriva lika mycket gentemot
nazisterna, som nazisterna överdrev mot judarna. Tvärtom bör man bryta det irrationella hat-tänket och försöka tänka förnuftigt istället.

Tål man som jude eller vad det än är inte vetskapen om att det finns någon i samma land som inte tror på något man upplevt i första hand, kan man knappast titulera sig tolerant. Det är bara ord och tankar, och sålänge något är ord och tankar måste man kunna tolerera det, oavsett hur ekivoka de kan tyckas vara. Ord måste ALLA tåla, till och med förintelseöverlevare. I dagens kommunikationssamhälle kan vi ändå aldrig helt värja oss mot elaka ord. Exet fick typ hundra hatmail dagligen från feminister. Då borde judarna kunna tåla nazimormor.

Yttrandefrihetshatarna borde skämmas för att de utnyttjar holocaust för att få vind i seglen för sin sak.
Citera
2018-05-07, 19:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag vill inte alls jävlas med överlevare. Jag tycker bara inte att det är rimligt att man kan gottgöra "överlevare" genom att införa förbud mot att påstå att holocaust inte ägt rum. (Och om de är överlevare så talar det ju snarare mot förintelsens existens än för den)

Men om du nu menar att man "jävlas med överlevare" om man förnekar något hemskt, så måste det ju innebära att man också måste förbjuda förnekelse av andra hemska saker, exempelvis IS. Och något förbud mot att förneka dem finns ju inte. Så din logik haltar.

Allt kan överdrivas, så även motståndet mot nazismen och annat känsloladdat. Jag kan ursäkta vanligt folk för att de utbrister ogenomtänkta saker såsom "pedofiler borde kastreras" eller "nazister borde gasas". Men när en stat säger lika dumma saker blir det värre, eftersom en stat har så stor makt. Man kan inte göra nazismen ogjord genom att överdriva lika mycket gentemot
nazisterna, som nazisterna överdrev mot judarna. Tvärtom bör man bryta det irrationella hat-tänket och försöka tänka förnuftigt istället.

Tål man som jude eller vad det än är inte vetskapen om att det finns någon i samma land som inte tror på något man upplevt i första hand, kan man knappast titulera sig tolerant. Det är bara ord och tankar, och sålänge något är ord och tankar måste man kunna tolerera det, oavsett hur ekivoka de kan tyckas vara. Ord måste ALLA tåla, till och med förintelseöverlevare. I dagens kommunikationssamhälle kan vi ändå aldrig helt värja oss mot elaka ord. Exet fick typ hundra hatmail dagligen från feminister. Då borde judarna kunna tåla nazimormor.

Yttrandefrihetshatarna borde skämmas för att de utnyttjar holocaust för att få vind i seglen för sin sak.
Nej raring, det är din logik som haltar.

Att förbjuda dylika saker är mer som att man jobbar brottsförebyggande. Vi vet att nazismen går ut på att rensa (läs mörda) vissa folkgrupper. Eller är du emot brottsförebyggande åtgärder också?

Och du har missförstått allt, man får vara hur mycket nazist man vill, du får bara inte uttrycka sådant publikt.
Citera
2018-05-07, 19:21
  #7
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Nej raring, det är din logik som haltar.

Att förbjuda dylika saker är mer som att man jobbar brottsförebyggande. Vi vet att nazismen går ut på att rensa (läs mörda) vissa folkgrupper. Eller är du emot brottsförebyggande åtgärder också?

Så exakt vilka saker ska kunna motiveras med "brottsförebyggande"? Ska man förbjuda t-shirts med cannabis på för att detta kan vara förberedelse till att injicera heroin i barn. Enligt samma logik som du använder, vore ju sådana t-shirts "förberedelse till brott".

Att säga "jag tror faktiskt inte att förintelsen har existerat" behöver inte alls ha med förberedelse till mord att göra. Det finns till och med pro-sionister som gör bedömningen att förintelsen inte existerar.

Och om nu förberedelse till mord är ett brott, räcker då inte det? Att även förbjuda "förberedelse till förberedelse till mord" är inte rättssäkert.

Hurpass hållbart är förresten antirasisternas resonemang "nazism är hemskt eftersom den utrotar, därför måste vi förbjuda nazister som säger att nazismen inte utrotar".

Citat:
Och du har missförstått allt, man får vara hur mycket nazist man vill, du får bara inte uttrycka sådant publikt.

På pappret får man kanske vara nazist än sålänge, men bara på villkoret att man inte utövar sin mänskliga rätt att säga var man står politiskt. Det måste man inse är ett problem, alldeles utan att vara nazist själv.

Höga feministledare uppmanar dagligen till mord på män, vilket av snutjävlarna avskrivs som "humor" eller "konst". Ja skattepengar går rentav till detta (googla exv tur-teatern och SCUM-manifestet). Samtidigt påstås det vara "hets mot folkgrupp" om någon vilsen tonåring hänger upp en hakkorsflagga ovanför sängen på pojkrummet. Detta strider mot principen om likheten inför lagen, en av de principer som gjort vår västerländska civilisation bättre än allt annat. Hur kan de som påstår sig "gilla olika" försvara något sånt?
Citera
2018-05-16, 10:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Läste idag hur tyska polisen nu är på jakt efter en 89-årig kvinna för att kvinnan sagt att hon inte tror att Holocaust har inträffat. Media kallar henne nu "nazimormor".

Att tankebrott blir ett faktum ser jag som oerhört skrämmande och nu undrar jag hur jag bäst kan manifestera mitt stöd för yttrandefriheten genom att bryta mot den tyska tankebrottslagen, helst förstås på tyskt territorium men jag vill inte resa till det helveteslandet.
Jag har inget skäl att tvivla på förintelsen men vill ändå kunna formulera yttranden som strider mot den tyska lagen, som en manifestation för tankefrihet. Hur bör jag formulera mig? Kan tänka mig att ljuga i värsta fall och säga att jag tror att förintelsen inte har ägt rum.

Det är även förbjudet att "trivialisera" förintelsen även om den inte förnekas. Du kan till exempel rita några skämtteckningar föreställande fångar i förintelseläger med pratbubblor på dålig google translate-tyska med skämt av typen "gasning går fortare än att dö av ålderdom" eller "vi fick i alla fall en gratis tågbiljett hit".

Om du tänker låtsas förneka förintelsen så kan du alltid använda falsk identitet!

Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det finns ju även i Tyskland ett förbud mot geometriska figurer, dvs hakkors. Har haft funderingar om att starta en webbsajt där man kan bryta mot lagen online genom att pussla ihop olika rektanglar så att de bildar en lagbrytande symbol.

I Tyskland finns det undantag mot hakkorsförbudet för undervisningssyften. Det går ju att klippa ut ett hakkors ur en laglig historieundervisningssida och sätta den i ett annat sammanhang där den blir olaglig.

Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
(Samma teknik hade kunnat användas för att bryta mot andra antifrihetliga lagar mot exempelvis Muhammed-avbildningar och animerad barnporr (en streckgubbe som påstås vara ett barn är barnporr i vissa jurisdiktioner och blir olaglig om den distribueras, exempelvis via email)).

Definitionen av tecknad barnporr skiljer sig mellan länder inom EU. Till exempel anser svenska domstolar brösten som viktigare än ansiktet när de åldersbestämmer tecknade tjejer medan holländska domstolar tvärtom anser ansiktet vara viktigare än brösten. Det gör det möjligt för vissa teckningar som är lagliga i Sverige att vara olagliga i Holland samtidigt som vissa som är lagliga i Holland är olagliga i Sverige vilket gör gemensamma EU-filter ineffektiva. Hur det är i Tyskland vet jag inte men det kan du kolla upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Avskaffandet av tankefriheten verkar ha blivit ett faktum sedan öststatspolitikern Märkel röstats fram till fuhrer i Tyskland. Hennes föräldrar migrerade från västtyskland till östtyskland och hon skolades där i marxism och startade där sin karriär som yrkeskommunist. Efter murens fall slutade de flesta uttala stöd för DDR men den bakomliggande ideologin ändrar man inte på en dag. Identitetspolitiken var född - att kalla sig för något annat men ändå tillämpa marxistisk ideologi.

Jag varnade för detta vid murens fall, dvs att ett enande av Tyskland skulle leda till att fortfarande hjärntvättade östtyskar skulle medföra att valresultatet skulle bli mer vänster!

För tredje gången i världshistorien har Tyskland startat krig mot västerlandet och frihetliga värderingar. Nu är det alla frihetsvänners plikt att söka upp tyskar och tyska värderingar (frihetshat) och konfrontera dem beträffande vad deras politiska ledare håller på att göra med världen. Själv försöker jag bojkotta tyska produkter sedan länge och kommer nu även sälja mina tysktillverkade bilar.

Sedan Tyskland nu främst är känt för sitt motstånd mot yttrandefriheten är det kanske dags att börja kalla dem för Tystland?

Att förneka förintelsen var olagligt i Västtyskland redan innan Tyskland återförenades. Det förbjöds på 1970-talet.
Citera
2018-05-16, 11:00
  #9
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Nej raring, det är din logik som haltar.

Att förbjuda dylika saker är mer som att man jobbar brottsförebyggande. Vi vet att nazismen går ut på att rensa (läs mörda) vissa folkgrupper. Eller är du emot brottsförebyggande åtgärder också?

Och du har missförstått allt, man får vara hur mycket nazist man vill, du får bara inte uttrycka sådant publikt.

Om nazismen mot all förmodan någonsin skulle bli betydande igen så beror det inte på att det inte är förbjudet att tala om förintelsen. Förbudsmänniskor har förbluffande dålig insikt i hur det mänskliga psyket fungerar.
Citera
2018-06-07, 09:00
  #10
Medlem
I detta fall är det väl knepigt. Ts vill å ena sidan bryta mot Lagen om förbud mot förintelseförnekande, eller möjligen HMF eller liknande lagstiftning i Tyskland. Å andra sidan vill Ts inte resa till landet. Det är svårt att bryta mot ett lands lagar utan att fysiskt befinna sig i landet.

Gällande tyskar som dömts för HMF, minns jag fallet med den unge mannen, som på Facebook uttryckte sin förtjusning över att en migrant drunknat under resan till Europa. Det dröjde bara något dygn innan polisen gjorde husrannsakan hos honom. Dator beslagtogs, och han utreddes för HMF. Dessutom blev han uppsagd från jobbet med omedelbar verkan. Hur långt straffet blev, förmälde inte historien. I detta fall handlade det givetvis om en person med dator med IP-adress i Tyskland. Förutsättningen för att öppna ett Facebook-konto idag, är väl att man har en fast IP-adress i landet - internetcafé tror jag inte fungerar (men jag har själv aldrig haft Facebook) samt ett telefonnummer för verifikationen. I Ts läge skulle jag knappast tycka att det vore mödan och pengarna värt. Alltför omständligt, för en protest som garanterat kommer att tystas inom ett par dygn. Därtill kommer givetvis risken att ertappas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback