Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-06, 07:47
  #13
Medlem
CarlXIIs avatar
Skaffa massa barn och ge bort dom till socialen. skjut hederliga arbetare. Eller, skjut chefer istället haha. Men bara så de blir lätt skadade o sjukskriva en tid. Då hamnar du på kåken, är också bra.
Citera
2018-05-06, 07:48
  #14
Avstängd
gå på bidrag som mej...varför jobba när pengarna går till onda saker? då tar jag hellre pengar av staten, så man kämpar emot.
Citera
2018-05-15, 20:27
  #15
Medlem
Flytta utomlands, hoppas jag kan göra det när jag får möjligheten
Citera
2018-05-15, 21:42
  #16
Medlem
Snapcounts avatar
Skulle nog behöva lite mer ifrån ts..

Du hatar ju staten.., men hur känner du för Sverige ?
Citera
2018-05-15, 21:46
  #17
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Starta rikstäckande föreningar med en stor organisation.
Citera
2018-05-16, 01:16
  #18
Medlem
MrBulldoggs avatar
Ring in ett bombhot om dagen till random sjukhus/skola/domstol/flygplats osv.

Att gå igenom en stor byggnad med bombhundar och experter tar mycket resurser, men oavsett hur många gånger du bluffar med din kontantkorts-telefon så kan de ju aldrig strunta i hotet; vad skulle hända om det var sant just den här gången och utredningen visade att ansvarig person bara slängde det i papperskorgen? Den risken tar ingen.
Citera
2018-05-16, 15:33
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprayahejvilt
gå på bidrag som mej...varför jobba när pengarna går till onda saker? då tar jag hellre pengar av staten, så man kämpar emot.

Fast de flesta skattebetalande svenskar ser bidragsstatistiken som ett tecken på att skatter behövs. Vuxna utan fysiska handikapp är oftast permanent arbetslösa för att de har psykiska besvär, och svenskar överlag vill inte ha psykiskt störda människor lösa.
Citera
2018-05-16, 15:35
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Skaffa massa barn och ge bort dom till socialen. skjut hederliga arbetare. Eller, skjut chefer istället haha. Men bara så de blir lätt skadade o sjukskriva en tid. Då hamnar du på kåken, är också bra.

Vad får dig att tro att staten skulle avvecklas om TS bevisar att den verkligen behövs genom att dumpa en massa ungar?
Citera
2018-05-16, 19:34
  #21
Medlem
EcstasyRisings avatar
Då ska du göra affärer med kommuner och landsting. De bokstavligen slänger pengar efter sig. Blir du rik på kuppen också.
Citera
2018-05-16, 20:57
  #22
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Vad får dig att tro att staten skulle avvecklas om TS bevisar att den verkligen behövs genom att dumpa en massa ungar?
Inte precis avvecklas men förtroendet för samhället sjunker om statsskulden höjs.
Citera
2018-05-16, 21:12
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Inte precis avvecklas men förtroendet för samhället sjunker om statsskulden höjs.

Som f.d. anställd inom LSS så kan jag tala om att om man gång på gång skaffar barn som man inte kan ta hand om så utreds man för intellektuell funktionsnedsättning, vilket oftast leder till att man blir tvångsomhändertagen av staten och får en god man som har hand om ens pengar. Det är nog inte vad TS vill.
Citera
2022-10-03, 17:18
  #24
Medlem
BrotherXIIs avatar
Frikort för vård och sedan göra besök på dyra institutioner för diverse behandlingar, röntgenundersökningar och dylikt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback