Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-05-05, 20:00
  #49
Medlem
MelPoomenes avatar
Jag var uppväxt kristen sosse.

Hela min uppväxt var en politiskt fråga och sossialiteten som jag röstade på hela livet höll mig inte ens i handen genom min värsta kris - som formade hela mitt liv och personlighet.

Dra åt helvete.

Synd att de övergav rashygien. Då hade jag sluppit detta genetiska OCH miljöarv.

Moderaterna avskyr jag mer än mig själv.

S+M=En ohelig allians
Citera
2018-05-06, 00:58
  #50
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
FI är inte vettigt per definition.

Anta att idioterna sparkade ut Shyman och omformade partiet till ett socialkonservativt parti med fullt acceptabla mål, inklusive omedelbar utvisning av kvinnokränkande Muhammedaner med noll respekt för svensk lag och kvinnofrid. Och de bevisade omsvängningen genom att lägga all politisk kraft bakom motsvarande mål. Varför skulle det vara otänkbart att rösta på dem, om de i både ord och handling agerade för den samhällsutveckling jag (och förmodligen du också) skulle föredra?

Verkar det vettigt att straffa en nu partiledare som i ord och handling uppfyller dina önskemål, eftersom dennes retarderade företrädare inte kunde hitta den egna röven med två händer, karta och GPS?
Citera
2018-05-06, 01:13
  #51
Medlem
DeadLikeMes avatar
En bra måttstock är att titta på vad de journalister som bekänner sig till respektive sida skriver. Journalisterna har stor makt och del i vad partierna i stort tycker. Jämför SVDs och GPs (M) ledarredaktioner med Aftonbladets (S) så är det ingen tvekan vilket parti man bör lita mest på i nuläget. S utspel ger jag inget för då deras journalister och mindre kända politiker i många fall är öppna gränser förespråkare. Sen är ju Centerngänget på DN minst lika illa som AB så Alliansen som helhet är ändå fullständigt opålitligt i frågan.
Citera
2018-05-06, 01:36
  #52
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Briljant formulerad fråga

Jag förstår givetvis att du är desillusionerad men blir lite nyfiken på vilka du tänker rösta på i stället, if any. Kanske OT för tråden, dock, och då ber jag om ursäkt.

Never go full Arnstad.

Jag kommer att rösta på sillmjölken Åkesson, samma som förra valet. Helt enkelt eftersom han och hans trista sosse-light parti är det minst skadliga alternativet för samhället, i brist på bättre alternativ som faktiskt kan få lite inflytande i landets framtida kurs.

Prova på att betala statlig skatt samt värnskatt i herrans massa år, men ändå behöva vaka över barnen och betala taxi samt vara på helspänn varenda helg när de är ute och roar sig i skånenatten eftersom polisen helt enkelt upphört att närvara.
Citera
2018-05-06, 10:24
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Anta att idioterna sparkade ut Shyman och omformade partiet till ett socialkonservativt parti med fullt acceptabla mål, inklusive omedelbar utvisning av kvinnokränkande Muhammedaner med noll respekt för svensk lag och kvinnofrid. Och de bevisade omsvängningen genom att lägga all politisk kraft bakom motsvarande mål. Varför skulle det vara otänkbart att rösta på dem, om de i både ord och handling agerade för den samhällsutveckling jag (och förmodligen du också) skulle föredra?

Verkar det vettigt att straffa en nu partiledare som i ord och handling uppfyller dina önskemål, eftersom dennes retarderade företrädare inte kunde hitta den egna röven med två händer, karta och GPS?

Du gör ett parti till något det inte är. Därav blir frågan ointressant.
Citera
2018-05-06, 10:36
  #54
Medlem
M.
S har under lång tid haft en politik driven med hjärtat och det finns många i partiet som vill öppna gränserna så fort som möjligt.

M har haft många av de äldre konservativa kvar. Deras kärnväljare är väl delvis konservativa. Det gick rätt fort att bli av med Reinfeldt-moderaterna. Har inte ens hört någon försvara den linjen på tre år, förutom Reinfeldt själv.

Däremot skulle jag aldrig rösta på M ändå.
Citera
2018-05-06, 10:50
  #55
Medlem
Tror Sverige skulle stå lika handfallet som för 3 år sedan om det blir en flyktingkris 2.0, regelverken tar tid att sätta in och finns än bara i pappersformat.
Har också svårt att se att Sverige kan förbise EUs regler på asylrätten.
Citera
2018-05-06, 12:02
  #56
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Du verkar helt sakna en faktabaserad världsbild.

Andelen analfabeter är idag liten i världen.

Syrien är ett medelinkomstland med hyfsad utbildningsnivå.

Antalet beviljade uppehållstillstånd pga asylskäl halverades mellan 2016 och 2017 ifrån extrema 150000 till 71000 personer.

Det totala antalet uppehållstillstånd minskade också under dessa år, en minskning som troligtvis kommer att fortsätta i år.

Antalet asylsökande i år kommer att ligga på samma nivå, eller ännu lägre än vad vi hade i början av 2000-talet.

Antalet inskrivna i migrationsverkets mottsgningssystem har mer än halverats sedan januari 2016 och kommer inom bara några månader att vara en tredjedel jämfört med maxsiffran.

Även siffran för mottagna i kommunerna kommer att sjunka, men där sker en viss eftersläpning. Detta gäller också anhöriginvandringen vad gäller flyktingar. Eftersläpningen här kommer dock att ta sin tid. Så ökade faktiskt anhöriginvandringen något 2017, men det är ändå bara en tidsfråga när även denna kommer att börja minska.

Jag har en tämligen god djävla kolla på de sanna siffrorna.
Varje PUT/TUT renderar dessutom i 2.5 anhöriga som skall in utöver.
PK-siffrorna ger jag inte ett skit för pga att deras uppgift är att lura svensken.
Min stad är en utbytt stad idag så där har 7-klövern vunnit.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2018-05-06, 14:18
  #57
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Du gör ett parti till något det inte är. Därav blir frågan ointressant.

Du missar poängen med mitt exempel. Givetvis kommer FI inte att bli ett vettigt parti, men OM det omöjliga inträffade och FI plötsligt skulle ha det partiprogram som känns vettigast för mig och det nya ledarskapet inger förtroende, så vore jag väl dum om jag vägrade rösta på dem bara för att Schyman var en manshatande idiot på sin tid? Att välja bort det bästa alternativet i nutiden för irrelevant trams i det förflutna är som att köra bil med blicken stint i backspegeln medan man struntar i vad som händer framför bilen.

Med detta sagt att det är fullständigt irrelevant om SD skapades av några puckade skinnskallar för flera decennier sedan; de har noll och intet med dagens parti att göra, så varför skulle deras egenskaper han någon som helst bäring i valet 2018?
Citera
2018-05-16, 17:19
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
S utan tvekan.

S har trotts att de inte har majoritet utan behövt dealat med MP fört och lyckats mycket bra med tanke på förutsättningar att dels ta hand om arvet från M och Rainfelt med öppna gränser och samtidigt strama till politiken kring det hela. S nya förslag är ytterligare ett steg i rätt riktning för en ansvarstagande flyktingpolitik.

M vet man fan aldrig med, Kristersson skulle mycket väl kunna öppna dörrarna på vid gavel då det är en del av deras politik att med mer folk i landet tvingas vi acceptera lägre löner och därmed tjänar de som har företag ännu mer pengar utan göra något mer egentligen, de rika blir rikare och medel och fartiga får ta smällen med sämre lön och ett havererat trygghetssystem

Exakt så ser jag det. Deras mål var ju att skapa den nya ubderklassen
Citera
2018-05-16, 20:50
  #59
Medlem
Tanuss avatar
De jag har problem med, bidragsberoende och/eller kriminella människor, har valt Sverige pga ovillkorad utbetalning av bidrag och ett lamt rättsväsende. Helt enkelt för att Sverige är världens bästa land för bidragsberoende och kriminella människor.

För att landet skall få positiv kurs och fart måste poliskåren tredubblas och bidragen avskaffas.
Det är högerpolitik.
Tyvärr finns det inget konservativt högerparti i Sverige. M är i ett internationellt perspektiv att likna vid SAP's avdelning för kontrollerad opposition.

I väntan på en svensk Ronald Reagan så är ändock m långt mindre skadligt för landet än de som importerar bidragsberoende valboskap, sossarna.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback