Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-06, 03:23
  #1
Medlem
Hej, tydligen är jag efterlyst då jag missat två "kallelser" från självaste polismyndigheten. Epitet som "olaga hot" och "skadegörelse" nämns". Min fråga är nu, om efterlysningen är i gång, kan jag flyga från landet eller resa utomlands? Alltså inte i syfte att missa rättegång.

Olaga hot i verbal form ska det tydligen gälla. Skadegörelsen tydligen av minimal form, ett skåp med ett hål samt tejp.

Grejen är att jag inte självmant kan infinna mig i lokal som ett svensk polishus. av principiella samt moraliska själ. Jag har inte problem med att vara efterlyst tex körd till station för förhör. Men inte självmant. Aldrig i livet. Självmant åker man till Franska Främlingslegionen, som jag gjorde när jag var tjugo. Har aldrig haft nåt med denna muppverksamhet, "polisen" att göra...

Gissar personligen att jag det möjligtvis kan bli svårt att resa med flyg, pga av passkontrollen. Ingen sånt landsrutten ju inom EU. Någon som vet om reseförbud liksom "automatiskt" gäller vid efterlysning, oavsett misstänkt nivå av brott? Dessutom kommer jag förmodligen flyga från Danmark. Haha.
__________________
Senast redigerad av MotiveradStudent 2018-05-06 kl. 03:48.
Citera
2018-05-06, 03:36
  #2
Medlem
planetlegnos avatar
Svårt att tro att du har in och utreseförbud pga dessa pissbrott. Det svenska rättsystemet är ett jäkla clownsystem, har noll respekt för Sverige och dess lagar.
Citera
2018-05-06, 04:21
  #3
Medlem
Drinkycrows avatar
Många jag känt som varit efterlysta för riktiga brott har dragit till Spanien utan problem. Nu tror jag de flesta flugit via köpenhamn men att du skulle bli stoppad för en sån skitsak har jag svårt att se även om du skulle flyga från svensk flygplats.
Citera
2018-05-06, 07:55
  #4
Medlem
Grizzlys avatar
Är du svensk och ser ut som en svensk så kanske det kan bli problem om du har stor otur.
Är du däremot "flykting" (och ser ut som en) så kan du troligen ta med ett stort plakat där det står efterlyst terrorist på och du kan utan porblem sätta dig på planet utan några som helst problem.
Citera
2018-05-06, 10:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotiveradStudent
Hej, tydligen är jag efterlyst då jag missat två "kallelser" från självaste polismyndigheten. Epitet som "olaga hot" och "skadegörelse" nämns". Min fråga är nu, om efterlysningen är i gång, kan jag flyga från landet eller resa utomlands? Alltså inte i syfte att missa rättegång.

Olaga hot i verbal form ska det tydligen gälla. Skadegörelsen tydligen av minimal form, ett skåp med ett hål samt tejp.

Grejen är att jag inte självmant kan infinna mig i lokal som ett svensk polishus. av principiella samt moraliska själ. Jag har inte problem med att vara efterlyst tex körd till station för förhör. Men inte självmant. Aldrig i livet. Självmant åker man till Franska Främlingslegionen, som jag gjorde när jag var tjugo. Har aldrig haft nåt med denna muppverksamhet, "polisen" att göra...

Gissar personligen att jag det möjligtvis kan bli svårt att resa med flyg, pga av passkontrollen. Ingen sånt landsrutten ju inom EU. Någon som vet om reseförbud liksom "automatiskt" gäller vid efterlysning, oavsett misstänkt nivå av brott? Dessutom kommer jag förmodligen flyga från Danmark. Haha.


Då har du väl franskt pass nu, om du tjänstgjort för Främlingslegionen.
Citera
2018-05-06, 10:40
  #6
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Då har du väl franskt pass nu, om du tjänstgjort för Främlingslegionen.

Behövs det verkligen?
Citera
2018-05-06, 11:23
  #7
Medlem
RingInteSnutens avatar
Ta dig till köpenhamn eller liknande. Eftersom du är lyst är det stor chans att dom har slagit utreseförbud på dig. Storlek på brott spelar liten roll det är standard procedur.
Citera
2018-05-06, 11:24
  #8
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Då har du väl franskt pass nu, om du tjänstgjort för Främlingslegionen.

Det är ett val du får inte ett tvång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback