Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-04, 19:18
  #1
Medlem
Vad använder tjejer för att sminka bort ögonpåsar/mörka ringar? Tips på något? Tror ni dessa går till killar också?
Citera
2018-05-04, 19:34
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Vad använder tjejer för att sminka bort ögonpåsar/mörka ringar? Tips på något? Tror ni dessa går till killar också?

Nyfiken på detta med.
Citera
2018-05-06, 23:44
  #3
Medlem
Det klassiska är ju concealer. Nuförtiden finns det ju även s.k. colour correcting, alltså applicering av en viss färg innan concealern för att dölja de mörka ringarna ytterligare. Finns färger för finnar, mörka ringar, rödhet i ansiktet osv. Just för att dölja mörka ringar använder man den röda färgen i paletten, sedan concealer på.
Citera
2018-06-04, 20:31
  #4
Medlem
Bästa tipset jag sett just för påsar var en manlig make up artist som visade att man tog concealer längs kanten längst ner på ”påsen” och en svamp och sen duttande längst med den. Inte täcka över hela påsen utan sudda ut linjen som ger den påseffekten.

Mörka ringar är det nog color correcting och en ljusare concealer som är the way to go.
Citera
2018-06-29, 18:55
  #5
Medlem
Har med haft det problemet och inte hittat en bra concealer dom funkat. Men nu har jag hittat en väldigt bra som har bra betyg av många också. Så den kan jag ju tipsa om. Den heter Mac pro longwear. Sedan kan du ju kolla lite på Youtube med och se hur man applicerar concealer bäst för det gör också skillnad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback