Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-05, 13:22
  #1
Medlem
Tjena,

Är lite sugen på att köra en kur under sommaren, tar tacksamt emot tips då det är min första kur.
Först och främst så tycker jag att jag är lite tugn nu, så min tanke är att deffa ned mig lite i ca. 1 månad och sen köra igång i juni och bulka upp med kur.


Ålder: 25 (snart 26)

Vikt: 83kg

Längd: 177cm

Uppskattad BF%: 20%

Medicinska problem: Inga

Styrkestats, bänk, böj och mark: 105kg i bänk, kör inte riktigt benböj pga problem med den men har som mest lyft 100x5, har bara maxat en gång i mark och lyfte 175kg.

Nuvarande kostupplägg: Lätt bulk, går på känn just nu.

Träningserfarenhet: 1,5 år.

Tidigare kurer: Inga.

Eget förslag till kur: Min tanke var att köra på Test C, 250mg per vecka, fronta med 500mg de två första sticken som rekommenderas i faq. Tanken är att köra 90 dagar.
Arimidex 0,5mg E3D - Ska man köra det från start eller endast vid behov?

Eget förslag till PCT: Nolvadex 40/40/20/20

Mål med kuren: Hypertrofi.

Träningsupplägg: Inte helt spikat. Men vill fokusera på ben till stor del. Träna 6 dagar i veckan. Blir förmodligen ett program från renaissance periodization med hög volym.

Förberedelser/inköpslista:
Två vialer 10ml med 250mg/ml Test C (räcker precis till, bättre att förlänga kuren med några veckor och köpa en extra för att ha lite buffert?)
50 st 20mg Nolvadex (behöver 42st för PCT)
Arimidex 1mg 30st

Har ni några tankar om detta, ser det vettigt ut?
Borde jag lägga till dboll? I så fall ska jag köra det under hela kuren eller periodisera det?
Citera
2018-05-05, 14:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torebjer-Karsten
Tjena,

Är lite sugen på att köra en kur under sommaren, tar tacksamt emot tips då det är min första kur.
Först och främst så tycker jag att jag är lite tugn nu, så min tanke är att deffa ned mig lite i ca. 1 månad och sen köra igång i juni och bulka upp med kur.


Ålder: 25 (snart 26)

Vikt: 83kg

Längd: 177cm

Uppskattad BF%: 20%

Medicinska problem: Inga

Styrkestats, bänk, böj och mark: 105kg i bänk, kör inte riktigt benböj pga problem med den men har som mest lyft 100x5, har bara maxat en gång i mark och lyfte 175kg.

Nuvarande kostupplägg: Lätt bulk, går på känn just nu.

Träningserfarenhet: 1,5 år.

Tidigare kurer: Inga.

Eget förslag till kur: Min tanke var att köra på Test C, 250mg per vecka, fronta med 500mg de två första sticken som rekommenderas i faq. Tanken är att köra 90 dagar.
Arimidex 0,5mg E3D - Ska man köra det från start eller endast vid behov?

Eget förslag till PCT: Nolvadex 40/40/20/20

Mål med kuren: Hypertrofi.

Träningsupplägg: Inte helt spikat. Men vill fokusera på ben till stor del. Träna 6 dagar i veckan. Blir förmodligen ett program från renaissance periodization med hög volym.

Förberedelser/inköpslista:
Två vialer 10ml med 250mg/ml Test C (räcker precis till, bättre att förlänga kuren med några veckor och köpa en extra för att ha lite buffert?)
50 st 20mg Nolvadex (behöver 42st för PCT)
Arimidex 1mg 30st

Har ni några tankar om detta, ser det vettigt ut?
Borde jag lägga till dboll? I så fall ska jag köra det under hela kuren eller periodisera det?

Förstår att det är frestande att börja kura. Dock tycker jag du tränat på tok för kort tid vilket dessutom syns på dina stats.
Tränade själv utan AAS fram till 45 års ålder och hade inga problem att komma i form om jag någon gång hade en längre träningsfri period. Det är säkert ovanligt och jag menar inte att du behöver vänta så länge
Vi är alla olika men tror du gör dig själv en björntjänst om du inte tränar upp dig till en bra grund innan du kör på AAS.
Finns ju lättare alternativ som kan trigga testosteronproduktionen om du nu känner att du har stagnerat efter 1.5 års träning.
Har du gjort prov via t.ex. Werlabs för att veta din status?
Citera
2018-05-05, 14:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Förstår att det är frestande att börja kura. Dock tycker jag du tränat på tok för kort tid vilket dessutom syns på dina stats.
Tränade själv utan AAS fram till 45 års ålder och hade inga problem att komma i form om jag någon gång hade en längre träningsfri period. Det är säkert ovanligt och jag menar inte att du behöver vänta så länge
Vi är alla olika men tror du gör dig själv en björntjänst om du inte tränar upp dig till en bra grund innan du kör på AAS.
Finns ju lättare alternativ som kan trigga testosteronproduktionen om du nu känner att du har stagnerat efter 1.5 års träning.
Har du gjort prov via t.ex. Werlabs för att veta din status?

Kör på clomid nu. Har inte testat mina värden dock.
Men det är ju inte för att bygga utan för att höja det lite och må bättre.

Har inte stagnerat i träningen. Men förstår inte varför jag skulle behöva stagnera för att kura. Jag ser det som att jag kan bygga muskler på några månader som hade tagit år om jag kurar. Har visserligen bara tränat i 1,5 år men har kört seriöst och har bra koll på träning och diet. Har läst mycket om kost och träning. En sak som jag egentligen skulle vilja förbättra innan är att ha bättre kontakt i övningar innan, skulle behöva ha kännt på mer övningar och variationer för att veta vilka som är bäst för mig, nu är det lite diffust.

Knappade in mina stats på https://symmetricstrength.com/, fick fram detta:

One rep maxes

Back Squat: 121 kg [Novice] (estimate from 95x8)
Deadlift: 175 kg [Intermediate]
Bench Press: 105 kg [Intermediate]
Incline Bench Press: 95 kg [Proficient]
Overhead Press: 70 kg [Intermediate]

Tycker inte folk verkar ha så mycket bättre stats när jag kollar på kurrapporter. Bänk brukar ligga på 110-115. Mark lite högre kanske, men jag har aldrig tränat det tugnt (har inte vikter till det) utan bara testat 1 gång, brukar köra 10or på 115kg typ. Och vad gäller benböj så kör jag inte det, funkar inte för mig, kommer köra benpress istället.
__________________
Senast redigerad av Torebjer-Karsten 2018-05-05 kl. 14:58.
Citera
2018-05-05, 20:19
  #4
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torebjer-Karsten
Tjena,

Eget förslag till kur:
Arimidex 0,5mg E3D - Ska man köra det från start eller endast vid behov?

Förberedelser/inköpslista:
Två vialer 10ml med 250mg/ml Test C (räcker precis till, bättre att förlänga kuren med några veckor och köpa en extra för att ha lite buffert?)
50 st 20mg Nolvadex (behöver 42st för PCT)
Arimidex 1mg 30st

Har ni några tankar om detta, ser det vettigt ut?
Borde jag lägga till dboll? I så fall ska jag köra det under hela kuren eller periodisera det?

1. Ska du kura under sommaren? Ingen alkohol, resor, skräpmat? Om så, vänta tills du kan fokusera.
2. Jag hade börjat med 0,25 ardex e3d med start efter en vecka på testo, och sedan tagit det därifrån. Helst via test på werlabs.
3. Nä, inga jävla dboll, någonsin. Råttgift. Definitivt inte ihop med testo första kuren.
4. Jag personligen tycker inte 250 testo ew är något att hänga i julgranen ens för nybörjare. E4D eller E5D är bättre, så köp en vial till. Ska du kura och bli nedstängd kan det ju vara en verksam dos iaf.
Citera
2018-05-05, 20:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
1. Ska du kura under sommaren? Ingen alkohol, resor, skräpmat? Om så, vänta tills du kan fokusera.
2. Jag hade börjat med 0,25 ardex e3d med start efter en vecka på testo, och sedan tagit det därifrån. Helst via test på werlabs.
3. Nä, inga jävla dboll, någonsin. Råttgift. Definitivt inte ihop med testo första kuren.
4. Jag personligen tycker inte 250 testo ew är något att hänga i julgranen ens för nybörjare. E4D eller E5D är bättre, så köp en vial till. Ska du kura och bli nedstängd kan det ju vara en verksam dos iaf.

1. Har inte druckit på något år nu (onödiga kalorier o behöver det inte). Klarar mig bra utan skräpmat o ingen resa planerad, så inga problem.
4. Det var e5d jag tänkte o hade skrivit på datorn, men blev fel när jag skrev här.

Tack för svar!
Citera
2018-05-15, 23:30
  #6
Medlem
Jag skulle ta det lugnt med adexen i början iaf så man inte kraschar östrot helt det behövs för att växa bra jag har nolva till hands ifall att men har inte rört det på år så kolla hur du reagerar på aas först bara ett tips lycka till
Citera
2018-05-15, 23:32
  #7
Medlem
500mg testo e4d på med adex 0.7-1mg eod 14v sen gör du werlabs 4-5v in

Nolva pct 40/40/20/20
Citera
2018-05-16, 07:51
  #8
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preppberra
500mg testo e4d på med adex 0.7-1mg eod 14v sen gör du werlabs 4-5v in

Nolva pct 40/40/20/20

Jag personligen tycker det är för hög dos ardex för mig på den dosen testo. Jag får problem med leder osv då.
Citera
2018-05-16, 08:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Jag personligen tycker det är för hög dos ardex för mig på den dosen testo. Jag får problem med leder osv då.

Ahh på 0.5mg eod hade jag 205pmol på den dosen
Citera
2018-05-16, 12:57
  #10
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preppberra
Ahh på 0.5mg eod hade jag 205pmol på den dosen

Det är nog lite individuellt med. Jag brukar inte kolla östro, för jag är inte känslig öht. Men tar jag för mycket antiöstrogen börjar problemen fort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback