Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-04, 20:16
  #1
Medlem
Tänkte spåna lite i en resa till vintern. 2-3veckor. Har tidigare varit i Thailand, Filippinerna, Dominikanska republiken och Mexiko i närheten av de två ställena jag nämnde i rubriken.

Vart bör man nu åka denna gång? Vill ju såklart att det ska vara så billigt som möjligt, men betalar gärna för lite bekvämligheter etc.
Söker sol och värme, fina vita stränder, kristallklart vatten, gärna med bra dykning. Behöver inte vara överfullt med turister som Phuket men helt öde kanske inte är vad jag söker heller.

Har varit inne på Kambodja för att se angkor wat, sedan hänga lite i Sihanoukville och kanske dra vidare till Vietnam/Phu Quoc.

Har dålig koll överlag annars. Är Palau något att ha?
Vad bör man kolla på i södra delarna av Centralamerika?
Costa rica, Belize? Eller någon av A,B,C öarna?

Hjälp mig snälla nån som har koll 😊
Citera
2018-05-04, 20:24
  #2
Medlem
Andersdamaans avatar
Är ofta i Goa/Indien (Vasco da Gama) då min hustrus föräldrar bor där, och just Goa kan varmt rekommenderas.
Billigt att äta, billigt att bo och dessutom så är just den delstaten väldigt välordnad jämfört med många andra Indiska delstater. Hyfsat säker för att vara Indien dessutom, men man ska ju såklart ha ögonen med sig speciellt om man är ute och nattsuddar, men så är det ju litet överallt utanför västvärlden.

Så: Goa/Indien blir mitt förslag!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2939464

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback