Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-08-24, 19:33
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Det är ju möjligt att familjens vuxna "män" krävde detta av honom men han hade ju ändå ett val att påkalla uppmärksamhet från t.ex polisen om detta.

Så det gnager dig att det kallas hedersmord? Det är ju just det det är!

Absolut är det ett hedersmord! Jag kände alla 3😥

Jag tror att de har blivit hjärntvättade sedan födsel om hur en ”kvinna ska vara” för att inte bryta hedern...Sara gjorde som hon ville dvs vara som vilken annan svensk tjej som helst och det tålde inte farbröderna och jag tror att till slut så tog brodern och kusinen saken i dina händer. De fick inte umgås tillsammans förrän Sara var död. Detta vittnade folk om i tingsrätten men det gick aldrig att Bevisa tyvärr,..,oerhört tragisk historia!
Citera
2020-08-27, 11:17
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Det är ju möjligt att familjens vuxna "män" krävde detta av honom men han hade ju ändå ett val att påkalla uppmärksamhet från t.ex polisen om detta.

Så det gnager dig att det kallas hedersmord? Det är ju just det det är!

Nej i dessa kulturer kopplar man inte in polisen, det är så djupt rotat att tjejer inte får umgås med killar, och framförallt inte svenska killar. Skulle han gått till polisen hade han också vanartat familjens heder, och då är han lika illa ute som Sara var. Det är svårt att komma ifrån detta och framförallt komma ur det med livet i behåll.
De var bara barn alla 3, under 18 år. Det är så jävla sjukt! Maitham höll inte på med droger eller alkohol innan mordet, tror att efter mordet var det enda alternativet för att mildra ångesten. Som sedan ledde till em trafikolycka då han var påtänd. Fyfan vilken tragedi allt de där😥
Citera
2024-03-26, 22:07
  #51
Medlem
Hur kunde pappan komma undan utan ens bli involverad i FUP, mer än en separat intervju. Vet någon vad Saras pappa heter?
Citera
2024-03-26, 23:35
  #52
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Kan nån lägga upp en bild på pappan och den vidriga mördaren. Bor de i Umeå fortfarande?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback