Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-07, 17:18
  #1
Medlem
Jag har en önskan om att flytta till new york. Är det någon som vet det enklaste och snabbaste sättet att få visum av nåt slag i dagens läge? Jag har ingen familj i usa så jag kan inte komma in den vägen. Och personen i fråga jag vill flytta till är inte amerikamsk medborgare.
Citera
2018-05-07, 17:26
  #2
Medlem
Då är det kört, om du inte innehar eftertraktad yrkeskompetent eller vinner på visa lottery.

Många som inte klarar att få visum reser över gränsen till Kanada med jämna mellanrum.
Citera
2018-05-07, 17:27
  #3
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Gift dig men annars är det rätt kört.
Citera
2018-05-07, 17:31
  #4
Medlem
Trump ska göra det enklare att migrera till USA, bl.a. så ska det här jävla "lotteriet" gå efter kompetens och inte efter slumpen. Vänta ett tag bara!
Citera
2018-05-07, 17:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Gift dig men annars är det rätt kört.
Om en Amerikan kommer till Sverige, och vi gifter oss här, får jag då automatiskt åka till USA? Och bli medborgare? Utan tvekan?
Citera
2018-05-07, 17:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divinity00
Trump ska göra det enklare att migrera till USA, bl.a. så ska det här jävla "lotteriet" gå efter kompetens och inte efter slumpen. Vänta ett tag bara! :yes:


Jag trodde lotteriet va helt borttaget? Kompetens hur? Hur ska han göra det enklare? Trodde han skulle göra det svårare?
Citera
2018-05-07, 17:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Gift dig men annars är det rätt kört.
Jag läste nånstans att man kunde gifta sig med en somhar grönt kort o få visum via den vägen. Inte lika lätt med nån som är amerikansk medborgare då,men ändå kunde gå den vägen. Undra om det stämmer tro?
Citera
2018-05-07, 17:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla80
Jag trodde lotteriet va helt borttaget? Kompetens hur? Hur ska han göra det enklare? Trodde han skulle göra det svårare?
Jag trodde nästan att jag läst fel för jag kunde fan inte hitta det någonstans, men självklart var det allra längst ner... Det är ju faktiskt ett väldigt sunt förslag om man kan sätta sitt eventuella avsky för Trump åt sidan.

https://www.bloomberg.com/news/artic...t-of-the-worst
Citat:
“We’re calling for Congress to end chain migration and to end the visa lottery system and replace it with a merit based system of immigration,” he told the law enforcement officers. “We want a system that puts the needs of American families, taxpayers, and security first."
Citera
2018-05-07, 18:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divinity00
Jag trodde nästan att jag läst fel för jag kunde fan inte hitta det någonstans, men självklart var det allra längst ner... Det är ju faktiskt ett väldigt sunt förslag om man kan sätta sitt eventuella avsky för Trump åt sidan.

https://www.bloomberg.com/news/artic...t-of-the-worst

Då blir det som jobbvisum typ? Då måste man ha nåt som ingen american har,då får man jobb. Eller?
Citera
2018-05-07, 18:13
  #10
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divinity00
Om en Amerikan kommer till Sverige, och vi gifter oss här, får jag då automatiskt åka till USA? Och bli medborgare? Utan tvekan?

Nej, du far inget green card automatiskt. Efter att du gift dig far du dock mojlighet att ansoka om ett green card (som ar uppehalls- och arbetstillstand, alltsa inte medborgarskap soim du verkar tro).
Du har samma krav som alla andra pa forsorjningsmojligheter, inga allvarliga sjukdomar och inte begatt nagra brott.

De kan mycket val vagra dig ett green card om de misstanker att du bara gift dig for att fa ett green card. Om du far ett green card sa ar det villkorligt och galler i 2 ar. Sedan maste du ansoka om att fa det omvandlat till permanent.

Efter 5 ar i USA (eller 3 ar om du ar gift med en amerikansk medborgare) sa kan du ansoka om medborgarskap.
Citera
2018-05-07, 18:18
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede

Nej, du far inget green card automatiskt. Efter att du gift dig far du dock mojlighet att ansoka om ett green card (som ar uppehalls- och arbetstillstand, alltsa inte medborgarskap soim du verkar tro).
Du har samma krav som alla andra pa forsorjningsmojligheter, inga allvarliga sjukdomar och inte begatt nagra brott.

De kan mycket val vagra dig ett green card om de misstanker att du bara gift dig for att fa ett green card. Om du far ett green card sa ar det villkorligt och galler i 2 ar. Sedan maste du ansoka om att fa det omvandlat till permanent.

Efter 5 ar i USA (eller 3 ar om du ar gift med en amerikansk medborgare) sa kan du ansoka om medborgarskap.
Jag läste nånstans att man kunde gifta sig men en som har green card o komma in på det viset. Alltså inte lika lätt osv men att det kunde gå på nåt vis?
Citera
2018-05-07, 19:48
  #12
Moderator
tobess avatar
1. Skaffa ett jobb och arbetsgivaren sponsrar ditt visum.
2. Ansök om en studieplats på en godkänd SEVP-skola.
3. Delta i green-card lotteriet och hoppas på det bästa.
4. Gift dig med en amerikansk medborgare

Och 5. en bubblare, gör militärtjänst. Det kräver dock att du har ett greencard och officiellt så kan inte rekryterarna hjälpa dig med processen att få ett sådant. Det verkar dock ändå inte vara helt omöjligt.

Av dessa alternativ är troligen studieplatsen den lättaste vägen, men då måste du förstås studera och visumet gäller bara under den perioden. Det är som bekant inte heller särdeles billigt att studera i USA.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2940171

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback