Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-04, 10:52
  #1
Medlem
Har fått en sjuk sak som heter Vivobase i present. Jag vill inte ha den men känner mig tvungen sätta mig in i den och se om den "funkar". Vad är det här för skit.... Personen som gav den till mig är fanatisk flum-medicinintresserad. Och då talar vi inte örter eller normal alternativ medicin, utsn de dyraste new-age produkterna och maskinerna som "botar allt".
Är så less på det här. Men vad är den här saken, vivobase. Ska tydligen vara "negativa joner" som "skyddar mot wifi"?
Citera
2018-05-04, 11:10
  #2
Avstängd
Citat:
protection against electromagnetic radiation. The VIVOBASE FAMILY protects you from WIFI, DECT, Bluetooth, GPS, switch-mode power supply units, monitors and other artificially produced fields, as well as from natural fields, such as water veins, faults, and natural and cosmic radiation.

Frågan om den skyddar eller försämrar wifi och sånt mest.
EMP-vapen som ska slå ut apparater ska ju inte döda människor, så förstår inte riktigt hur detta ska funka för människor,djur och växter.
Citera
2018-05-04, 11:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Frågan om den skyddar eller försämrar wifi och sånt mest.
EMP-vapen som ska slå ut apparater ska ju inte döda människor, så förstår inte riktigt hur detta ska funka för människor,djur och växter.

Den kanske är skadlig för människor... Intressant att man måste skydda sig mot vatten-rör om jag förstår texten rätt.
Citera
2018-05-04, 11:35
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av somerandom
Den kanske är skadlig för människor... Intressant att man måste skydda sig mot vatten-rör om jag förstår texten rätt.

Ja det kan väl ligga något i att det är skadligt i allt man utsätts för.
Däremot förstår jag inte hur den faktiskt fungerar ifall man samtidigt ska använda sig av apparater.

https://www.youtube.com/watch?v=D1xApqxCcOA

Deras video som påstår sig ha en förklaring har ingen förklaring.
Det dyker upp två clipart som står certificate och en som står proved.
"extensive studies"

Ser ingen direkt hänvisning till vem som har godkänt och certifierat detta.
Kan ha missat detta.

edit: På deras hemsida står något ""THE STATE OF SCIENTIFIC INVESTIGATIONS""

När jag googlade detta dök såklart enbart vivobase upp.
__________________
Senast redigerad av rusur 2018-05-04 kl. 11:41.
Citera
2018-05-04, 11:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Ja det kan väl ligga något i att det är skadligt i allt man utsätts för.
Däremot förstår jag inte hur den faktiskt fungerar ifall man samtidigt ska använda sig av apparater.

https://www.youtube.com/watch?v=D1xApqxCcOA

Deras video som påstår sig ha en förklaring har ingen förklaring.
Det dyker upp två clipart som står certificate och en som står proved.
"extensive studies"

Ser ingen direkt hänvisning till vem som har godkänt och certifierat detta.
Kan ha missat detta.

edit: På deras hemsida står något ""THE STATE OF SCIENTIFIC INVESTIGATIONS""

När jag googlade detta dök såklart enbart vivobase upp.

Haha, ja.
Citera
2018-05-04, 16:21
  #6
Medlem
Couplets avatar
Jag började med att gå till institutet som påstås ha testat din produkt - Bion Institute. Jag orkar inte riktigt sätta mig in på djupet, med det ringer många woowooo-klockor även på den sajten. Frågade den disputerade biologen här hemma vad "New Biology" är och fick bara ett gapflabb till svar...

Citat:
Ursprungligen postat av The Institute for Bioelectromagnetics and New Biology
The Institute for Bioelectromagnetics and New Biology - the Bion Institute - is a private institute founded in Ljubljana, the capital of Slovenia, in 1990. Since 1992 the Bion Institute has been acknowledged as a research organization by the Ministry of Higher Education, Science and Technology.
__________________
Senast redigerad av Couplet 2018-05-04 kl. 16:22. Anledning: stava rätt då, för fan...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback