Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-04, 03:54
  #1
Medlem
Hej!

Först så kanske tråden är felplacerad men visste inte riktigt vilket ämne den tillhörde så om mod hittar något forum där tråden passar bättre är det välkommet.

Jag är intresserad av att veta den väg som gör folk mest kreativa. Om det är att vara nykter under en längre period till att sänka några groggar eller några spliffs för att utvidga kreativiteten.

Jag själv skulle se mig mer kreativ på cannabis medan alkohol gör mig mer snabbtänkt och frispråkig. Dilemmat som dyker upp med cannabis är att det enkelt resulterar i seghet som minskar produktiviteten.

Någon som har tips på vad man kan göra för att öka kreativiteten, bibehålla produktiviteten (om inte öka). Definitionen av kreativitet i detta fall är mer utav "nytänkande" och att man ser på saker från annat perspektiv än vad man brukar i syfte att komma på något nytt man inte gjort tidigare.
Citera
2018-05-04, 06:54
  #2
Medlem
Pripps3.5s avatar
Lista ut vad du ska göra under en spliff, och försök sedan uträtta detta på fyllan.

Rök inte från morgon till kväll varje dag, och håll på rutinerna.
Citera
2018-05-04, 09:12
  #3
Medlem
blodigdiarres avatar
Jag säger amfetamin för min del. Fast det är lömskt, man får ha en jävla disciplin för att det inte ska spåra ur. Jag tycker det öppnar kanalerna till själen och det som finns där kommer ut så jävla fint. Jag har tagit nu och sitter med min gitarr och det låter finemang. Det går rätt så fint utan också, men jag blir både mer effektiv och produktiv med.
Citera
2018-05-04, 09:48
  #4
Medlem
Neinzures avatar
Kaffe räcker gott och väl. En gemytlig kopp mörkrost gör mig alltid på bra humör, och med bra humör kommer en vilja att skapa. Det är då jag är som bäst på att skapa riff på guran, bland annat.
Citera
2018-05-06, 08:35
  #5
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ITGuy
Någon som har tips på vad man kan göra för att öka kreativiteten, bibehålla produktiviteten (om inte öka). Definitionen av kreativitet i detta fall är mer utav "nytänkande" och att man ser på saker från annat perspektiv än vad man brukar i syfte att komma på något nytt man inte gjort tidigare.
Microdosa , det vill säga ta en ytterst liten dos så du inte trippar, LSD, svamp och liknande är något som många gör i Silicon Valley. Jag har testat och håller med om att det får en att lättare tänka "utanför lådan".
Citera
2018-05-08, 10:25
  #6
Medlem
roccs avatar
Kaffe och Cannabis, samt powernap innan det - glöm inte flowig musik. Illustrerar utan uppehåll i två timmar efter det

Hälsningar ett barn
Citera
2018-05-08, 14:04
  #7
Medlem
Har personligen svårt att vara kreativ med cannabis, tankar flyger iväg och svårt att vara kreativ på det ämne som jag vill.
Citera
2018-05-08, 17:13
  #8
Moderator
kvm3s avatar
Tråden flyttas till ÖD då den avhandlar fler rusmedel än cannabis.

Cannabis --> Övriga droger
/Moderator
Citera
2018-05-09, 12:14
  #9
Medlem
Pandarns avatar
STILNOCT


Eventuellt tjack om du missade stilnoctruset och somnade
Citera
2018-08-14, 16:18
  #10
Medlem
Nkpgisits avatar
Amfetamin.
Citera
2018-08-14, 18:14
  #11
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
STILNOCT


Eventuellt tjack om du missade stilnoctruset och somnade

Kreativ på stilnoct? Haha

Tjack och cannabis!
Citera
2018-08-15, 13:49
  #12
Medlem
Optimetrists avatar
Problemet med amfetamin är att när man väl slutar så försvinner all kreativitet under en lång tid.

Jag har funnit att noopept i högre doser (50mg+) ihop med phenylpiracetam är ultimat för min kreativitet. Det lade alla mina spridda stressfulla och distraherande tankar åt sidan, tog mig tillbaka till nuet, boostade min energi och fick mig att sitta i 15 timmar och komponerade en av de bästa låtarna jag gjort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback