Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-04, 08:49
  #1
Medlem
Mod får skicka ämnet rätt om jag lagt den fel. Jag har min mejl i mobilen då jag har en Samsung. Jag känner mig dock orolig att jag ska förlora allt då jag det mesta knutet till den eposten om jag blir av med mobilen. Hur gör jag för att jag ska behöva skriva i lösenordet varje gång jag vill komma åt min mejl?

Samsung 5 för övrigt.

Jag vill inte behöva låsa upp mobilen varje gång jag ska använda den då jag har mobilspel via GPS och behöver komma åt displayen ganska ofta och vill inte behöva låsa upp mobilen hela tiden.
Citera
2018-05-04, 09:04
  #2
Medlem
constants avatar
Logga ur från mailen när du läst.
Citera
2018-05-04, 09:30
  #3
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Mod får skicka ämnet rätt om jag lagt den fel. Jag har min mejl i mobilen då jag har en Samsung. Jag känner mig dock orolig att jag ska förlora allt då jag det mesta knutet till den eposten om jag blir av med mobilen. Hur gör jag för att jag ska behöva skriva i lösenordet varje gång jag vill komma åt min mejl?

Samsung 5 för övrigt.

Jag vill inte behöva låsa upp mobilen varje gång jag ska använda den då jag har mobilspel via GPS och behöver komma åt displayen ganska ofta och vill inte behöva låsa upp mobilen hela tiden.

Har du webbmail så kan du göra som kommentaren ovan föreslog. Har du nån POP3/IMAP-klient som följer med Android så vet jag inte. Går det inte att skaffa säkerhet till Android på samma sätt som det är i iPhone, så att man inte kan komma in i mobilen utom via tangentlåskod eller fingeravtryck/ansikte? Fingeravtryckslåset på iPhone funkar ju sjukt bra.
Citera
2018-05-04, 09:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Logga ur från mailen när du läst.

Gmail har egen app i android så det går inte, ser iaf ingen knapp för det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback